Minimeter extensie belet FF normaal te starten.

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Minimeter extensie belet FF normaal te starten.

Bericht door JimB »

Wegens een verkeerde (corrupt geraakte) instelling kan de Minimeter extensie er voor zorgen dat je volgende waarschuwing te zien krijgt (behalve als je Skynet ADSL gebruikt)

Na een klein probleem kreeg ik tijdens het opnieuw opstarten steeds het volgende scherm te zien vooraleer ik eender wat kon doen. Mijn startpagina is trouwens Google.
Na het opkuisen van Cache / geschiedenis / cookies bleef dit scherm toch verschijnen.
Omdat ik in de status-bar een Error zag verschijnen op de plaats waar mijn Minimeter extensie met het icoontje van mijn huidige internet provider (Scarlet) moest staan; heb ik de Minimeter extensie verwijderd.
Ik kon daarna weer gewoon opstarten zonder dat het Certificatiescherm verscheen.
Het blijkt nl. dat deze extensie standard na het installeren de bovenste optie (Skynet ADSL) aanneemt. Indien dan toevallig de extensie geactiveerd is krijgt men dat Verificatie scherm te zien.
Om de een of andere reden had deze extensie terug die bovenste optie (Skynet ADSL) gekozen zodat ik FF niet kon opstarten zonder eerst een keuze gemaakt te hebben wat betrreft die verificatie.
Misschien kan de ontwerper hier iets op vinden zodat de eens gemaakte keuze wat betreft de provider steeds bovenaan blijft staan, daar waar nu Skynet ADSL bovenaan staat als eerste keuze in de lijst.

Afbeelding
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Dat plaatje is echt niet te lezen Jim.
Ook met inzoomen kan ik er geen chocola van maken.
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

adri schreef:Dat plaatje is echt niet te lezen Jim.
Ook met inzoomen kan ik er geen chocola van maken.
Dan moet je toch eens aan een nieuwe bril, Adri...

Ik kan het n.l. prima zien (zelfs zonder leesbril). Zo beter misschien?:

Afbeelding
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Bericht door JimB »

Adri het is een thumbnail naar de imagevenue server, 1x L-klikken op het plaatje...

Bij mij lukt het en krijg ik een groot beeld dat ik niet moet inzoomen.

Jouw plaatje is verdwenen Manuel
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

JimB schreef:ouw plaatje is verdwenen Manuel
Dat gaat ook snel... Ik weet dat je niet direct mag linken naar het plaatje, want ze willen je ook nog reklame voorschotelen, maar dat ging voorheen toch wel goed.

Affijn, de boodschap is duidelijk, het plaatje is gewoon goed te zien.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Ah, mijn fout, ik heb afbeeldingen alleen laden voor de oorspronkelijke website aanstaan, dus die plaatjes zie ik sowieso niet. Via het contextmenu kun je ze wel tevoorschijn toveren, maar dan kun je ze niet meer vergroten. :)
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

adri schreef:Ah, mijn fout, ik heb afbeeldingen alleen laden voor de oorspronkelijke website aanstaan, dus die plaatjes zie ik sowieso niet. Via het contextmenu kun je ze wel tevoorschijn toveren, maar dan kun je ze niet meer vergroten. :)
Waarom heb je dat aangezet, dan? Lijkt me niet zo'n handige instelling...
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Soms is het niet handig, maar vaak wel. Pagina's laden sneller en afbeeldingen die niet op de site thuishoren worden niet geladen.
Veel onzin dus ook niet ;)
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

@ Adri: ik begrijp je overwegingen wel, en sneller zal het zeker zijn, maar een boel functionaliet wordt regelmatig van een andere server geladen dan waarop de site staat, en dat betreft zeker niet altijd ongewenste content, zoals reklame.

Een grote content server is b.v. Akamai.

Maar ook hier op het forum is het niet handig om externe plaatjes uit te schakelen, zoals je zelf merkte... :)

Zie ook Content Delivery Network.

Als je ongewenste zaken wilt blokkeren dan kom je met Adblock Plus al een hééél eind in de goede richting.

Dit is mijn top 5 met de meeste hits door Adblock Plus geblokkeerd:

*/clicktorrent.info/ *.falkag.net/ *.extreme-dm.com/ *.adbrite.com/ /banner|counter|tracker/

Wanneer je die er in zet (mocht je ze al niet hebben), dan heb je al een stuk minder last :D
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Off topic, maar wel aardig om even te vermelden, is dat Adblock Plus in een aantal dagen tijd Nedstat maar 8 keer geblokkeerd heeft, en Webstats4u geen enkele maal. Ze komen dus simpelweg nergens meer voor...

Om de verhoudingenn weer te geven: clicktorrent.info werd 4472 keer geblokkeerd.

Webstats4u / Nedstat is dus ondertussen zo goed als dood :twisted: :twisted: :twisted:
Plaats reactie