'modereters' gevraagd om een nederlandstalig OpenOffice foru

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Plaats reactie
henke54
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 maart 2009, 14:56
    unknown unknown

'modereters' gevraagd om een nederlandstalig OpenOffice foru

Bericht door henke54 »

ik heb een tijd geleden eens gevraagd om een algemeen nederlandstalig (sub)forum op te richten op oooforum.org , er is nu een mogelijkheid om dit te verwezelijken(en te handhaven) :

Citaat van: Hagar de l'Est
Yes. The forum Andrew talked about has been launched 16 months ago: http://user.services.openoffice.org. If you want to setup a new area however, you need some volunteers to act as moderators, and a user base if possible, willing to develop their language forum.
http://www.oooforum.org/forum/viewtopic.phtml?t=62258
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    unknown unknown

Bericht door Pettic »

Wat is een "modereter", een soort iemand die modder of moeders eet of bedoel je "moderator"?
Windows; Firefox; Thunderbird
henke54
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 maart 2009, 14:56
    unknown unknown

Bericht door henke54 »

Pettic schreef:Wat is een "modereter", een soort iemand die modder of moeders eet of bedoel je "moderator"?
yep...ik bedoel hier een moderator :wink: ....als er een centraal nederlandstalig meldpunt voor help was, zou er meer concentratie ontstaan om nederlandstaligen te helpen met hun 'perikelen' in openoffice ... nu 'doet men maar alop' vb. zie :
http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopi ... 1b68ba53f4
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

henke54 schreef: nu 'doet men maar alop' vb.
Ehhhhm, wat betekent dat?
Afbeelding
henke54
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 maart 2009, 14:56
    unknown unknown

Bericht door henke54 »

adri schreef:Ehhhhm, wat betekent dat?
ik bedoel daarmee dat jullie klaarblijkelijk ook niet een 'direkt geconcentreerde link'(waar er genoeg volk is) kunnen aanduiden bij de vraag waar er een nederlandstalige openoffice forum voorhanden is op internet , ... als men alle krachten verzameld op 1 punt , kan men toch meer 'bewerkstelligen'...of niet ? :roll:
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

henke54 schreef:
adri schreef:Ehhhhm, wat betekent dat?
ik bedoel daarmee dat jullie klaarblijkelijk ook niet een 'direkt geconcentreerde link'(waar er genoeg volk is) kunnen aanduiden bij de vraag waar er een nederlandstalige openoffice forum voorhanden is op internet , ... als men alle krachten verzameld op 1 punt , kan men toch meer 'bewerkstelligen'...of niet ? :roll:
Je kunt ook hier terecht met vragen over OOo, komt regelmatig voor hoor.
Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar in de praktijk werkt het zo vaak niet.
Om een speciaal NL-talig OOo forum op te zetten, moet je over lange adem beschikken, niet te snel opgeven en bovendien zorgen dat je voldoende mensen in huis hebt die ook daadwerkelijk kunnen helpen (Hagar de l'Est zegt dat feitelijk ook al). Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan.
Mijn zegen heb je overigens hoor en ik hoop dat je voldoende mensen zult vinden.
Afbeelding
henke54
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 maart 2009, 14:56
    unknown unknown

Bericht door henke54 »

ik ben zelf ook maar 'een beginner' met zulk een forum 'dingen' , maar als er niemand begint , gebeurt er niks ... ik heb al ondervonden dat er blijkbaar een 'nieuw' en een 'oud' forum is , en dat er wel stilaannaar het nieuw forum word geemigreerd... als je wil (of eventueel anderen zijn natuurlijk ook welkom) kan je op deze post van mij ,de admins daar, mee helpen te overtuigen dat er genoeg steun is om dat Nederlandstalige forum te handhaven... :wink:
henke54
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 maart 2009, 14:56
    Ubuntu Firefox

Re: 'modereters' gevraagd om een nederlandstalig OpenOffice foru

Bericht door henke54 »

Er is ondertussen een nederlandstalig OOo forum online : http://user.services.openoffice.org/nl/forum/index.php
:wink:
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Firefox

Re: 'modereters' gevraagd om een nederlandstalig OpenOffice foru

Bericht door adri »

Het ziet er best leuk uit, proficiat!
Veel succes ermee.
Afbeelding
henke54
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 maart 2009, 14:56
    Ubuntu Firefox

Re: 'modereters' gevraagd om een nederlandstalig OpenOffice foru

Bericht door henke54 »

adri schreef:Het ziet er best leuk uit, proficiat!
Veel succes ermee.
Hartelijk dank adri :) .... tevens dank om hier een link van het nederlandstalige OpenOffice forum 'toe te laten'(er zijn andere forums waar men 'minder tolerant' is)

Even terzijde een vraagje : ik merk dat er in de rechter onderkant van een bericht er (recent?) een melding van de gebruikte browser/operating system is..... hoe doe je dat ? Zou ook handig zijn bij het OOo forum denk ik.... :mrgreen:
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Firefox

Re: 'modereters' gevraagd om een nederlandstalig OpenOffice foru

Bericht door adri »

Geen idee, ik ben geen beheerder. :)
Volgens mij (als ik me niet vergis) is het een instelling in phpBB.
Als je het zeker wilt weten, dan moet je even een pb naar Martijn (nirwana) sturen, die weet je dat te vertellen.
Afbeelding
Plaats reactie