selectief bepaalde javascript uitschakelen

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
Gerard1212
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 juni 2006, 13:52
    unknown unknown

selectief bepaalde javascript uitschakelen

Bericht door Gerard1212 »

Ik heb een klein probleempje met het uitschakelen van bepaalde javascript op een pagina. Ik probeer met greasemonkey een aantal pagina's wat meer aan te passen aan mijn eigen voorkeuren. Ik ben er al een heel eind mee, maar nu wil ik graag bepaalde javascript uitschakelen wat in de orginele pagina zit. (voor mensen die niet weten wat greasemonkey is: greasemonkey maakt het mogelijk om je eigen js in geselecteerde pagina's te stoppen "injecteren")

Concreet: er zit dit in de < head >:

if (self.name != 'Naampje') top.location.replace('/index.php');

Wanneer ik dit verander in GM door ALLE scripts leeg te halen helpt dit niet. Mijn GOK is dat de GM JS pas wordt uitgevoerd NA het scriptje in de pagina zelf. Dus eerst wordt er een comando gegeven voor een pagina reloud en daarna verandert GM de js in de pagina pas.

Weet iemand of wat ik zeg klopt en of er een mogelijkheid is om selectief JS uit te schakelen. Het hoeft niet met GM. Zelf dacht ik aan een complete plugin die elke keer wordt uitgevoerd voordat een pagina wordt geladen. Alleen heb ik nog nooit eerder echt een plugin gemaakt en omdat GM me prima bevalt doe ik het liever hiermee. Ook zat ik te denken om een complete proxyserver te maken omdat GM soms toch net wat te beperkt is, maar dit wil ik alleen wanneer er geen andere mogelijkheden zijn.

Ook dacht ik aan de optie om de JS van GM eerder in de pagina te injecteren, maar ik geloof dat dat niet mogelijk is (als dit uberhaupt een oplossing zou zijn voor mijn probleem)
Gerard1212
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 juni 2006, 13:52
    unknown unknown

Bericht door Gerard1212 »

Ik heb het zelf opgelost met behulp van een reg exp. in proxomitron

match:
(top.location.replace\([^\)]*\))\1


replace:
/* \1 */
Plaats reactie