Weinig gebruikte extensies op "disable" zetten.

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Weinig gebruikte extensies op "disable" zetten.

Bericht door JimB »

Er zijn extensies die ik zeer weinig gebruik maar die ik toch graag bij de hand wil hebben.
Dus wil ik ze niet verwijderen.
Deze extensies op aktief laten staan is voor mij dus niet noodzakelijk.
Maar spaar ik hier iets mee uit door ze op non-aktief te zetten ? Ram-geheugen of sneller laden van mijn FF browser ?
Een voorbeeld oa. is bvb. Bookmark Duplicate Detector
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Het hangt er van af wat deze extensie doet.
Als de extensie een impact heeft op webpagina's (zoals Adblock), dan haalt het zeker iets uit om de extensie te deactiveren.

Ik denk dat het sowieso geen slechte gewoonte is om niet-gebruikte extensies te verwijderen/uit te schakelen. Dit vermijdt ook conflicten tussen extensies.
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

volgens mij is het zo dat als je ze uitschakelt ze ook niet geladen worden.... dus zou het iets aan geheugen moeten sparen....

anders zie ik niet in waarom je firefox opnieuw zou moeten opstarten om de extensies weer aan de praat te krijgen als je ze weer inschakelt

ik heb ook een paar extensies uitgeschakeld maar heb nooit getest of dit ook werkelijk geheugen spaart

je zou het natuurlijk kunnen proberen....
schakel een extensie in
herstart FF
voor een paar handelingen uit... en schrijf op welke precies
kijk hoeveel geheugen FF op dat moment gebruikt
schakel de extensie uit
herstart FF
voor precies dezelfde handelingen uit
en kijk hoeveel geheugen FF nu gebruikt...


herhaal dat een paar keer en je hebt je antwoord
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik verwacht dat de browser sneller opstart als je extensies uitschakelt. Maar zelf accepteer ik een wat tragere opstart vanwege veel geinstalleerde extensies.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Extensies moeten idd geladen worden, omdat ze over de normale interface neergelegt moeten worden. Daarom zal het opstarten van Firefox een klein beetje langzamer gaan per extensie die je installeert. Je zult het alleen niet direct merken, omdat de invloed sommige kleine extensie minimaal is. Bij grote extensies die op meer plekken over de interface heengaan is het erger. Daarnaast kunnen extensies ook op de achtergrond dingen in de gaten houden oid en dat kan Firefox natuurlijk ook langzamer maken.
Tegenwoordig werk ik met 1 hoofdprofiel met alle extensies die ik standaard nodig heb (alleen AIOS, Sage, SuperDragAndGo en Foxmarks). Daarnaast heb kan ik via FF-launcher makkelijk een andere instantie van Firefox openen met wat extra developertools. Die kan ik dan gebruiken als ik dat nodig heb en zo blijft mijn eigen Firefox lekker snel :)
Plaats reactie