Extensies downloaden

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
frits
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 september 2003, 9:29
    unknown unknown

Extensies downloaden

Bericht door frits »

Wat kan er mis zijn als je geen extensies meer kunt downloaden. Normaliter zie je een scherm waar je na zo'n twee seconden de extensie kunt binnenhalen, maar wat als je die niet meer aantreft en dus ook geen extensies meer binnen kunt halen. Heb al een schone versie geïnstalleerd, toen leek het koek en ei, maar nu heb ik weer die fout. Zeg het maar...
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Extensies downloaden

Bericht door Gert-Paul »

Frits schreef:Wat kan er mis zijn als je geen extensies meer kunt downloaden. Normaliter zie je een scherm waar je na zo'n twee seconden de extensie kunt binnenhalen, maar wat als je die niet meer aantreft en dus ook geen extensies meer binnen kunt halen. Heb al een schone versie geïnstalleerd, toen leek het koek en ei, maar nu heb ik weer die fout. Zeg het maar...
Staat Tools > Options > Advanced > Allow Website to install software aan?
Dan werkt het denk ik sowieso niet.
Wat bedoel je eigenlijk met 'schone versie'? Is dit alleen het programma, of ook een nieuw profiel? Dat laatste doet vaak wonderen...
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Ik weet wel dat het de laatste tijd problematisch is geworden om extensies te installeren omdat Firefox persé wil dat het een vertrouwde site is. Maar zelfs dan wil hij ze vaak niet installeren.
Je krijgt dan zo'n balk bovenaan de site met:
"To protect your computer Firefox prevented this site (www.abc.com) from installing software on your computer".

Maar als je echt downloaden bedoelt: dat kan vaak lang duren. Soms helpt het om de cache te legen en opnieuw naar de site te gaan.
frits
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 september 2003, 9:29
    unknown unknown

Bericht door frits »

De optie 'Allow Website to install software' stond niet aangevinkt, en dat was in dit geval de reden dat het installeren niet lekker ging. Probleem is daarmee opgelost.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ria schreef:"To protect your computer Firefox prevented this site (www.abc.com) from installing software on your computer".
En vervolgens klik je op Edit Options aan de rechterkant van die balk. Dan staat het adres van de site al ingevuld en hoef je alleen nog maar op Allow te klikken. Daarna is het een vertrouwde site geworden en mag Firefox er opeens wel software van installeren.
Aangezien het zo werkt, vind ik die functie wel een handige extra mogelijkeid.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Frits schreef:De optie 'Allow Website to install software' stond niet aangevinkt, en dat was in dit geval de reden dat het installeren niet lekker ging. Probleem is daarmee opgelost.
Daar heb ik net ook een hele week mee gesukkeld. Installeren van extensies ging plots niet meer (ik was vergeten dat ik die optie uitgevinkt had). Misschien zou dat toch niet iets intuïtiever moeten...
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

ByteWarrior schreef:(ik was vergeten dat ik die optie uitgevinkt had). Misschien zou dat toch niet iets intuïtiever moeten...
Tja, tegen gebruikers die willens en wetens die mogelijkheid uitschakelen is niets opgewassen. Intuitiviteit kent zo ook zijn grenzen...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

nirwana schreef:
ByteWarrior schreef:(ik was vergeten dat ik die optie uitgevinkt had). Misschien zou dat toch niet iets intuïtiever moeten...
Tja, tegen gebruikers die willens en wetens die mogelijkheid uitschakelen is niets opgewassen. Intuitiviteit kent zo ook zijn grenzen...
Bwa, dat weet ik zo niet. Ik had het uitgeschakeld om veiligheidsredenen. Het zou prettig zijn mocht ik een kleine melding krijgen wanneer ik op een XPI klik. Nu lijkt het net of FFx niet reageert...
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

ByteWarrior schreef:
nirwana schreef:
ByteWarrior schreef:(ik was vergeten dat ik die optie uitgevinkt had). Misschien zou dat toch niet iets intuïtiever moeten...
Tja, tegen gebruikers die willens en wetens die mogelijkheid uitschakelen is niets opgewassen. Intuitiviteit kent zo ook zijn grenzen...
Bwa, dat weet ik zo niet. Ik had het uitgeschakeld om veiligheidsredenen. Het zou prettig zijn mocht ik een kleine melding krijgen wanneer ik op een XPI klik. Nu lijkt het net of FFx niet reageert...
De whitelist in de huidige nightly builds zorgt hiervoor. Standaard kun je alleen van update.mozilla.org xpi's installeren en als andere sites dan willen worden ze geblocked en vind je een message bovenaan. Dit is denk ik wat je wilt. Waarschijnlijk had je het al wel gezien, maar hier nog even de link naar het nieuwsbericht op MozBrowser hierover.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Gert-Paul schreef:De whitelist in de huidige nightly builds zorgt hiervoor. Standaard kun je alleen van update.mozilla.org xpi's installeren en als andere sites dan willen worden ze geblocked en vind je een message bovenaan. Dit is denk ik wat je wilt. Waarschijnlijk had je het al wel gezien, maar hier nog even de link naar het nieuwsbericht op MozBrowser hierover.
Wat een service :-)
Ik post een vanaag feature request en deze is al enkele dagen geïntegreerd in de nightlies. Wat een snelheid :-D
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

ByteWarrior schreef:Wat een service :-)
Ik post een vanaag feature request en deze is al enkele dagen geïntegreerd in de nightlies. Wat een snelheid :-D
Oh, dat veronderstelde ik als bekend:
dat je een vinkje in de opties hebt, met daarachter een knop naar de whitelist/uitzonderingen. En dat je bovenin een balk hebt met een knop Edit Settings die je ook daarheen leidt.

Maar schijnbaar gebruikte jij nog een oudere versie die nog geen whitelist-optie bood (dus alles of niets) ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

nirwana schreef:Maar schijnbaar gebruikte jij nog een oudere versie die nog geen whitelist-optie bood (dus alles of niets) ?
Ik heb enkel een "Allow websites to install software" in m'n opties. In een verstrooide bui heb ik dat waarschijnlijk even aangevinkt. En dan maar zitten vloeken dat ik geen extensies meer kon installeren. :-)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

ByteWarrior schreef:Ik heb enkel een "Allow websites to install software" in m'n opties. In een verstrooide bui heb ik dat waarschijnlijk even aangevinkt. En dan maar zitten vloeken dat ik geen extensies meer kon installeren.
En de nightly build die ik op kantoor gebruik is dus de versie met Whitelist. Dat verklaart de spraakverwarring... Maar helaas is daar weinig aan te doen. Zelfs al zou je standaard een UA-string onderaan een bericht plaatsen, dan nog ga ik niet bij iedere UA-string uitzoeken wat daar wel en niet in zou moeten zitten qua opties...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie