MozBackUp

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

MozBackUp

Bericht door JimB »

Is er misschien iemand die weet hoe ik individuele BackUp's gemaakt met MozBackUp kan uitfilteren.

Wat ik bedoel is dit: Bij het maken van een BackUp met deze extensie kan men ervoor kiezen wat men zo allemaal wil backuppen.

Is het nu bvb mogelijk om (eventueel manueel) bij het terug plaatsen van die BackUp te kiezen wat men wil terugplaatsen. De ervaring die ik vroeger met deze extensie had is dat men bij het gebruiken van die extensie ook al eens recentere instellingen die OK zijn; kwijtraakt..

Als je backup bvb enige maanden oud is en je plaatst hem terug worden je bookmarks overschreven, zodat je recentere bookmarks zal kwijtraken. Ik geef dit slechts als een voorbeeld aan, omdat je natuurlijk in dat specifieke geval eerst je recentere bookmarks kan saven vooraleer je die laat overschrijven met MozBackUp tijdens een herstel met die extensie.

Ik vermoed dat de MozBackUp een gecomprimeerd bestand is (*.pcv), dat bij het uitpakken alles weer netjes op zijn plaats zet en/of overschrijft. Als iemand bvb weet hoe ik dit kan uitpakken dan kan ik zelf experimenteel kiezen wat ik terug wil uit die MozBackUp.
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

In de FAQ op de site van Mozbackup, zie ik staan dat een .pcv-bestand gewoon een zip-bestand is. Je kunt je bestand dus hernoemen naar .zip in plaats van .pcv. Ik denk dat je dan kan kiezen wat je uit wilt pakken. ;)
Administrateur Steun Firefox
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Bij Mozbackup kan je ook kiezen wat je terugplaatst. BV alles maar je kan ook alleen kiezen voor bv extensies of bookmarks of geschiedenis of ceritficaten of je downloadlist of user styles of cookies off passwords. Je kan dus kiezen wat je terugzet. Mooi programmaatje hoor
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Bericht door JimB »

aasgier schreef:Bij Mozbackup kan je ook kiezen wat je terugplaatst. BV alles maar je kan ook alleen kiezen voor bv extensies of bookmarks of geschiedenis of ceritficaten of je downloadlist of user styles of cookies off passwords. Je kan dus kiezen wat je terugzet. Mooi programmaatje hoor
Kan er iemand bevestigen dat dit in een vorige versie van het programma niet mogelijk was ? Ik herinner me dat ik het vroeger eens gebruikt heb en het gewoon alles of niets was (wat dan ook aangevinkt moest zijn bij het maken v.d backup natuurlijk). Natuurlijk als het een gewoon zip bestand is; is het natuurlijk even gemakkelijk op voorwaarde dat men weet wat met wat samenhoort.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Daar heb je wel gelijk in bij het maken van een backup moet het natuurlijk wel aangevinkt zijn anders kan je het niet terrug zetten. Nie gebackupped = ook niet terruggezet.

Handleiding voor het maken en terugzetten van een backup met Mozbackup
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Plaats reactie