Crashen met Cooliris

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mudfoot
Berichten: 625
Lid geworden op: 5 april 2006, 15:20
Locatie: Clown Town
    unknown unknown
Contacteer:

Crashen met Cooliris

Bericht door Mudfoot »

Een paar dagen geleden Cooliris "View Link Without Clicking" geïnstalleerd, een zeer handige extensie als je veel googled. Minder cool dat Ff er voortdurend op vastloopt. Herkent iemand dit verschijnsel?
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Nee, eigenlijk niet. Ik heb de extensie maar eens geïnstalleerd en bekeken. Hier loopt Firefox verder niet vast.

Misschien dat een andere extensie voor compabiliteitsproblemen zorgt. Je kan proberen om de extensies allemaal uitschakelen (Tools -> Extensions -> rechtermuisknop op extensie -> disable). Je laat Cooliris dan ingeschakeld. Misschien dat Firefox dan geen problemen geeft.

Als je ze dan één voor één weer inschakelt, kun je zien welke extensie voor problemen zorgt.

Succes ;)
Administrateur Steun Firefox
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ook hier geen probleem (en ik heb toch wel veel andere extensies). Wel een grappige extensie.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Mudfoot
Berichten: 625
Lid geworden op: 5 april 2006, 15:20
Locatie: Clown Town
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mudfoot »

Bedankt voor jullie rappe reacties!

Een conflict met een andere extensie lijkt idd de meest voor de hand liggende oorzaak.
Volgens de makers van Cooliris zijn er geen "known issues" met andere, veelgebruikte extensies en eerlijk gezegd gebruik ik er ook niet heel veel; een stuk of vijf, zes. En zeker geen heel "zware".
Ik heb inmiddels wél ontdekt dat Fox uitsluitend crashed met een "gewone" search- met "Image search" geen problemen- en pas als ik een tiental resultaat-pagina's heb door-geworsteld. Als ik dan op "volgende" klik gaat het mis...
En dat is ook precies de reden dat ik nog niet met de beproefde eliminatie methode ben gaan zoeken naar een mogelijk probleem met een andere extensie; een nogal tijdrovend klusje als je voor iedere mogelijkheid door tien pagina's zoekresultaten moet ploegen :-)
Binnenkort komt er een ge-update versie beschikbaar en misschien zijn dan mijn problemen voorbij. Tot die tijd kies ik maar voor de gemakkelijkste optie; opnieuw opstarten.

Ben nog steeds geïnteresseerd in de ervaring van andere gebruikers. Ik vind Preview-Link een heel goede feature en ik zou eigenlijk wel willen dat dat met íedere (niet alleen die van Google Search) link mogelijk was.

Met dankbare groet, Mudfoot (noob)
Plaats reactie