Songbird

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Retep66
Berichten: 198
Lid geworden op: 31 december 2006, 15:19
    unknown unknown

Songbird

Bericht door Retep66 »

Songbird 1.0 has flown in!

Versie 1.0 is nu te downloaden van deze bijzonder fraaie muziekspeler. Ook voor Songbird zijn diverse add-ons te krijgen.

Te downloaden op:

http://www.getsongbird.com/
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Ga ik gelijk downloaden, had er al een tijd niks meer over gehoord.
________________________
edit: zucht en gelijk maar weer verwijdert. Nadat ik op de tab Opties had geklikt bevriest de hele player en moet ik het killen met taakbeheer.
Bij zo'n eerste kennismaking denk ik dan gelijk: laat maar zitten.
Retep66
Berichten: 198
Lid geworden op: 31 december 2006, 15:19
    unknown unknown

Bericht door Retep66 »

Mmmm vreemd, geeft bij mij geen enkel probleem. ( Windows Vista SP1)
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Dat geloof ik graag (hier op dit moment Windows XP+SP3), kom overigens hetzelfde gelazer tegen als ik soms heb (maanden niet en opeens weer wel) met Firefox, dat als ik het programma sluit (rode kruisje) en ik start het weer op, ik nu ook in songbird de mededeling kreeg: songbird is al actief, u moet de computer opnieuw opstarten. Daar heb ik natuurlijk geen zin in, dus ik draai het lopende proces de nek om, via taakbeheer.
Dit is toch wel een niet goede kennismaking, vooral omdat ik een bescheiden vertaal slag heb geleverd aan het programma. Los daarvan, dit moet eigenlijk niet voorkomen, temeer omdat ik eigenlijk altijd een feilloos systeem heb, voor zover er feilloze systemen bestaan.
Ik denk dat de lancering te vroeg is geweest.
PlusMinus
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 april 2008, 13:07
Locatie: België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door PlusMinus »

Frederik schreef:Dat geloof ik graag (hier op dit moment Windows XP SP3), kom overigens hetzelfde gelazer tegen als ik soms heb (maanden niet en opeens weer wel) met Firefox, dat als ik het programma sluit (rode kruisje) en ik start het weer op, ik nu ook in songbird de mededeling kreeg: songbird is al actief, u moet de computer opnieuw opstarten. Daar heb ik natuurlijk geen zin in, dus ik draai het lopende proces de nek om, via taakbeheer.[...]
Met Firefox heb ik dat ook. Het volstaat dan ofwel even te wachten tot Windows het programma helemaal afgesloten heeft, ofwel in Taakbeheer het proces even manueel te sluiten.
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

Frederik schreef:Dat geloof ik graag (hier op dit moment Windows XP+SP3), kom overigens hetzelfde gelazer tegen als ik soms heb (maanden niet en opeens weer wel) met Firefox, dat als ik het programma sluit (rode kruisje) en ik start het weer op, ik nu ook in songbird de mededeling kreeg: songbird is al actief, u moet de computer opnieuw opstarten. Daar heb ik natuurlijk geen zin in, dus ik draai het lopende proces de nek om, via taakbeheer.
Dit is toch wel een niet goede kennismaking, vooral omdat ik een bescheiden vertaal slag heb geleverd aan het programma. Los daarvan, dit moet eigenlijk niet voorkomen, temeer omdat ik eigenlijk altijd een feilloos systeem heb, voor zover er feilloze systemen bestaan.
Ik denk dat de lancering te vroeg is geweest.
Nou,ik snap niet hoe sommige mensen het voor elkaar krijgen.Maar deze problemen heb ik nu niet met songbird.

Dus! Eigenlijk draait er iets niet feiloos op je besturingssysteem. :D
Afbeelding
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    Macintosh Camino

Re: Songbird

Bericht door common sense »

Overigens zijn ze nu inmiddels bij versie 1.2.0 aangeland.

Heb nog niet de moeite genomen nogmaals te testen. Mede omdat de de zo gewenste CD-rip-en-encodeer-naar-Ogg er nog steeds niet inzit. Daarvoor gebruik ik nog altijd met het abcde script.

Het staat wel op de roadmap, dus we wachten maar af.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Firefox

Re: Songbird

Bericht door adri »

Ik heb Songbird 1.2* maar even geïnstalleerd (upgrade van 1.11*).
Ondanks enkele foutmeldingen (Gnome gerelateerd) start ie wel op en doet wat van hem verwacht wordt.
Ik vind het een mooie, zeer uitgebreide en veelzijdige mediaspeler.
Tikje traag van opstarten (zoals Amarok..) en daarom ook gebruik ik hoofdzakelijk Audacious en XMMS.
Het laat zich raden dat beiden wat kalere spelers zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Citroentje
Berichten: 1517
Lid geworden op: 9 februari 2007, 23:46
Locatie: Enschede
    Ubuntu Firefox

Re: Songbird

Bericht door Citroentje »

Ook even die Songbird geprobeerd, echter met een tar.gz ipv een .deb.
Nu vind ik hem nergens terug en kan ik hem alleen opstarten middels een icoon in de map.

