Extensies installeren lukt niet

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
Jenske
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 augustus 2006, 20:16
    unknown unknown

Extensies installeren lukt niet

Bericht door Jenske »

Ik had al een tijdje Mozilla Firefox onder mijn Linux/Ubuntu (Dapper Drake) draaien en heb sinds enkele dagen Thunderbird geïnstalleerd.
Als ik evenwel in Thunderbird een extensie wil installeren, krijg ik de mededeling dat Firefox (sic!) niet de juiste versie is. Nochtans heb ik wel degelijk de laatste versie van zowel Firefox als Thunderbird.
Waar zit de fout?
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Via Firefox zoek je de bepaalde extensie op
Kies voor opslaan als en sla de extensie bv op je buroblad op
ga in TB naar extensies klik op instaleren en blader naar je buroblad waar de betreffende extensie staat. en klik op installeren.

let wel op dat de extensie compatible moet zijn met de versie van TB die jij gebruikt.

hier kan je er meer over lezen http://www.mozbrowser.nl/wiki/index.php ... nstalleren
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Jenske
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 augustus 2006, 20:16
    unknown unknown

Extensies

Bericht door Jenske »

Beste,

Je bent een waar genie; het boeltje werkt!

(Niettemin vind ik het wel een minpunt (voor Linux/Ubuntu?) dat het niet lukt om een extensie te installeren door in Thunderbird "gewoon" op de te installeren extensie te klikken. Klein probleem, maar niettemin een probleem.

Maar goed.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

@jenske dat heeft niet met Linux te maken onder windows lukt je dat ook niet hoor. En onder Apple ook niet :cry:

Je klikt in TB op extensies installeren en dan ga je daar met je browser (Firefox) naar de bewuste extensie. Op het moment dat je dan zegt installeren dan denkt tie dat tie hem in FF moet installeren en dat is niet de bedoeling. Maar ik ben het wel met je eens het zou makkelijer moeten.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

vulture schreef:@jenske dat heeft niet met Linux te maken onder windows lukt je dat ook niet hoor. En onder Apple ook niet :cry:

Je klikt in TB op extensies installeren en dan ga je daar met je browser (Firefox) naar de bewuste extensie. Op het moment dat je dan zegt installeren dan denkt tie dat tie hem in FF moet installeren en dat is niet de bedoeling. Maar ik ben het wel met je eens het zou makkelijer moeten.
Wat je dan eigenlijk wilt is een volledig geïntegreerd OS met standaard-applicaties die alles uit handen nemen. Zo'n OS is er: Windows, met IE en OE als standaardprogramma's.
Waar je dan dus ook gelijk de nadelen van ondervindt...;)
Als een browser maar op eigen houtje zaken gaat installeren (in programma's die de browser zelf bedacht heeft...), dan weet je waar dat toe leidt.
Plaats reactie