extensie wil niet deïnstalleren (compact in dit geval)

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
Lode
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 juli 2004, 2:24
Locatie: Alkmaar
    unknown unknown
Contacteer:

extensie wil niet deïnstalleren (compact in dit geval)

Bericht door Lode »

Ik heb zojuist CompactMenu geïnstalleerd (a.d.h.v. een tip in het topic over favoriete extensies). Tijdens het installeren ging het al raar. Stom genoeg heb ik toch doorgeklikt. Er kwam eerst een balkje of ik extensies van deze site wilde toestaan, ja, natuurlijk. Daarna kwam de extensie (compactmenu), ook geïnstalleerd. En vervolgens kwam er nog een extensie-installatie (compact) pop-up. En met ik heb (misschien stom genoeg) die ook geaccepteerd.

Nu ik deze extensie niet wil (hij lijkt ook niets te doen ook) heb ik m weer gedeïnstalleerd. Alleen na het opnieuw opstarten blijft de andere (compact-1.5.xpi) gewoon staan. Het vervelende is ook dat alle menuopties met rechtermuis uitgeschakeld zijn. Ik kan er niets mee.

Is er een manier hoe ik deze extensie weg krijg? Of moet ik toch echt een nieuw profiel? Ik werk met meerdere profielen en wil dit profiel toch graag behouden. Kan het eventueel handmatig? (Ik gok dat dat sneller gaat dan opnieuw dit profiel zo instellen zoals het is..)

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

als je het bestand extensions.rdf uit je profiel verwijdert, kun je volgens mij weer je extensies beheren en deinstaleren

verplaats het eerst gewoon even een map hoger oid, als het dan toch niet goed gaat kun je het weer terug zetten

als goed alternatief is er tiny menu, als je dat fijn vind, ik vond het handiger om mijn menus in een keer te hebben dan de ruimte te besparen
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Lode
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 juli 2004, 2:24
Locatie: Alkmaar
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Lode »

Ik had extensions.rdf een mapje hoger geplaatst, en na het opstarten was de extensie verdwenen :)
Er is een nieuwe extensions.rdf aangemaakt, kennelijk weer opnieuw info verzameld oid, en een nieuwe index opgebouwd. Er handig dit, dankjewel!

Ik had tiny menu inderdaad al op m'n lijstje staan, wilde alleen dit eerst weer opgelost hebben :)
Gebruikersavatar
Mudfoot
Berichten: 625
Lid geworden op: 5 april 2006, 15:20
Locatie: Clown Town
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mudfoot »

Voor de volledigheid - en omdat ik me toch een beetje verantwoordelijk voel voor Lode's ellende :oops: ; wat ik vergat te vermelden is dat ik CompactMenu Firebird gebruik, de versie van Frank Lion. En dus niet het origineel van Chris Neale.
Waarschijnlijk is TinyMenu sowieso de beste optie, ik heb begrepen dat CM niet meer wordt ge-update en of Frank Lion er nog's aan toekomt om CMFB bij te houden is ook alles behalve zeker.

Mudfoot (with apologetic grin)
Lode
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 juli 2004, 2:24
Locatie: Alkmaar
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Lode »

Ha :) Tis niet erg hoor, ik had zelf gewoon beter moeten opletten. En dit verwijderen van de extensions.rdf werkt echt prima.
Maar toch bedankt voor t reageren :)
Plaats reactie