Thunderbird 0.9 NL werkt (bij mij)

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Thunderbird-vertaling kwijt.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Gert-Paul schreef:Ik gebruikte eerst ook de methode die Bytewarrior beschreef, maar bedacht me net dat ook de Locale Switcher extensie zou kunnen werken.
Ik denk dat je beter de nieuwste versie van de Locale Switcher gebruikt. Tegenwoordig is dat Locale Switcher 1.0
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

ByteWarrior schreef:
Gert-Paul schreef:Ik gebruikte eerst ook de methode die Bytewarrior beschreef, maar bedacht me net dat ook de Locale Switcher extensie zou kunnen werken.
Ik denk dat je beter de nieuwste versie van de Locale Switcher gebruikt. Tegenwoordig is dat Locale Switcher 1.0
Bedankt voor de update. Zal het ook eventjes op extensionsmirror.nl doorgeven. Normaal is die site eigenlijk altijd up to date..
Henk
    unknown unknown

NL onder Windows

Bericht door Henk »

Ik heb het als volgt opgelost onder windows (omslachtig maar het werkt): Ik heb onder 0.8 NL een nieuw profiel aangemaakt. De bestanden in deze nieuwe profielmap (met uitz van de prefs) gekopieerd naar mijn oude profiel. Vervolgens de prefs van het nieuwe profiel geopend, de regels die hier in staan gekopieerd en geplakt in de prefs van mijn oude profiel. Vervolgens nieuwe profiel verwijderd. 0.8 NL gedeinstalleerd en 0.9 NL geinstalleerd. Werkt nu perfect (zonder uilocale etc er achter te hoeven zetten.

Ik moet wel zeggen dat dit niet is zoals het hoort. Nieuwe NL versies moeten gewoon perfect om kunnen gaan met oude werkende (onder oudere NL versies) profielen. Ondanks dit aandachtspunt/ puntje van kritiek voor de vertalers wil ik hen toch bedanken voor hun werk!!!

Misschien is het goed om in het volgende installatiepakket de bovenstaande stappen op te nemen (dus overschrijven van de bestanden en de prefs waar nodig aanvullen/ controleren op de aanwezigheid van de juiste voorkeuren mbt taal)

Henk
Gebruikersavatar
Jeroen p
Berichten: 69
Lid geworden op: 13 november 2004, 17:18
    unknown unknown

Bericht door Jeroen p »

Bedankt voor alle tips, maar het werkt nog steeds niet.

Ik zie nu wel iets vreemds nadat ik Local-Swticher heb geïnstalleerd. Volgens mij zou ik in het menu "Tools | Character encodings" twee talen moeten zien: en-US en nl-NL. Ik zie hier echter alleen en-US.

Ik probeer dit alles in een nieuw profiel. Ik heb dus geen last van oude prefs. Of zou ik juist een pref missen hierdoor?
Henk
    unknown unknown

Bericht door Henk »

probeer je nieuwe profiel aan te maken onder 0.8NL en daarna 0.9NL te installeren. Zou dan gelijk goed moeten gaan.....denk ik
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

sc00zy schreef:- Eventuele NL languagepack verwijderen
- Met MozBackup een backup van je profiel maken voor de zekerheid
- Thunderbird deinstalleren
- Thunderbird NL installeren

Gaat bij mij altijd goed... dus waarom niet bij anderen? ;)
Het is schijnbaar niet helemaal goed gegaan bij mij... ik kwam er net achter dat mn Thunderbird Engels was :?
Nieuw profiel geprobeerd... Nederlands. Ok.

De regels:

Code: Selecteer alles

user_pref("general.useragent.contentlocale", "NL");
user_pref("general.useragent.locale", "nl-NL");
user_pref("spellchecker.dictionary", "nl-NL");
Toegevoegd aan mn prefs.js en hopla, Nederlands! :D
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Jeroen p schreef:Ik zie nu wel iets vreemds nadat ik Local-Swticher heb geïnstalleerd. Volgens mij zou ik in het menu "Tools | Character encodings" twee talen moeten zien: en-US en nl-NL. Ik zie hier echter alleen en-US.
Ik probeer dit alles in een nieuw profiel. Ik heb dus geen last van oude prefs. Of zou ik juist een pref missen hierdoor?
Je moet natuurlijk wel het taalpakket geïnstalleerd hebben. ;-)

Het taalpakket staat in je profiel, dus al je een leeg profiel hebt, klopt er iets niet. Installeer eerst het taalpakket (in je bestaande profiel) en gebruik dan de Localeswitcher om de locale aan te passen.

De localeswitcher werkt trouwens perfect bij mij. TB start iedere keer op in het Nederlands nu. Wat niet wegneemt dat het een technisch mankement is natuurlijk. Hopelijk is dit opgelost tegen de 1.0 release...
Gebruikersavatar
Jeroen p
Berichten: 69
Lid geworden op: 13 november 2004, 17:18
    unknown unknown

Bericht door Jeroen p »

ByteWarrior schreef:Je moet natuurlijk wel het taalpakket geïnstalleerd hebben. ;-)
Natuurlijk. Was ik even vergeten te melden. :-D

Ik merk nu nog iets: Ik kan de preferences van het taalpakket niet meer openen. Is me eerst wel gelukt om het vinkje te zetten, maar wanneer ik nu het venster wil openen hangt het extensievenster en moet ik deze killen.
Gebruikersavatar
Jeroen p
Berichten: 69
Lid geworden op: 13 november 2004, 17:18
    unknown unknown

Bericht door Jeroen p »

Joepie, het werkt. Nadat ik met Locale-switcher nl-NL heb geselecteerd, start Thunderbird in het Nederlands.

Klopt het dat je het taalpakket opnieuw moet installeren natdat je chrome.rdf en XUL.mfl hebt verwijderd? Zo ja, dan ontbreekt deze info op http://thunderbirdnl.mozdev.org/installeren.htm. Zo niet, dan weet ik niet waarom het nu wel werkt. ;-)

Bedankt voor de hulp.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Jeroen p schreef:Joepie, het werkt. Nadat ik met Locale-switcher nl-NL heb geselecteerd, start Thunderbird in het Nederlands.
Proficiat, ik ben blij dat het je gelukt is...
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Uhm... sprechen Sie Deutsch?

Tijdens het deïnstalleren kreeg een schermpje in het Duits...
Wollen Sie wirklich Mozilla Thunderbird (0.9) und alle Komponenten komplett deinstallieren?
Zeker als straf? :twisted:
luckytrebor
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 augustus 2004, 18:28
    unknown unknown

TB 0.8 NL naar TB 0.9 Nl gelukt

Bericht door luckytrebor »

Eindelijk. Na echt alles te hebben verwijderd, heb ik de engelse versie van 0.9 geinstallleerd, het taal pakket via extensies erin. Geen resultaat, maar de locale switch deed de trick. Daarna Moz backup ( wat een uitvinding!!) teruggezet en zie TB 0.9 NL werkt. Zelfs mijn hotmail account via Hotmail Popper werkt gewoon als vanouds.
Iedereen bedankt! Maar er moet toch wat bedacht worden dat dit upgraden iets eenvoudiger maakt. :D
Plaats reactie