Download Statusbar

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Download Statusbar

Bericht door JimB »

Ik gebruik reeds zeer lang de DL Statusbar Extensie. Een van de grote voordelen is dat je je bestanden onmiddellijk kunt laten scannen op virussen.

Nu heb ik een van de zeldzame Antispyware programmas gevonden dat een R-click optie heeft om een bepaald bestand of map op spyware te scannen.

Hoe zou ik deze optie OOK kunnen implementeren in mijn DownloadStatusbar Extensie ? Zodat alles wat downgeload word automatisch meteen op virussen EN op spyware/malware gechecked word ?

Ik had die vraag reeds gesteld op de website van de extensie maar vind ze nergens terug op dat gedeelte van de website voor suggesties of zo ?

Kan iemand die zoiets ook wel ziet zitten en gebruik maakt van de DownloadStatusbar extensie misschien zeggen waar ik terecht moet ?
Gebruikersavatar
wolf
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 juli 2005, 9:51
    unknown unknown

Bericht door wolf »

Hay

Ik had iets gevonden op deze forum, met een web adres, kijk daar ff
Ik weet niet of je dit bedoelde?

http://downloadstatusbar.mozdev.org/downscan/index.html


Ik hoor het wel
Groetjes John
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik weet niet of het kan werken, maar stel je het volgende voor:
- in plaats van de antivirusscanner.exe geef je het pad naar een batch-bestand (.bat) op
- in dat batchbestand roep je eerst de virusscanner aan en vervolgens het antispyware-programma

Denk je dat dat mogelijk is ? Dan hoeft er namelijk geen extensie aangepast te worden. Dan moet jouw antispyware-programma wel via een parameter aan te sturen zijn, maar ik neem aan dat dat het geval is aangezien je ook een enkele map kunt opgeven.

Welk antispyware-programma heb je nu in gebruik ? Dan kan ik ook eens kijken wat daarmee mogelijk is.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Bericht door JimB »

Ik had reeds een antwoord gekregen via de lik van Wolf. En daar gaf men een gelijkaardige oplossing met een bat bestand.

http://dlstatusbar.proboards43.com/inde ... 1150899349

Een en ander is me nog niet duidelijk zoals je kan zien via de link.

Ik gebruik Antivir PersonalEdition Classic en de link naar de exe van het programma dat de scan doet is avcmd.exe. De antispyware is Ewido Anti-spyware 4.0 met de gelijknamige map in program files en de exe is Ewido.exe

MVG
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

www.wilderssecurity.com/archive/index.php/t-120144.html gaat ons helpen. We downloaden de Console Scanner en installeren deze in dezelfde map als Ewido. Je kunt diverse opties meegeven aan het programma, zoals ewidoscan /clean /backup /memory /nocookies C:\windows

Vervolgens maken we in de installatiemap van Ewido een nieuw tekstbestand met de naam scan.bat (of hoe je het maar wilt noemen). Die vul je met een aanroep van ewidoscan.exe. En in het opties-venster van Download Statusbar verwijs je naar dit scan.bat-bestand.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik heb dit nu in scan.bat geplaatst en dat lijkt wel aardig te werken:

Code: Selecteer alles

D:
cd\Progra~1\Ewido\
ewidoscan /clean /backup /memory /nocookies "%1"
Mijn ProgramFiles-map staat op de D-schijf, dus vandaar dat eerste commando. Daarna ga ik naar de map programfiles\ewido, omdat de scanner alleen vanuit daar gestart kan worden. Dan roep ik de scanner aan met het te scannen bestand.
Wel vind ik de scan nog wat lang duren, maar misschien kan dat sneller gemaakt worden door wat opties toe te voegen of te verwijderen.

"%1" in het batch-bestand zegt "vul op de plaats van %1 de bestandsnaam in". De aanhalingstekens eromheen zijn voor lange bestandsnamen.

Als je dit principe door hebt dan kun je ook jouw virusscanner op eenzelfde wijze aanroepen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Bericht door JimB »

Ondertussen enige tests gedaan.....

MVG
Laatst gewijzigd door JimB op 29 juni 2006, 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Bericht door JimB »

Ik heb ondertussen dit in elkaar geknutseld en in een bat bestand geplaatst.

@echo off
cd /d "c:\program files\Antivir PersonalEdition Classic"
avcmd.exe %1


Na een verwijzing naar het bat bestand en een daaropvolgende test werkt het juist hetzelfde als mijn Antivirusscan door de extensie DownloadStatusbar aangeroepen zonder dat bat bestand.
Nadat het bestand gescand was met mijn Antivirus moet ik het DOS venster wel manueel sluiten zoals voorheen; wat geen probleem is.

Ik zou nu daaronder dit kunnen plaatsen om een gewone scan te doen op dat bestand zoals ik voordien en nu nog kan doen in het R-klik menu. Het programma Ewido opent dan echter wel en scant alleen dat bestand. Met het onderstaande command gaat dan mogelijk enkel een DOS venster open

cd /d "c:\program files\Ewido Anti-Spyware 4.0"
ewidoscan.exe %1


Ik had nu graag gehad dat het bestand gewoon gescand word en een resultaat geeft of er al dan niet spyware in zit. De speciale opties clean /backup /memory /nocookies heb ik mogelijk niet onmiddellijk nodig. Het cleanen kan ik zelf manueel doen. Een backup is sowieso niet nodig vermits het hier om gedownloade bestanden gaat die onmiddelllijk na hun download gescand worden. Cookies zijn hier ook niet van toepassing.

Nu is de vraag of bij het aanroepen van die bat file de 2 scans niet vrijwel tegelijkertijd gaan gebeuren. Kan er iets in die bat file gezet worden dat moet aangeven dat bvb de 1e scan moet gedaan zijn en het DOS venster gesloten moet zijn (wat ik dus manueel doe na de vrusscan); vooraleer de 2e scan gebeurt en een ander DOS venster opent ? Ik weet niet of 2 scans op een bestand terzelfdertijd mogen gebeuren ?

Of zal de ene scan na de andere gebeuren in een en hetzelfde DOS venster ?

MVG
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Waarom moet je bij het gebruik van avcmd.exe handmatig het venster sluiten ?

Ik weet niet of ewidoscan ook errorlevels ondersteunt. Als dat het geval is, dan kun je op basis van het resultaat van dat commando bepalen of het nog op een virus gescand moet worden:
IF ERRORLEVEL 1
etc

Een batch-bestand wordt altijd sequentieel uitgevoerd. Dus wat je achter elkaar plaatst wordt ook in die volgorde uitgevoerd (tenminste als je geen GOTO's en labels gebruikt).

Ik weet niet precies wat je wilt bereiken en waar je tegenaan loopt, maar je kunt een nieuw DOS-venster starten via de Start-opdracht. Bijvoorbeeld: start cd /d c:\

Ik hoop dat ik je zo weer wat aanknopingspunten heb gegeven waar je mee verder kunt. Uiteindelijk is er al erg veel mogelijk met batchbestanden. Je moet alleen even weten wat er mogelijk is en hoe je dat aan elkaar kunt knopen tot iets wat voor jou goed werkt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    unknown unknown

Bericht door JimB »

Ik zou in feite willen dat er na het downloaden van een bestand juist hetzelfde gebeurt dan dat als ik R-klik op een bestand en selekteer voor scan met antivir / ewido.
Nu opent er dus een dosvenster nadat een bestand is gedownload. Ik zal eens enkele screenshots maken vandaag of morgen.

MVG
Plaats reactie