Update heeft TB gesloopt

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Danilo
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 februari 2005, 10:16
Locatie: Leiden
    unknown unknown
Contacteer:

Update heeft TB gesloopt

Bericht door Danilo »

Help! Ik heb, geallarmeerd door FF een update gedownload. Deze kon ik niet installeren omdat ik veiligheidshalve geebn administrator was.
Nadat ik mezelf gepromoveerd had is zowel FF als TB bij het opstarten aan het installeren geslagen. Maar nu werkt TB niet meer en FF meestal niet!

Ik krijg bij FF meestal een melding dat er "no XBL connections" zouden zijn en dan sluit ie zichzelf maar weer eens. Dat is dus te verhelpen door koppig opnieuw te starten.
Bij TB doet ie nu helemaal niks meer. Deze begint wel met een update, maar meldt dan vervolgens dat ie niet in staat was om enkele files te installere. Mij wordt dan aangeraden om te kontroleren of er niks anders ingeschakeld staat en of ik voldoende rechten heb.

Maar de stand van zaken is als bovenstaand.
Help!javascript:emoticon(':!:')
Exclamation

Oh ja, antwoorden via e-mail gaat dus niet.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Welk besturingssysteem gebruik je ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Helpt het niet als je beide programma's verwijderd en opnieuw installeert?
Je hoeft niet bang te zijn dat je je e-mails e.d. kwijt bent, die staan opgeslagen in je profiel en dat staat niet in je installatiemap in Program Files (maar in een map in Application Data) en dat wordt bij een deïnstallatie met rust gelaten.
Gebruikersavatar
Danilo
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 februari 2005, 10:16
Locatie: Leiden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Danilo »

nirwana schreef:Welk besturingssysteem gebruik je ?
Tja da's dus helaas Windows (weliswaar XP prof, maar toch)
Ooit (eind 19e eeuw om precies te zijn) werd er voorspeld dat we nu al het werk over zouden kunnen laten aan robots en computers.
De mens zou dan zijn tijd vullen met cultuur en hoefde niet meer te werken.
Jammer he?
Gebruikersavatar
Danilo
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 februari 2005, 10:16
Locatie: Leiden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Danilo »

adri schreef:Helpt het niet als je beide programma's verwijderd en opnieuw installeert?
Je hoeft niet bang te zijn dat je je e-mails e.d. kwijt bent, die staan opgeslagen in je profiel en dat staat niet in je installatiemap in Program Files (maar in een map in Application Data) en dat wordt bij een deïnstallatie met rust gelaten.
Ben bang dat er niks anders opzit. Het lijkt er nu op dat TB wel wil opstarten, maar niet mag ofzo. Zal 'm onder het eten even aan laten staan. Misschien heeft ie gewoon wat tijd nodig. Al komt ie dus wel met fout meldingen en werkt nu helemaal niet na het zogenaamde opstarten. (dan geeft ie een mini schermpje en doet dus helemaal niks meer)

Om wanhopig van te worden, want natuurlijk zit ik op een mailtje van een kennisje te wachten!
Ooit (eind 19e eeuw om precies te zijn) werd er voorspeld dat we nu al het werk over zouden kunnen laten aan robots en computers.
De mens zou dan zijn tijd vullen met cultuur en hoefde niet meer te werken.
Jammer he?
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Heb je FF en TB wel toestemming gegeven in je firewall? Na een update moet dat.
Een goede firewall geeft je een melding, maar je bent echt niet de eerste (en ook niet de laatste, vrees ik...) waar de firewall zo maar op eigen houtje beslist of een geüpdate programma wel of geen toegang krijgt. ;)
Danilo schreef:
nirwana schreef:Welk besturingssysteem gebruik je ?
Tja da's dus helaas Windows (weliswaar XP prof, maar toch)
Daar is wel iets aan te doen hoor. 8)
rebil
Berichten: 505
Lid geworden op: 25 april 2006, 20:07
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door rebil »

Danilo schreef:Om wanhopig van te worden, want natuurlijk zit ik op een mailtje van een kennisje te wachten!
Kan je je ondertussen niet behelpen met de webmail van je provider?
Gebruikersavatar
Danilo
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 februari 2005, 10:16
Locatie: Leiden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Danilo »

Het is gelukt!
Ik heb TB opnieuw geinstalleerd en toen begon ie automaties die update opnieuw te dowloaden en installeren. Toen ik even later FF opstartte bleek die ook een upadte te hebben.
Kennelijk, ik sla er maar een slag naar natuurlijk, zaten die twee updates elkaar in de weg.
Ik kom daar op omdat het me al een paar keer is opgevallen dat TB zichzelf uitschakelt als FF ook aan staat, zelfs als ie alleen maar op de taakbalk staat.

Nou ja, het werkt weer. Bedankt voor de hulp.
Ooit (eind 19e eeuw om precies te zijn) werd er voorspeld dat we nu al het werk over zouden kunnen laten aan robots en computers.
De mens zou dan zijn tijd vullen met cultuur en hoefde niet meer te werken.
Jammer he?
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Danilo schreef:
Ik kom daar op omdat het me al een paar keer is opgevallen dat TB zichzelf uitschakelt als FF ook aan staat, zelfs als ie alleen maar op de taakbalk staat.
Dat is wel erg vreemd.
Heb je dat met meerdere programma's?
Plaats reactie