Extensie voor slechtziende

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Gebruikersavatar
wolf
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 juli 2005, 9:51
    unknown unknown

Bericht door wolf »

nirwana schreef:Ik ben eens wat extensies langs gelopen. Deze tekst tik ik daarom nu op 150% grootte ;-)

De PageZoom-extensie vergroot zowel de tekst als ook de afbeeldingen op een webpagina. Helaas doet deze dat enkel via het toetsenbord.

De ImageZoom-extensie werkt wel met de muis, maar alleen voor afbeeldingen (rechtermuisknop + scroll-wheel).

Als je nu functionaliteit van ImageZoom en PageZoom zou kunnen samenvoegen volgens mij heb je dan de extensie die jij zoekt. Eigenlijk hoef je dan enkel aan de PageZoom-extensie de optie van RMB+scrollwheel toe te voegen in plaats van de toetscombinaties en dan ben je er volgens mij al.

PageZoom biedt wel de handigheid dat pagina's standaard op een bepaald zoom-percentage kunnen worden ingesteld, dus misschien komt dat jouw vrouw nog wel van pas.

Hallo,

Dit vind ik ook een goed onderwerp, mijn vrouw kan jammer genoeg ook niet zo goed zien, soms is het veel te klein.

Maar om ff terug tekomen op Pagezoom, deze is heel goed vind mijn vrouw, je kan hem van te voren instellen in je taakbalk, dus rechts klikken in een taakbalk dan op aanpassen en de iconen naar een lege ruimte klikken in je taakbalk (4 vergrootglaasjes) die zijn toch wel iets goed te zien. Nu ze deze gebruikt zit ze nu toch iets meer achter het scherm waar ze alles kan lezen op deze manier.

Bedankt voor deze hulp.

Groetjes John.
Plaats reactie