Planning werkgroep / Agenda's parallel

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
mschouten
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 maart 2009, 11:00
    unknown unknown

Planning werkgroep / Agenda's parallel

Bericht door mschouten »

Beste allemaal,

tot op heden heb ik nog geen mogelijkheid gevonden om mijn agenda naast die van een aantal collega's te houden. Dit is volgens mij erg belangrijk als je de planning wilt doen voor een hele groep. Denk eens aan de service manager of de planners bij een logistiek bedrijf en je begrijpt wat ik bedoel.

Iemand een idee?

Groet,

Maarten
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door moZes »

Hoe en waar heb je nu de agendabestanden staan? Op een CalDav server of lokaal of als .ics ergens op een netwerkschijf?
Graag wat meer info over je opstelling.
mschouten
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 maart 2009, 11:00
    unknown unknown

achtergrond opstelling

Bericht door mschouten »

Hoi,

ik heb deze vraag in het algemeen gesteld omdat ik Sunbird in de praktijk bij klant gebruik. De kalenderbronnen zijn divers: Google, ICS, CalDAV.

Maar laten we deze laatste als uitgangspunt nemen. Stel dat ik de rechten heb om in de agenda van mijn collega's te kijken. Hoe krijg ik die - net als bijvoorbeeld Outlook - naast elkaar op het scherm? Hoe kan ik een gepland bezoek van de ene collega gemakkelijk verplaatsen naar een lege ruimte in de agenda van een andere collega? Hoe zit de planner in één oog opslag wat drukke periodes zijn en waar de ruimte zit?

Ik ben benieuwd!

Maarten
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

in lightning (en ik neem aan ook in sunbird) kan je meerdere agenda's toevoegen met elk een ander kleur. Zo heb ik 6 verschillende en kan ik iets van mijn agenda simpel verplaatsen naar die van bijvoorbeeld mijn vrouw.
mschouten
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 maart 2009, 11:00
    unknown unknown

Naast elkaar

Bericht door mschouten »

Beste Mad,

hoe krijg je die 6 agenda's - bijvoorbeeld in maandoverzicht - naast elkaar? Ik realiseer me dat je dan wel een paar brede beeldschermen nodig heb, maar stel dat je die hebt? Kan dat?

Wat Sunbird/Lightning nu doet is een rooster tonen en de verschillende agenda's onderscheiden door de gebeurtenissen een kleur te geven. Ook handig natuurlijk om bijvoorbeeld te kijken wanneer iedereen tegelijk gelegenheid heeft voor een vergadering ofzo.

Het word natuurlijk een probleem als die 6 agenda's overvol zijn. Dan zie je door de bomen het bos niet meer. Daarom moet je ze ook even naast elkaar kunnen zetten. En een afpraak van Piet naar de agenda van Jan kunnen slepen.

Zijn hier mogelijkheden voor?

Groet,

Maarten
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

als ik het goed begrijp wil je dus eigenlijk elke agenda in een apart venster en die naast elkaar zetten, Ik weet niet of dat kan. Misschien kan iemand anders je hier helpen, succes

MM
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door moZes »

Dit Outlook gedrag is in Sunbird of Lightning niet mogelijk en ik heb ook geen add-on kunnen vinden. De afspraken komen gewoon naast elkaar in de dag te staan. Het handigste is om Dag of Week te selecteren voor het beeld. 't is even wennen, maar het moet wel lukken.
Wellicht komt er nog eens iemand die een add-on maakt die het Outlook beeld kan nabootsen.
Plaats reactie