Vernieuwde interface voor Firefox 3.7 en 4.0

Vervanging van de nieuwspagina van MozBrowser.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
m@tje
Berichten: 310
Lid geworden op: 24 september 2008, 21:55
Locatie: Nijmegen
    Windows Vista Firefox

Vernieuwde interface voor Firefox 3.7 en 4.0

Bericht door m@tje »

Voor Firefox 3.7 is een nieuwe gebruikers-interface voorgesteld. In de wiki van Mozilla zijn voor verschillende besturingssystemen enkele voorbeelden beschikbaar gesteld van hoe Firefox 3.7 er uit zou kunnen zien. Let op dat dit vooralsnog slechts voorstellen zijn. Ongetwijfeld zal dit in de aanloop naar Firefox 3.7 nog bijgeschaafd worden totdat het goed genoeg is om vrijgegeven te worden.

Ook voor Firefox 4.0 zijn er al enkele voorbeelden beschikbaar in de wiki van Mozilla.

Bronnen:
- TechZine
- Mozilla Wiki: Firefox 3.7
- Mozilla Wiki: Firefox 4.0
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Firefox

Re: vernieuwde interface voor ff 3.7

Bericht door adri »

Ben benieuwd naar de nieuwe interface voor Linux. :?
Afbeelding
martjo2004
Berichten: 8
Lid geworden op: 9 juli 2008, 21:02
    Windows XP Firefox

Re: vernieuwde interface voor ff 3.7

Bericht door martjo2004 »

het getoonde voorbeeld geeft me niet echt veel vertrouwen.
Gebruikersavatar
m@tje
Berichten: 310
Lid geworden op: 24 september 2008, 21:55
Locatie: Nijmegen
    Windows Vista Firefox

Re: vernieuwde interface voor ff 3.7

Bericht door m@tje »

martjo2004 schreef:het getoonde voorbeeld geeft me niet echt veel vertrouwen.
Ze mogen het jasje van FF voor mij bij het oude laten hoor , gewoon blijven verbeteren ( snelheid en beveiliging etc.)

Iedereen heeft zijn eigen smaak en firefox wijzigen vind ik dan ook overbodig , daar zijn thema's voor te downloaden

En laat het a.u.b niet op iets van Microsoft lijken :lol:
Dorus
Berichten: 2547
Lid geworden op: 9 oktober 2004, 12:11
    Windows Vista Firefox

Re: vernieuwde interface voor ff 3.7

Bericht door Dorus »

Ik ben blij dat ze wat aan het uiterlijk doen. het FF1.0 is gewoon afzichtelijk. Ik gebruik ook al tijden noia extreme om dit te compenseren. Echter het huidige 3.5 thema is al redelijk mooi. Ik vind de vista/win7 concepten nog beter. Mogelijk ga ik daar ook op over als het uit komt.
Hoewel je gelijk hebt dat sommige onderdelen ervan mij een IE7/8 deja vu geven, en dat is dan weer wat minder :P


Overigens gebeurt het maken van het thema door andere mensen dan de programmeurs die bugs oplossen, dus je hoeft niet bang te zijn dat dit afleid daarvan. :)
¿ʇı̣ əsnqɐ ʇ,uɐɔ noʎ ɟı̣ əpoɔı̣un sı̣ pooɓ ʇɐɥʍ
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Firefox

Re: vernieuwde interface voor ff 3.7

Bericht door adri »

Dorus schreef: Ik vind de vista/win7 concepten nog beter. Mogelijk ga ik daar ook op over als het uit komt.
Hoewel je gelijk hebt dat sommige onderdelen ervan mij een IE7/8 deja vu geven, en dat is dan weer wat minder :P
Kun je je voorstellen dat mensen met een Mac/Linux/BSD/etc. daar niet zo dol op zullen ijn? ;)

Ik vermoed overigens dat dat op die systemen wel anders zal zijn, het huidige thema op Linux is in ieder geval anders dan op Windows.
Afbeelding
Dorus
Berichten: 2547
Lid geworden op: 9 oktober 2004, 12:11
    Windows Vista Firefox

Re: vernieuwde interface voor ff 3.7

Bericht door Dorus »

Ik ben zelf geen mac/linux gebruiker, maar naar wat ik op internet lees over firefox op linux/mac is dat het thema ook daar flink vooruit is gegaan, en dat het specifiek aangepast is op linux/mac. Ik weet zeker dat ze dat met firefox 3.6/3.7 zullen voortzetten.

3.6 komt trouwens over ~6 maanden uit, 3.7 over ~1 jaar.
¿ʇı̣ əsnqɐ ʇ,uɐɔ noʎ ɟı̣ əpoɔı̣un sı̣ pooɓ ʇɐɥʍ
Gebruikersavatar
Koen_92
Berichten: 758
Lid geworden op: 17 oktober 2006, 19:28
Locatie: Betuwe
    Debian Iceweasel

Re: vernieuwde interface voor ff 3.7

Bericht door Koen_92 »

Onder Linux hangt het thema af van welke Desktop manager je gebruikt, en zelfs als je het desktop-thema verandert, verandert het Firefox thema mee.
Zie hier het standaard thema op een Gnome-desktop:
Afbeelding

Als je op diezelfde Gnome-desktop het desktop-thema verandert van het 'Standaard thema' naar het 'Wild Shine thema', verandert het thema van Firefox ook mee:
Afbeelding

Als je in plaats van de Gnome-desktop bijvoorbeeld IceWM gebruikt, verandert het thema ook (deze vind ik erg lelijk, als ik eerlijk moet zijn):
Afbeelding

Hier heb je het thema voor de Mac, deze integreert erg goed. Beter dan de Firefox in Vista als ik de plaatjes bekijk, het nieuwe thema (waar dit topic over gaat :) ) integreert daarentegen weer wel goed in Vista.
Gebruikersavatar
m@tje
Berichten: 310
Lid geworden op: 24 september 2008, 21:55
Locatie: Nijmegen
    Windows Vista Firefox

Re: vernieuwde interface voor ff 3.7

Bericht door m@tje »

Ik dacht altijd dat ff overal het zelfde op was qua uiterlijk ongeacht welk besturingsysteem :shock:

Trouwens die op de Mac is wel erg mooi :)
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Firefox

Re: vernieuwde interface voor ff 3.7

Bericht door adri »

Op KDE (en in wat mindere mate op Gnome) kun je het thema eigenlijk helemaal aanpassen naar je eigen smaak. ;)
Afbeelding
Plaats reactie