Bookmark notification add-on?

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
martijn86
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 juli 2009, 13:05
    Windows 7 Firefox

Bookmark notification add-on?

Bericht door martijn86 »

Bestaat het of kan iemand het schrijven? Als ik het kon had ik het al lang geleden geschreven! Dit idee zit al te lang in mijn hoofd!

Afbeelding

Het idee is dat aan elke bookmark aan een RSS feed gekoppelt kan worden, zo kan aan de hand van de (of een) rss feed aangegeven worden of er nieuws is op de pagina. Persoonlijk lees ik niet graag RSS feeds maar browse veel liever naar de pagina zelf, nu is het alleen nog rondklikken om te zien waar nieuws is. "Update Scanner" slaat al alarm bij de kleinste verandering maar niet in dynamische content.

Fluther heeft bijvoorbeeld een toegewijde RSS voor "Activity for you", koppel dit aan je bookmark en je ziet in een oogopslag dat er gereageerd is op een vraag/antwoord.
Hyves heeft zo een RSS voor jou nieuwe krabbels, Facebook voor je prikbord, Youtube voor je inbox.. en natuurlijk elke blog met nieuwe items.
Gebruikersavatar
RHPJS
Berichten: 231
Lid geworden op: 23 augustus 2008, 12:25
Locatie: Achterhoek
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: Bookmark notification add-on?

Bericht door RHPJS »

Update Scanner kan je dusdanig instellen dat er geen melding volgt bij de kleinste verandering. Je kunt bijvoorbeeld het minimale tekens ingeven dat veranderd moet zijn, en of cijfers daarbij meetellen.
AfbeeldingAfbeelding
martijn86
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 juli 2009, 13:05
    Windows 7 Firefox

Re: Bookmark notification add-on?

Bericht door martijn86 »

Dat weet ik maar dat reageerd op alles wat er aan de pagina kan veranderen, Fluther laat constant nieuwe vragen zien maar slechts 2 keer per dag een die aan jou persoonlijk gericht is. Update Scanner alarmeerd mij ook als er een nieuwe banner op hyves staat of wanneer ik zelf wat aanpas, niet praktisch om je te alarmeren voor nieuwe krabbels.

Heb je een beetje door wat ik met een dergelijke tool bedoel? Zoals Apple Mail en iPhone apps een kleine rode batch boven een icoontje plaats met het aantal nieuwe berichten. Dus een normaal overzicht zien van je bookmarks die gewoon werken zoals altijd alleen met een kleine aanpassing die getriggert word door een nieuw feed-item zodat je in een oogopslag kunt zien dat er iets nieuws is op de pagina.
martijn86
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 juli 2009, 13:05
    Windows 7 Firefox

Re: Bookmark notification add-on?

Bericht door martijn86 »

Nee ik ben zelf ook wel voor 'zoeken voor je iets na-vraagt' maar al die addons lijken er op gericht om de feed items te lezen. Mijn idee is om activiteit in een feed je bookmarklijst te laten beïnvloeden. Verder niets inhoudelijks met de RSS.

Lijkt me wel een hit als standaard feature in Firefox, iemand maakt gewoon z'n bookmarks aan en aan de hand van de ge-embedde RSS op de gebookmarkte pagina komt er een sterretje achter het favicon bijvoorbeeld. Ben ik de enige die zoiets kleins en simpel echt een aantrekkelijke feature vind?
Gebruikersavatar
RHPJS
Berichten: 231
Lid geworden op: 23 augustus 2008, 12:25
Locatie: Achterhoek
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: Bookmark notification add-on?

Bericht door RHPJS »

Mmm, en toch begrijp ik het verschil met RSS Feeds niet. Je wilt op de hoogte gehouden worden van iets via een Feed. Dat kan toch?? :oops:
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Firefox

Re: Bookmark notification add-on?

Bericht door adri »

Ik vrees dat het zonder feeds (o.i.d.) ook niet gaat lukken.
Afbeelding
Plaats reactie