Taken toevoegen aan personen van Google agenda

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
NachtBroeder
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 januari 2009, 18:47
    unknown unknown

Taken toevoegen aan personen van Google agenda

Bericht door NachtBroeder »

Hallo,

Heb geprobeerd te zoeken, kon het zo snel niet vinden. Weet ook niet of dit de juiste plek is.

Sinds kort Lightning & Google agenda aan Thunderbird toegevoegd...

Klopt het dat je géén taken kan toevoegen aan de personen van je google agenda, in Thunderbird/Lightning?! Of heb ik iets niet en/of verkeerd geïnstalleerd?!

Bedankt!
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Google agenda ondersteunt geen Taken, vandaar dat het je niet lukt.
Er is wel een -beetje omslachtige- methode om het toch in zekere zin voor elkaar te krijgen: RTM (rememer the milk). ;)
Afbeelding
NachtBroeder
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 januari 2009, 18:47
    unknown unknown

Bericht door NachtBroeder »

adri schreef:Google agenda ondersteunt geen Taken, vandaar dat het je niet lukt.
Er is wel een -beetje omslachtige- methode om het toch in zekere zin voor elkaar te krijgen: RTM (rememer the milk). ;)
Thnx!
Ik dacht al dat het niet ging werken! Maar misschien was er nog een andere manier dat het wel zou kunnen! :-)
Heb nu de omslachtige methode geïnstalleerd, kijken of dat werkt voor ons! :roll:
BvAsten
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 januari 2009, 20:07
    unknown unknown
Contacteer:

taken in lightning

Bericht door BvAsten »

Ik heb RTM op google agenda geactiveerd, heb idd ook de kleine icoontjes bovenaan elke dag.

Hoe kan ik nu in Lightning de taken activeren? want dat was de bedoeling.
Ik kan geen taken aanmaken en in de balk bovenin staat nog steeds de melding "selecteer een agenda die taken ondersteund"

Hoe moet ik nu verder?
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Ik zou het echt niet weten, daar ik zelf Google calendar niet gebruk.
Maar misschien weet NachtBroeder dat inmiddels?
Afbeelding
timster76
Berichten: 1
Lid geworden op: 9 mei 2011, 16:12
    Windows 7 Chrome

Re: Taken toevoegen aan personen van Google agenda

Bericht door timster76 »

Hi Allen,

Nieuw op het forum maar al wel tijdje aan de slag met TB en Lightning; beiden topprogramma's!

Nu heb ik Lightning geïnstalleerd en deze synct met Gmail agenda en Android telefoon ... echter het syncen van taken lukt me niet. Deze worden wel vanuit Gmail Agenda ondersteund maar zie ik niet in mijn agenda terugkomen. Ik kan trouwens ook geen taken aanmaken/ verwijderen of bekijken in TB zelf.

Iemand enig idee?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Taken toevoegen aan personen van Google agenda

Bericht door nirwana »

Vooralsnog ziet dit er niet echt hoopvol uit. Als je de verschillende pagina's (5 stuks) doorleest dan worden er wel wat opties genoemd (bijvoorbeeld via Remember The Milk (RTM)). Maar als je verder leest dan vallen er ook weer opties af.

Synchroniseren blijft blijkbaar een lastig onderwerp... al staan we uiteraard open voor goede suggesties...

http://www.birdiesync.com/ lijkt me nog de beste optie, maar die is niet gratis. Van de Funambol Mozilla-pagina wordt je ook niet echt vrolijk.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Millman
Berichten: 413
Lid geworden op: 3 augustus 2006, 19:21
Locatie: Zaandam
    Windows 7 Firefox

Re: Taken toevoegen aan personen van Google agenda

Bericht door Millman »

timster76 schreef:Hi Allen,

Nieuw op het forum maar al wel tijdje aan de slag met TB en Lightning; beiden topprogramma's!

Nu heb ik Lightning geïnstalleerd en deze synct met Gmail agenda en Android telefoon ... echter het syncen van taken lukt me niet. Deze worden wel vanuit Gmail Agenda ondersteund maar zie ik niet in mijn agenda terugkomen. Ik kan trouwens ook geen taken aanmaken/ verwijderen of bekijken in TB zelf.

Iemand enig idee?
Probeer het eens met http://www.fjsoft.at/en/home.php
Ik heb het niet bij mijzelf om de eenvoudige reden dat ik geen Android heb maar nog steeds een Nokia met Symbian. Maar bij mijn familie heb ik het werkend gekregen.
ThunderFox- en FireBird-gebruiker!
Plaats reactie