Spaties weg

Tips voor de Nvu en Kompozer. Dit zijn visuele programma's om webpagina's mee te maken (WYSIWYG).
Plaats reactie
kattig
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2009, 15:25
    Windows Vista Internet Explorer 7

Spaties weg

Bericht door kattig »

Ik heb zowel NVU als Kompozer gebruikt om mijn klantenservice-pagina van ankers te voorzien. Maar de source haalt spaties weg c.q. plaatst enters waar ze niet horen. Als ik in de source kijk, staat een deel van de zin, kan zelfs 1 woord zijn, op een nieuwe regel. Dit uit zich in een verdwenen spatie wanneer de source toch gebruikt wordt op de betreffende pagina. Handmatig de spaties er weer in zetten helpt alleen als je niet de source view verlaat of de boel wilt opslaan, want als je dat wel doet is je werk weer ongedaan gemaakt. Ik heb op dit moment de spaties dus wel in de tekst gekregen, omdat ik de hele lap heb bewerkt zonder tussentijds op te slaan. Maar als ik tekst wil toevoegen, kan ik weer opnieuw beginnen.

Is dit nou een bug, is dit normaal HTML/source gedrag of hoe moet ik dit zien? Ik ben zelf geen ster in het schrijven van HTML. Ik kan het wel, maar ik word gek van al die attributen dus gebruik gewoon liever een wysiwyg editor. Wie heeft de tip om in het vervolg deze software te kunnen gebruiken zonder later honderden spaties te hoeven toevoegen?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows XP Mozilla
Contacteer:

Re: Spaties weg

Bericht door nirwana »

Hallo,

Allereerst welkom hier op het forum.

Kun je een adres geven van waar je jouw klantenservice-pagina online hebt staan ?
Of vermeld even je website in het forum-profiel zodat we weten over welke website je het hebt.

Het kan natuurlijk niet de bedoeling zijn dat je iedere keer weer bepaalde zaken van Nvu/Kompozer ongedaan moet maken. De software moet er vooral zijn om jou te helpen, niet om jou tegen te werken. Hopelijk is het iets in de huidige HTML-code waardoor Nvu/Kompozer denkt dat-ie dit dient te corrigeren. Want anders is het inderdaad geen werkbare situatie.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie