Samenwerken met l10nzilla?

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Firefox-vertaling kwijt.
Plaats reactie
Bonaparte
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 oktober 2004, 23:05
    unknown unknown

Samenwerken met l10nzilla?

Bericht door Bonaparte »

Ik kwam op de website van mozilla een link tegen naar l10nzilla (http://l10nzilla.mozdev.org/index.html) een tool tegen om met meerdere mensen te werken aan een vertaling.

Ik heb e.e.a. nog niet in detail doorgelezen, maar "SAMEN" knutselen aan een goede vertaling, lijkt me een goede en snelle manier om op redelijk korte termijn te komen tot een uitstekende vertaling.

Is dit een goed voorstel om zo iets op te gaan zetten? Of is er iemand anders die een XUL tool kent die je door meerdere gebruikers kunt laten gebruiken?

Thom
tienm
Berichten: 23
Lid geworden op: 7 november 2004, 13:03
Locatie: Deventer
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Samenwerken met l10nzilla?

Bericht door tienm »

Bonaparte schreef:Ik kwam op de website van mozilla een link tegen naar l10nzilla (http://l10nzilla.mozdev.org/index.html) een tool tegen om met meerdere mensen te werken aan een vertaling.

Ik heb e.e.a. nog niet in detail doorgelezen, maar "SAMEN" knutselen aan een goede vertaling, lijkt me een goede en snelle manier om op redelijk korte termijn te komen tot een uitstekende vertaling.

Is dit een goed voorstel om zo iets op te gaan zetten? Of is er iemand anders die een XUL tool kent die je door meerdere gebruikers kunt laten gebruiken?

Thom
Geen idee, hoewel ik niet weet wat de kwaliteit van deze tool is, is de kans groot dat we links en rechts dubbel werk aan het verrichten zijn. Dus wat dat betreft een prima idee. Maar laten we eerst kijken 1.0 live te krijgen.


Mathijs,
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Mij leek dit ook eens een interessant project. Maar ook niet meer dan dat, want kijk maar eens naar de datum in de What's New-sectie. Ergens in 2003 werd een alpha-versie aangekondigd. Het lijkt me niet dat dit project tussen de actieve projecten van MozDev staat. Willen we ermee aan de slag dan denk ik dat we het project eerst zelf verder zullen moeten ontwikkelen. En dan kunnen we vast net zo goed andere handige hulpmiddelen ontwikkelen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
reinouts
Berichten: 28
Lid geworden op: 1 november 2004, 12:57
Locatie: Rotterdam
    unknown unknown
Contacteer:

Translate

Bericht door reinouts »

Zijn jullie ook op de hoogte van Translate?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Translate

Bericht door nirwana »

reinouts schreef:Zijn jullie ook op de hoogte van Translate?
Ja en nee. Ik kende de naam, weet dat het uit Zuid-Afrika afkomstig is, maar lees nu net dat je daarmee tussen de verschillende formaten kunt converteren en als dat goed werkt dan moet je met alle .po-tools Mozilla kunnen vertalen. Dat brengt opeens een hoop andere vertaalprogramma's bij het Mozilla-formaat.

Kortom, bedankt voor deze tip.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie