Exit webstek

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Firefox-vertaling kwijt.
Plaats reactie
Barend
Berichten: 34
Lid geworden op: 22 oktober 2004, 14:07
    unknown unknown

Exit webstek

Bericht door Barend »

Na een levendige discussie op iRC hebben Tim (Mad) Maks en Martijn Ras besloten discutabele termen als webstek, gereedschappen en bladderprogramma te vervangen door website, extra en browser.
Dank Tim Maks en Martijn. :D
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Dat is heel goed nieuws!
Komt er toch een NL build die ik zomaar bij bekenden kan installeren, zonder termen te vervangen!

Verder is webbrowser duidelijker dan browser en dat was eerder al wat over afgesproken. Het voorvoegsel web geeft duidelijker aan wat voor browser het is.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Gert-Paul schreef:Verder is webbrowser duidelijker dan browser en dat was eerder al wat over afgesproken. Het voorvoegsel web geeft duidelijker aan wat voor browser het is.
Even terzijde: veel andere browsers ken ik eigenlijk niet. Als ik het woord browser hoor dan moet ik al snel aan een webbrowser denken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

Huh?
Firefox zelf is toch ook een: ftpbrowser, gopherbrowser, etc.?

Je kan inderdaad beter gewoon browser gebruiken aangezien je met Firfox meer dingen kan browsen dan alleen het web.
apm
Berichten: 18
Lid geworden op: 5 oktober 2004, 18:03
    unknown unknown

Bericht door apm »

Vind dit een goede uitslag. In vele andere opensource/Linux programma's wordt het namelijk ook als browser vertaald en zo creeer je een eenduidige vertaling wat voor de eind gebruiker makkelijker is.

Nu hopen dat de NL release snel beschikbaar is.
Gebruikersavatar
bartware
Berichten: 13
Lid geworden op: 5 juli 2004, 16:43
Locatie: Amersfoort
    unknown unknown

Bericht door bartware »

Geweldig nieuws! Dus binnenkort komt de officiele build dan uit?
Vertaling Mozilla Quality Feedback Agent: <a href="http://bartware.free.fr/mozilla">http:/ ... mozilla</a>
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

Ja, geef het nog een paar dagen. Er zijn nog wat dingen die doorgenomen dienen te worden en wellicht nog even een laatste check, maar daarna!
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Bonaparte
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 oktober 2004, 23:05
    unknown unknown

Bericht door Bonaparte »

Ik kwam trouwens in de nightly build van de 13de nog wat (web)stek(ken) tegen.

Zijn ze er inmiddels allemaal uit of moet ik diegene die ik gevonden heb ik een docje zetten?

Thom
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Er is een patch gemaakt die veel verbeteringen doorvoert. Deze is nog niet ingevoerd, omdat er eerst toestemming voor gegeven moet worden (door mensen van Mozilla).
Hopelijk gebeurd dit vanavond nog, zodat we morgen een build hebben waar (bijna) alle webstekken uit zijn. Daarna is het pas zinnig om overgebleven stekken te melden.
Barend
Berichten: 34
Lid geworden op: 22 oktober 2004, 14:07
    unknown unknown

Bericht door Barend »

Bonaparte schreef:Ik kwam trouwens in de nightly build van de 13de nog wat (web)stek(ken) tegen.
Zijn ze er inmiddels allemaal uit of moet ik diegene die ik gevonden heb ik een docje zetten?
Nee wacht nog even met je docje, de laatste patches moeten nog worden goedgekeurd door mozilla en daarna wordt eea gebouwd.
Bonaparte
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 oktober 2004, 23:05
    unknown unknown

Bericht door Bonaparte »

Ik krijg trouwens bij het downloaden van af de nightly build site geregeld languagepacks met CRC fouten binnen.

FireFox wil die dus ook niet installeren. Ik moet het soms wel een keer of 10 proberen om een foutloze binnen te krijgen....

Heeft iemand anders hier ook last van?

Thom
mark
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 september 2004, 14:40
Locatie: Roosendaal
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door mark »

Bonaparte schreef:Ik krijg trouwens bij het downloaden van af de nightly build site geregeld languagepacks met CRC fouten binnen.

FireFox wil die dus ook niet installeren. Ik moet het soms wel een keer of 10 proberen om een foutloze binnen te krijgen....

Heeft iemand anders hier ook last van?

Thom
ligt aan de mirror die je pakt denk ik (ftp.mozilla.org gaat automatisch naar mirrors), misschien had je bijvoorbeeld een halve kopie ervan (dus dat je tijdens een update aan het downloaden was, weet niet of het mogelijk is maar toch :P).
Gebruikt Gentoo Linux
Erik Jan
    unknown unknown

Re: Exit webstek

Bericht door Erik Jan »

Barend schreef:Na een levendige discussie op iRC hebben Tim (Mad) Maks en Martijn Ras besloten discutabele termen als webstek, gereedschappen en bladderprogramma te vervangen door website, extra en browser.
Dank Tim Maks en Martijn. :D
Ik weet niet wie het woord "webstek" bedacht heeft. Ik vind het een prachtig zuiver Nederlands woord. Mijn complimenten aan de bedenker ervan. Ik begrijp dat het niet gebruikt zal worden. Misschien terecht, ik weet het niet. Wel vind ik dat echt Nederlandse woorden best gebruikt kunnen worden, ze zullen vanzelf inburgeren. Al dat halve of hele Engels is maar armoedig.

Dus bedenker van "webstek": bedankt voor deze verrijking van de Nederlandse taal.

Erik Jan.
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Exit webstek

Bericht door moZes »

Erik Jan schreef:Dus bedenker van "webstek": bedankt voor deze verrijking van de Nederlandse taal.
Verrijking ben ik voor, maar toch ben ik blij dat webstek er uit is. Ik kon er maar niet aan wennen en blijf het krom vinden.
Weet wat je krijgt als je het web gaat stekken :lol: :
Afbeelding
Plaats reactie