Extensie voor slechtziende

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

:?:
Laatst gewijzigd door rappie pappie op 2 december 2006, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

in een nieuw profiel dus?
dat verschiven balkje bij google kreeg ik ook, maar verder op andere paginas vond ik het wel meevallen...
bovendien als je de pagina dan herlaadt is het wel weer goed...
op nu.nl moest ik na het openen van een nieuwe pagina even een beetje inzoomen en dan weer uitzoomen...
okay, het was niet perfect, maar ik vond het best wel goed...
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

nirwana schreef:
Sipster schreef:Misschien is het wel interessant om echt een Firefox versie voor slechtzienden te maken, of misschien alleen een extensiepakket oid
Het beste kun je daarvoor samenwerken met een (Nederlandse) partij die daar direct behoefte aan heeft. Die kunnen je dan helpen met hun wensen op het gebied van software en websites.
Zie bijvoorbeeld www.bartimeus.nl/blind/bartolomeus.asp en mogelijk kan DrempelsWeg ook iets betekenen.
of een engelse partij als je er een community effort van wilt maken.

Misschien kun je er zelfs subsidie voor krijgen om zoiets te ontwikkelen
Misschien wil de Mozilla foundation zelfs wel een project opzetten... extra toegankelijkheid past wel bij open source toch?
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

:?:
Laatst gewijzigd door rappie pappie op 2 december 2006, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

In KDE heb je ook nog KMag, da's een soort vergrootglas. Misschien dat ze daar wat aan heeft.
Dat vind je onder Hulpmiddelen --> Toegankelijkheid --> Schermvergroter (KMag).
Ik heb er zelf geen ervaring mee en weet dus niet precies hoe je het in moet stellen, dat zul je dus zelf uit moeten zoeken.
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Er zijn al heel veel suggesties gedaan, maar misschien heb je hier toch wat aan:
This preference controls whether Mozilla applications read certain system preferences from the OS. The only OSes currently supported are those that are Gnome-based such as Ubuntu and Fedora Core. The preferences read:

config.use_system_prefs.accessibility
Voor zover die tekst niet duidelijk mocht zijn, het betekent zoveel als dat je de instellingen voor slechtzienden 1-malig in het besturingssysteem instelt, en dat Firefox die instellingen volgt.

En anders Google zoeken.

Succes en sterkte i.i.g.!!!
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

:?:
Laatst gewijzigd door rappie pappie op 2 december 2006, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
rebil
Berichten: 505
Lid geworden op: 25 april 2006, 20:07
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door rebil »

Ik wou ook nog de text-to-speech engine festival voorstellen, maar doet blijkbaar nog geen Nederlands. Het is misschien ook niet echt wat je zoekt.
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

:?:
Laatst gewijzigd door rappie pappie op 2 december 2006, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

:?:
Laatst gewijzigd door rappie pappie op 2 december 2006, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Rappie Pappie het ziet er goed uit. Alleen die kleur blauw vind ik te scherp. Maar misschien is dat bij jou juist de bedoeling?
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

vulture schreef:Alleen die kleur blauw vind ik te scherp. Maar misschien is dat bij jou juist de bedoeling?
Ik denk dat dat wel lekker contrasteert en dat je het daardoor juist beter kunt zien.

Ik moet zeggen: "Mijn complimenten". Het ziet er erg netjes uit. Wie weet nodigt ook dat meer mensen uit om ook eens Linux te proberen. Want ook voor mensen met een beperking kan dat zeker een uitkomst bieden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Gefeliciteerd! Ziet er zeer duidelijk uit :) En dat was de bedoeling.
Gebruikersavatar
Rhenus
Berichten: 5
Lid geworden op: 3 juni 2006, 12:57
Locatie: zuidholland
    unknown unknown

Bericht door Rhenus »

Hoi dit topic treft mij in het bijzonder, ik ben ook behoorlijk slecht ziend ik maak gebruik van zwevend vergroot glas, ondanks dat het wel handig is is het tergelijkertijd dood vermoeiend ook is het lastig wanner er een submenu verschijnt dat is dan niet te vergroten met zwevend vergrootglas dan zit ik met me neus tegen het scherm en lukt het ternouwernoot te lezen.
Wat voor extentie raden jullie mij aan mijn engels is niet ontwikkeld dus vandaar.
Graag reactie aub
Vriendelijk bedankt en tot de volgende.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Is het niet (ik kan van hieruit natuurlijk onmogelijk bepalen wat voor jou goed leesbaar is en wat niet) handiger om gewoon de schermresolutie flink laag in te stellen (bijv. 640 x 480), de lettertypes zo groot mogelijk in te stellen (in je configuratiescherm) en voor de afbeeldingen bijv. Image Zoom te gebruiken?
Plaats reactie