Ubuntu op Dell netbooks

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    CentOS Firefox

Re: Ubuntu op Dell netbooks

Bericht door common sense »

Nu ik er wat beter over prakke-denk, dit topic is eigenlijk vrij smal. 1 type computer. Misschien was het beter geweest een topic over pre-installed Linux te maken. Voor zowel de gewone consument als de zakelijke gebruikers. Maar we houden het draadje toch actief. Voor het geval dat er toch nog iemand opduikt met een succes verhaal (wat dat is immers ook een keuze). :D

(klink bijkants als tweederangs computer verkoper)
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    CentOS Firefox

Re: Ubuntu op Dell netbooks

Bericht door common sense »

En wat vinden jullie van de Acer Revo Nettop, ook leverbaar met Ubuntu? In the UK, misschien dat ie 't kanaal nog oversteekt? (In Nederland houden we wel van voordelig, dacht ik zo) :D
Gebruikersavatar
Citroentje
Berichten: 1517
Lid geworden op: 9 februari 2007, 23:46
Locatie: Enschede
    Ubuntu Firefox

Re: Ubuntu op Dell netbooks

Bericht door Citroentje »

Dat wel, maar we hebben een hekel aan Ubuntu.
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    Ubuntu SeaMonkey
Contacteer:

Re: Ubuntu op Dell netbooks

Bericht door Z_God »

Ik heb een half jaar terug een notebook aangeschaft bij Mingos. In het begin waren er wat hardware problemen, maar die zijn allemaal verholpen. Ik ben er nu erg blij mee. Als je een Ubuntu net-/notebook zoekt kan ik hen erg aanraden.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Firefox

Re: Ubuntu op Dell netbooks

Bericht door adri »

Het viel mij van de week op toen ik bij Saturn in Tilburg was dat ze een behoorlijk assortiment hebben. Ik heb het niet echt goed bekeken, maar zag toch ettelijke eee-pc's met Ubuntu en redelijk wat Mac's.
Afbeelding
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    Macintosh Camino

Re: Ubuntu op Dell netbooks

Bericht door common sense »

adri schreef:Het viel mij van de week op toen ik bij Saturn in Tilburg was dat ze een behoorlijk assortiment hebben. Ik heb het niet echt goed bekeken, maar zag toch ettelijke eee-pc's met Ubuntu en redelijk wat Mac's.
Die Mac's waren me ook opgevallen. Jammer genoeg verkopen ze die ook echt overal. Binnenkort ook bij de Aldi? Afgaande op de verhalen over Mac klonen die overal opduiken, zou me dat ook niet meer verbazen.

Daar gaat het exclusieve Darwin snob gevoel :-(

Code: Selecteer alles

uname -v
Darwin Kernel Version 9.7.0: Tue Mar 31 22:52:17 PDT 2009; root:xnu-1228.12.14~1/RELEASE_I386
De EEE's met Ubuntu nog niet gespot. Zal eens opletten, want ging ervanuit dat er iksplee op zou staan. Vraag me echt af of die verkopers in zo'n zaak daar iets zinnigs over weten te vertellen. FF testen :twisted:
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Firefox

Re: Ubuntu op Dell netbooks

Bericht door adri »

common sense schreef: Die Mac's waren me ook opgevallen. Jammer genoeg verkopen ze die ook echt overal. Binnenkort ook bij de Aldi? Afgaande op de verhalen over Mac klonen die overal opduiken, zou me dat ook niet meer verbazen.

