Welke extensies voor een beginner?

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
ster100
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 oktober 2006, 22:32
Locatie: Rijswijk ZH
    unknown unknown

Welke extensies voor een beginner?

Bericht door ster100 »

Ik heb Firefox nog maar 1 dag gebruikt. Welke Extensies raden jullie mij aan om mee te beginnen?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Welke extensies voor een beginner?

Bericht door nirwana »

ster100 schreef:Ik heb Firefox nog maar 1 dag gebruikt. Welke Extensies raden jullie mij aan om mee te beginnen?
Dat ligt er helemaal aan wat je na die ene dag mist en wat je met je browser zou willen doen. Waarmee houd je je doorgaans online bezig ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Zaffo
Berichten: 257
Lid geworden op: 6 juni 2005, 15:17
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Zaffo »

Ik zou aanbevelen om eerst 1 of 2 weken zonder extensies te serven, dan kom je achter de dingen die Firefox standaard heeft. Wat je dan mist kan je met extensies gaan aanvullen.
n8n_up
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 oktober 2006, 2:50
    unknown unknown

Bericht door n8n_up »

toch eentje die super werkt
adblock, je kan er (reclame)servers mee blokkeren
Gebruikersavatar
jack2go
Berichten: 1262
Lid geworden op: 14 oktober 2006, 19:16
Locatie: Baarn
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Welke extensies voor een beginner?

Bericht door jack2go »

ster100 schreef:Ik heb Firefox nog maar 1 dag gebruikt. Welke Extensies raden jullie mij aan om mee te beginnen?
rss reader Sagehttp://sage.mozdev.org
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

n8n_up schreef:toch eentje die super werkt
adblock, je kan er (reclame)servers mee blokkeren
Volgens mij zit dat nu svoor een gedeelte standaard in FF 2.0 want dat kan ik nu ook zonder adblock via mijn rechtermuisknop dan krijg ik de optie als ik op een afbeelding klik ............. afbeeldingen van ............ad.nl blokkeren :D
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

vulture schreef:
n8n_up schreef:toch eentje die super werkt
adblock, je kan er (reclame)servers mee blokkeren
Volgens mij zit dat nu svoor een gedeelte standaard in FF 2.0 want dat kan ik nu ook zonder adblock via mijn rechtermuisknop dan krijg ik de optie als ik op een afbeelding klik ............. afbeeldingen van ............ad.nl blokkeren :D
Dat zal al heel lang in Firefox hoor, maar misschien was het nog nooit opgevallen. :)
Maar dat is natuurlijk niet zo geavanceerd als adblock, die met regexps werkt. En de functie van Firefox gaat over alle afbeeldingen op 1 site (of subsite), niet over 1 specifieke afbeelding.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Gert Paul was me idd nog nooit opgevallen. Ik vind het wel handig je blokkeert gelijk alle advertenties van een bepaalde adverteerder. Maar je hebt gelijk voor je het weet zie je op Mozbrowser geen enkele afbeelding meer :wink:
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Plaats reactie