extensies deïnstalleren, rare problemen

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
Lode
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 juli 2004, 2:24
Locatie: Alkmaar
    unknown unknown
Contacteer:

extensies deïnstalleren, rare problemen

Bericht door Lode »

Hallo, nog maar een keer over dit onderwerp :)

Een tijdje terug lukte het me niet om een bepaalde extensie te verwijderen. Met tips hier toen de extensions.rdf verwijderd. Na start van Firefox werd een nieuwe aangemaakt, en het probleem was verholpen.

Deze keer anders. Inmiddels draai ik FF2. Daarna heb ik een aantal extensies verwijderd. Zo even langs je lijstje lopen en bedenken, goh, deze gebruik ik eigenlijk nooit. Dus verwijderd. Alleen na herstart stonden ze er nog. Nog steeds met de melding dat ze na herstart zullen worden verwijderd. Het is inmiddels vele herstarts van firefox en de pc later (een paar dagen ongeveer), en het probleem is nog steeds niet over.

Ik heb dus weer eens op gezocht wat te doen, ohja, de extensions.rdf. Dus ik heb die verplaatst. FF weer opgestart. Alle extensions lijken uitgaschakeld. In het (inmiddels) Add-ons menu staan ze allemaal wel, alleen allemaal met de melding dat ze bij de volgende herstart zullen worden geïnstalleerd.
Ik herstart voor de zekerheid nog even, maar zonder effect. Ik heb nu net de oude extensions.rdf weer terug geplaatst. Maar dat veranderd niets, ze blijven nu (erger dan ervoor dus) staan op dat ze zullen worden geïnstalleerd..

Erg frustrerend begint het te worden :( Is hier een oplossing voor?
In m'n andere profielen heb ik hetzelfde probleem trouwens níet. Daar heb ik ook extensions verwijderd sinds FF2, maar daar zonder problemen. Is m'n profiel dan misschien 'corrupt'? Kan dat? En is daar wat aan te doen?

Alle hulp gewaardeerd :)
Lode
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 juli 2004, 2:24
Locatie: Alkmaar
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Lode »

Excuus, ik heb iets te snel gekeken. Het probleem is niet over of zo. Maar het zijn niet álle extensies die geïnstalleerd zeggen te worden. Maar wel 19 in totaal! (Van de 32)

En ook m'n thema (het enige en standaard thema in FF) zegt te worden geïnstalleerd na herstart :/
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Als je het bij andere profielen niet hebt, dan denk ik dat het tijd is voor een nieuw profiel Lode. ;)
Maak eerst een back-up (met bijv. MozBackup) en restore dat op je nieuwe profiel. Let daarbij wel op dat je extensies en thema's niet mee terugzet.
Maar dat weet je vast allemaal wel. :)

Succes.
Afbeelding
Lode
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 juli 2004, 2:24
Locatie: Alkmaar
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Lode »

Dat vreesde ik ergens al...
Naja, heb 't vandaag toch maar gedaan. Nu is alles weer helemaal netjes :)
Plaats reactie