Daar gaat het exclusieve Darwin snob gevoel :-(

Code: Selecteer alles

uname -v
Darwin Kernel Version 9.7.0: Tue Mar 31 22:52:17 PDT 2009; root:xnu-1228.12.14~1/RELEASE_I386
Dan wordt het toch echt tijd voor Slackware, dat blijft elitair. :D
common sense schreef: De EEE's met Ubuntu nog niet gespot. Zal eens opletten, want ging ervanuit dat er iksplee op zou staan. Vraag me echt af of die verkopers in zo'n zaak daar iets zinnigs over weten te vertellen. FF testen :twisted:
Van de week moet ik er weer zijn, zal er wel eens op letten.
Het zou me inderdaad niks verbazen als de verkopers er totaal geen benul van hebben.
Maar goed, ze verkopen ze, da's al winst. ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Citroentje
Berichten: 1517
Lid geworden op: 9 februari 2007, 23:46
Locatie: Enschede
    Ubuntu Firefox

Re: Ubuntu op Dell netbooks

Bericht door Citroentje »

Ubuntu is ook al door Microsoft ingelijfd, zie ik wel :shock: :D
Bijlagen
dell.jpg
dell.jpg (34.3 KiB) 3812 keer bekeken
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Firefox

Re: Ubuntu op Dell netbooks

Bericht door adri »

adri schreef:
common sense schreef: De EEE's met Ubuntu nog niet gespot. Zal eens opletten, want ging ervanuit dat er iksplee op zou staan. Vraag me echt af of die verkopers in zo'n zaak daar iets zinnigs over weten te vertellen. FF testen :twisted:
Van de week moet ik er weer zijn, zal er wel eens op letten.
Het zou me inderdaad niks verbazen als de verkopers er totaal geen benul van hebben.
Maar goed, ze verkopen ze, da's al winst. ;)
Ze verkopen ze dus niet meer...
Onvoldoende vraag. :(
Afbeelding
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    CentOS Firefox

Re: Ubuntu op Dell netbooks

Bericht door common sense »

adri schreef: Ze verkopen ze dus niet meer...
Onvoldoende vraag. :(
:|

De ervaring leert dat MediaMarkt (en dus Saturn) best wel eens kletspraatjes verkopen. Misschien was de voorraad op? Verkoop is verkoop voor die gasten, het interesseert hun geen jota, Windows of Ubuntu. Het is maar net wat op de plank of in het magazijn staat.

Je zou eens voor de grap kunnen informeren of je je geld terug kan krijgen indien je de Windows XP EULA niet accepteert. En dan zelf de kleine lettertjes meenemen en met markeerstift de gewraakte passages highlighten. Kan ik ff vangen? :mrgreen:

Dus je zit dus niet aan Windows vast, dat wil ik twijfelaars meegeven. Vraag geld terug als ze alleen Windows willen verkopen. Of koop gewoon die Dell of Lemote. Marktwerking, heet zoiets.
Laatst gewijzigd door common sense op 11 juli 2009, 7:30, 1 keer totaal gewijzigd.
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    CentOS Firefox

Re: Ubuntu op Dell netbooks

Bericht door common sense »

Citroentje schreef:Ubuntu is ook al door Microsoft ingelijfd, zie ik wel :shock: :D
Weird :lol:
Gebruikersavatar
Koen_92
Berichten: 758
Lid geworden op: 17 oktober 2006, 19:28
Locatie: Betuwe
    Debian Iceweasel

Re: Ubuntu op Dell netbooks

Bericht door Koen_92 »

Volgens de winkelketens is er weinig vraag naar Windowsloze pc's, maar of die het nu weten... (bron).

Gelukkig is de consumentenbond er ook mee bezig:
http://webwereld.nl/nieuws/61061/consum ... tutie.html
http://www.linuxmag.nl/nieuws/215-recht ... vista.html
Gebruikersavatar
Citroentje
Berichten: 1517
Lid geworden op: 9 februari 2007, 23:46
Locatie: Enschede
    Ubuntu Firefox

Re: Ubuntu op Dell netbooks

Bericht door Citroentje »

Toch kan ik mij er wel iets bij voorstellen.
De meeste mensen zijn opgegroeid met Windows op hun pc, en daardoor denken ze dat dit gewoon bij de pc hoort.

Komt er dan ineens een ander OS op dan is dat vreemd en ik denk dat veel mensen daar niet aan willen wennen, waarom zouden ze ook, Windows voldoet toch?

De meeste software is ook Windows geënt en voor Linux moet er een alternatief worden gezocht.

Veel te veel moeite allemaal.
Plaats reactie