Hoe krijg ik de Ned. versie van Lightning?

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
Ferdinandf
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 december 2008, 10:45
    Windows XP Firefox

Hoe krijg ik de Ned. versie van Lightning?

Bericht door Ferdinandf »

Al een tijd gebruik ik Thunderbird (2.0.0.21), Nederlands. Om eens een agenda te proberen heb ik Lightning (lightning-0.9-tb-win.xpi) geïnstalleerd en ik dacht dat dan automatisch ook hiervan de Nederlandse versie tevoorschijn kwam. Helaas zie ik alleen de Engelse versie. Is er misschien ergens een instelling die ik kan/moet veranderen?
m.v.g.

Fred
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Firefox

Re: Hoe krijg ik de Ned. versie van Lightning?

Bericht door adri »

Kijk eens bij Extra --> Opties --> Geavanceerd --> Algemeen -> Configuratie-editor en filter dan op general.useragent.locale.
Welke waarde staat daarbij?
Afbeelding
Ferdinandf
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 december 2008, 10:45
    Windows XP Firefox

Re: Hoe krijg ik de Ned. versie van Lightning?

Bericht door Ferdinandf »

Inderdaad, daar staat: en-US, dus dat zal wel gewijzigd moeten worden.
Kan ik dat daar wijzigen of moet dat ergens anders veranderd worden?
m.v.g.

Fred
Ferdinandf
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 december 2008, 10:45
    Windows XP Firefox

Re: Hoe krijg ik de Ned. versie van Lightning?

Bericht door Ferdinandf »

Inmiddels heb ik het gewijzigd in de editor naar nl. Nu is Lightning inderdaad in het Engels. Adri, zeer bedankt voor de hulp.
Hoe zou dit gekomen kunnen zijn of eigenlijk is er ergens een plek in Thunderbird waar ik dit kan instellen of waar het zomaar(?) een keer gewijzigd is?
m.v.g.

Fred
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Firefox

Re: Hoe krijg ik de Ned. versie van Lightning?

Bericht door adri »

Ferdinandf schreef:Inmiddels heb ik het gewijzigd in de editor naar nl. Nu is Lightning inderdaad in het Engels.
Ik neem aan dat je Nederlands bedoelt. :)
Ferdinandf schreef: Adri, zeer bedankt voor de hulp.
Hoe zou dit gekomen kunnen zijn of eigenlijk is er ergens een plek in Thunderbird waar ik dit kan instellen of waar het zomaar(?) een keer gewijzigd is?
Tja, het is moeilijk te zeggen waar dat door veroorzaakt is...
Dat kan diverse oorzaken hebben.
Je kunt het in ieder geval niet zomaar per ongeluk ergens ingesteld hebben, daar moet je echt voor naar de configuratie-editor (of een add-on installeren).
Afbeelding
Ferdinandf
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 december 2008, 10:45
    Windows XP Firefox

Re: Hoe krijg ik de Ned. versie van Lightning?

Bericht door Ferdinandf »

Excuus, inderdaad ik bedoelde natuurlijk Nederlands. :D

Mogelijk dan een keer gebeurd bij het installeren van een add-on.
Ik weet nu in ieder geval hoe ik het kan herstellen.
m.v.g.

Fred
Gebruikersavatar
Tonnes
Berichten: 814
Lid geworden op: 20 november 2004, 21:40
    Windows Firefox
Contacteer:

Re: Hoe krijg ik de Ned. versie van Lightning?

Bericht door Tonnes »

Officiële releases van Lightning bevatten ook de Nederlandse versie, die inderdaad automatisch zou moeten verschijnen, mits de client tenminste een nl-versie is. Er wordt dan gekeken naar de genoemde instelling, maar als ik me niet vergis is het mogelijk dat een Engelse TB-versie i.c.m. een nl-taalpakket en een release-versie van Lightning alsnog een Engelse agenda oplevert, omdat deze instelling dan simpelweg nog steeds en-US is. Of de genoemde instelling de standaardwaarde heeft/had (en dus de client Engels is) is eenvoudig te zien aan de ‘dikte’ van de letters; herinitialiseren (i.p.v. handmatig aanpassen) geeft de standaard ‘dunne’ waarde. Het lijkt me niet dat deze door een add-on is gewijzigd, maar wie weet?
Ferdinandf
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 december 2008, 10:45
    Windows XP Firefox

Re: Hoe krijg ik de Ned. versie van Lightning?

Bericht door Ferdinandf »

Zover ik me herinner heb ik een Nederlandse TB geïnstalleerd en gisteren waren de letters 'en-US' dik gedrukt. Na de handmatige wijziging staat 'nl' nu in dunne letters. 'Herinitialiseren' is nu grijs en is niet mogelijk, dus begrijp ik dat het dan inderdaad een Nederlandse TB is.
m.v.g.

Fred
Plaats reactie