Kan ik gewoon die map verwijderen of moet ik iets anders in de terminal uitvoeren?

Als ik hem met een .deb installeer kan ik hem iig terugvinden in een lijstje.
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    Macintosh Camino

Re: Songbird

Bericht door common sense »

Citroentje schreef:Ook even die Songbird geprobeerd, echter met een tar.gz ipv een .deb.
Nu vind ik hem nergens terug en kan ik hem alleen opstarten middels een icoon in de map.
Heb je deze tips al eens bekeken.
Als ik hem met een .deb installeer kan ik hem iig terugvinden in een lijstje.
Dat komt omdat de deb kan bepalen welke desktop omgeving je draait, en daarvoor de icoontjes, launchers etc, goed in zal stellen bij installatie. Voor een generieke linux install is dat wat lastiger te maken. Het is eigenlijk maar net wat je zoekt, de laatste bleeding edge versie, en zelf wat pielen, Of even wachten tot deze met Synaptic (of met de terminaal) is binnen te hengelen (voor luie donders onder ons).
Gebruikersavatar
Citroentje
Berichten: 1517
Lid geworden op: 9 februari 2007, 23:46
Locatie: Enschede
    Ubuntu Firefox

Re: Songbird

Bericht door Citroentje »

common sense schreef:Heb je deze tips al eens bekeken.
Ja, nu net. :wink:
common sense schreef:...voor luie donders onder ons...
U riep?
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Firefox

Re: Songbird

Bericht door adri »

Citroentje schreef:
common sense schreef:Heb je deze tips al eens bekeken.
Ja, nu net. :wink:
En, gelukt?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Citroentje
Berichten: 1517
Lid geworden op: 9 februari 2007, 23:46
Locatie: Enschede
    Ubuntu Firefox

Re: Songbird

Bericht door Citroentje »

Hij is er al weer af.
Deed een beetje raar tijdens het laden van de nummers, hij bleef maar doorgaan, terwijl ik de handrem had aangetrokken.

Voor de rest vond ik het niet zo veel toevoegen aan bijvoorbeeld Banshee/Amarok of een andere speler.

Ook wilde ik er slechts even aan ruiken en dat is nu gebeurd.

Ach, gebruik de pc toch nooit om muziek te luisteren eigenlijk..
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    Ubuntu Firefox

Re: Songbird

Bericht door common sense »

Citroentje schreef: Ach, gebruik de pc toch nooit om muziek te luisteren eigenlijk..
Ikke wel. Al is het bij vlagen. PC of Mac staat toch al vaak aan en er zit standaard een geluid-afspeel-chippie in. En dus benut ik die mogelijkheid.

Een losse iPod heb ik niet, zou ik ook niet willen. (de atypische Appelaar). Deze spelen zonder modificatie toch geen Ogg Vorbis. En ja, er zijn players die dat wel doen. Heb nog niet de aandrang gehad die te gaan zoeken.

Anyway, ben eigenlijk nog 't meest tevreden over ogg123 :D Lekker lage CPU load en klinkt prima. Ben nu aan het spelen met die NRK Ogg streams die standaard in Rhythmbox staan aangegeven.

Alleen Rhythmbox zelf verslikt zich erin. Als ik bijvoorbeeld de NRK Alltid Klassisk stream probeer loopt die regelmatig vast met een Internal Data Flow Error Hm :? En ogg123 slikt die m3u stream/playlist niet. :?

Een andere GTK+ mediaspeler waar recent mijn oog op viel is Exaile. Alfa spul, dus ymmv. Amarok is too much KDE in een Ubuntu omgeving. Dus tja. De ideale player voor Ubuntu heb ik nog niet gevonden.
Gebruikersavatar
Koen_92
Berichten: 758
Lid geworden op: 17 oktober 2006, 19:28
Locatie: Betuwe
    Debian Iceweasel

Re: Songbird

Bericht door Koen_92 »

common sense schreef: Een losse iPod heb ik niet, zou ik ook niet willen. (de atypische Appelaar). Deze spelen zonder modificatie toch geen Ogg Vorbis. En ja, er zijn players die dat wel doen. Heb nog niet de aandrang gehad die te gaan zoeken.
Als je van een compacte muziekspelers houdt, moet je eens kijken naar de Samsung YP-S2Q. Die heb ik ook, en speelt Ogg vorbis af (dat is ook de reden waarom ik hem kocht).
Hij heeft 2 GB opslag en kost ongeveer 20 euro.
Gesloten