OpenOffice Impress 3, presentatie direct gebruik opslaan

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Plaats reactie
Metamaris
Berichten: 4
Lid geworden op: 9 januari 2009, 13:54
    unknown unknown

OpenOffice Impress 3, presentatie direct gebruik opslaan

Bericht door Metamaris »

Impress en PowerPoint werken practisch gelijk.
Als ik in PP een presentatie maak en hem als "naam".pps (dus niet ppt) opsla en je activeert die, dan krijg je direct je presentatie in beeld, klaar voor gebruik.
Ik probeer dat ook bij Impress, maar kan dat bij <Opslaan als>, waar het bij PP zit, niet vinden en ook nergens anders. In de Help vind ik ook geen tips op "stand alone" of "direct", of "onafhankelijk".
Weet iemand of dat kan en zo ja, hoe?
Alvast bedankt,
Joost Hasselo Smits
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Ehm, ik begrijp je misschien niet helemaal, maar als je op dat bestand klikt (ik sla het trouwens altijd als OASIS bestand -open standaarden!) dan opent OOo dat toch gewoon?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Koen_92
Berichten: 758
Lid geworden op: 17 oktober 2006, 19:28
Locatie: Betuwe
    unknown unknown

Bericht door Koen_92 »

Volgens mij bedoelt hij het opslaan als .pps bestand.
Powerpoint heeft namelijk twee bestandtypen: .ppt en .pps
Als je een .ppt bestand opent met powerpoint kun je de presentatie bewerken, terwijl als je een .pps bestand opent meteen de presentatie gestart wordt.

Als je een .pps bestand opent met Impress, dan wordt niet meteen de presentatie gestart, maar wordt het bestand geopend opdezelfde manier als een .ppt bestand (waarmee je het dus kunt bewerken).
Volgens mij is dat het knelpunt, klopt dat?

Hoe je dat goed krijg weet ik echter niet, ik werk eigenlijk heel weinig met Impress.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

In Impress kun je bij Opslaan als de presentatie in Powerpoint-formaat opslaan en het bestand met een pps-extensie opslaan. Wel moet je dan even het vinkje voor Automatische bestandsnaamextensie uitzetten, want anders voegt Impress er misschien alsnog .ppt aan toe.

Volgens http://user.services.openoffice.org/en/ ... =10&t=4893 kun je de pps-extensie het beste koppelen een soffice.exe om deze te openen (ipv aan simpress.exe).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie