Standaard mailvenster.

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
Henk Wemmenhove
Berichten: 17
Lid geworden op: 4 maart 2006, 15:32
Locatie: Hattem
    unknown unknown

Standaard mailvenster.

Bericht door Henk Wemmenhove »

Als ik een mail opmaak krijg ik het mail-formulier op het scherm. Dit formulier wil ik graag wijzigen, maar weet niet hoe.
Wie kan mij helpen, of wie kan en wil me verwijzen naar de oplossing.

Reacties svp naar: henk.wemmenhove@egem.nl
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    unknown unknown

Bericht door Pettic »

Blijkbaar wil je een nieuw bericht met een speciale opmaak starten.
Hiervoor zijn diverse oplossingen.
1. Standaardoplossing is het voorbereiden van een nieuw bericht. Dat helemaal naar wens inrichten eventueel met onderwerp, adressen en tekst. Vervolgens NIET verzenden, maar kiezen van Bestand>Opslaan als>Sjabloon.
Het bericht komt dan in de map Sjablonen terecht. Een nieuw bericht maak je dan door het sjabloon te openen. Na verzending blijft het sjabloon staan.
2. De extensie ExternalTemplateLoader installeren. Je maakt dan een extern sjabloon aan.
3. De extensie Stationery installeren.

Verder kun je nut hebben van Quicktext.
Windows; Firefox; Thunderbird
Henk Wemmenhove
Berichten: 17
Lid geworden op: 4 maart 2006, 15:32
Locatie: Hattem
    unknown unknown

standaard mailformulier.

Bericht door Henk Wemmenhove »

Neen, maar het standaard mail-formulier geeft het volgende aan:
in het rubriek verzenden aan vult het formulier als eerste mijn eigen e-mailadres in.
Dat is vervelend, want je moet er dan telkenmale op letten, dat je dat eigen adres weghaalt.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    unknown unknown

Re: standaard mailformulier.

Bericht door Pettic »

Henk Wemmenhove schreef:Neen, maar het standaard mail-formulier geeft het volgende aan:
in het rubriek verzenden aan vult het formulier als eerste mijn eigen e-mailadres in.
Dat is vervelend, want je moet er dan telkenmale op letten, dat je dat eigen adres weghaalt.
Het is niet normaal dat je eigen adres bij Aan komt te staan! Dat veld hoort standaard leeg te zijn. je adres staat wél bij Van (bovenaan).
Windows; Firefox; Thunderbird
Henk Wemmenhove
Berichten: 17
Lid geworden op: 4 maart 2006, 15:32
Locatie: Hattem
    unknown unknown

Bericht door Henk Wemmenhove »

Toch is dat werkelijk zo! Waarom? Ik zou het graag willen weten, maar liever, hoe kan ik het veranderen?
Bij mij staat dus mijn adres in de Van: kolom
In de AAN: staat dan eveneens mijn eigen adres.

Ik wil gewoon het blanco formulier gebruiken en dan is die melding gewoon vervelend.

Daarnaast gebruik ik sjablonen en daar kan ik goed mee overweg.
Plaats reactie