IRC channel

Hier vind je nieuws over updates met betrekking tot de website. Ook kun je hier suggesties plaatsen.
Gesloten

Moet er een IRC channel gestart worden?

Ja
2
25%
Nee
6
75%
 
Totaal aantal stemmen: 8

Scaniaboyy8
Berichten: 173
Lid geworden op: 17 juli 2009, 19:55
    Windows XP Firefox

IRC channel

Bericht door Scaniaboyy8 »

Hallo mensen,

Ik heb een suggestie om een IRC channel speciaal voor deze website te starten. Geen enig idee of jullie hier iets voor voelen maar je kan lekker wat bijkletsen met elkaar in zo'n IRC channel.

Wat is IRC:

Om het even simpel en in Jip en Janneke taal te expliceren zal ik even zeggen wat een IRC Channel is.

Zie een IRC channel als een groepsgesprek. Je zit er met verschillende leden van deze site in en je kan lekker bij kletsen. Het is ook maar een kleine moeite een IRC channel te starten en je hebt er niet veel voor nodig. Aangezien Firefox ook een verdomd goede IRC cliënt heeft kunnen we die gebruiken mits dit wordt ingevoerd. Op een ander forum waar ik ook lid ben hebben we dit ook en het is erg gezellig. Met Chatzilla (de IRC Cliënt van Firefox) kun je makkelijk de channel binnenkomen. Je moet daar een nickname registeren en in Chatzilla kan je instellen welke channels er geopend moeten worden bij het opstarten en je kunt je account automatisch laten identificeren door Chatzilla.

Mocht er behoefte zijn aan zo'n channel maak ik nog een tutorial over Chatzilla en hoe een account te registreren. Die maak ik echter alleen als er genoeg animo is, en natuurlijk moeten de Beheerders/Moderators dit toestaan. Zij zullen echter ook Beheerder/Moderator worden in die channel.

Ik maak er een poll bij en we zijn wel wat eruit komt. Ik ben in ieder geval voor. Ook als je nee stemt gaarne een reactie achter te laten waarom je tegen bent.

Vragen en/of opmerking over mijn verhaaltje zijn altijd welkom!
Gebruikersavatar
t1janpr33
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 juli 2009, 15:07
    Debian Iceweasel

Re: IRC channel

Bericht door t1janpr33 »

Je zou IRC als extra informatie en "chat" fucntionaliteit kunnen aanbieden, maar je zult er wel op moeten letten dat mensen geen vragen en oplossingen via IRC gaan aanbieden. Die zie je niet terug op het forum, en dat zou zonde zijn!
Scaniaboyy8
Berichten: 173
Lid geworden op: 17 juli 2009, 19:55
    Windows XP Firefox

Re: IRC channel

Bericht door Scaniaboyy8 »

t1janpr33 schreef:Je zou IRC als extra informatie en "chat" fucntionaliteit kunnen aanbieden, maar je zult er wel op moeten letten dat mensen geen vragen en oplossingen via IRC gaan aanbieden. Die zie je niet terug op het forum, en dat zou zonde zijn!
Natuurlijk maar in dit geval is het gewoon voor kletspraat + als je gewoon een topic maakt kan je die in de IRC zetten zodat de mensen toch sneller kijken dan normaal!
Gebruikersavatar
t1janpr33
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 juli 2009, 15:07
    Debian Iceweasel

Re: IRC channel

Bericht door t1janpr33 »

Scaniaboyy8 schreef:
t1janpr33 schreef:Je zou IRC als extra informatie en "chat" fucntionaliteit kunnen aanbieden, maar je zult er wel op moeten letten dat mensen geen vragen en oplossingen via IRC gaan aanbieden. Die zie je niet terug op het forum, en dat zou zonde zijn!
Natuurlijk maar in dit geval is het gewoon voor kletspraat + als je gewoon een topic maakt kan je die in de IRC zetten zodat de mensen toch sneller kijken dan normaal!
Klopt helemaal :) vindt het ook een leuk idee, zit zelf meer @irc dan op andere (chat) protocollen zoals MSN. ik zie het wel :D Goed weekend in iedergeval.
Scaniaboyy8
Berichten: 173
Lid geworden op: 17 juli 2009, 19:55
    Windows XP Firefox

Re: IRC channel

Bericht door Scaniaboyy8 »

Ik wil dit topic even ophalen omdat er maar 3 stemmen zijn uitgebracht. Ik hoop dat er meerdere mensen stemmen zodat we verder kunnen of juist niet. Ik hoor het nog wel!
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows XP Firefox

Re: IRC channel

Bericht door Frederik »

Heb Nee gestemd. Ik zit niet op kletspraat te wachten, ik lul wel tegen mijzelf :mrgreen:
Scaniaboyy8
Berichten: 173
Lid geworden op: 17 juli 2009, 19:55
    Windows XP Firefox

Re: IRC channel

Bericht door Scaniaboyy8 »

Frederik schreef:Heb Nee gestemd. Ik zit niet op kletspraat te wachten, ik lul wel tegen mijzelf :mrgreen:
Hmmm; Erg jammer, maar als dat jou mening is respecteer ik het. Maar het is toch ook wel eens leuk gewoon te kletsen met mensen hier op het forum?
Gebruikersavatar
artolux
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 januari 2006, 20:59
    Windows Firefox
Contacteer:

Re: IRC channel

Bericht door artolux »

NEE....... er wordt hier door een enkeling al genoeg (slap) gekletst, bovendien zijn er al genoeg van die klets-forums te vinden.
Gebruikersavatar
m@tje
Berichten: 310
Lid geworden op: 24 september 2008, 21:55
Locatie: Nijmegen
    Windows XP Internet Explorer 8

Re: IRC channel

Bericht door m@tje »

artolux schreef:NEE....... er wordt hier door een enkeling al genoeg (slap) gekletst, bovendien zijn er al genoeg van die klets-forums te vinden.
:lol: inderdaad ja haha
Scaniaboyy8
Berichten: 173
Lid geworden op: 17 juli 2009, 19:55
    Windows XP Firefox

Re: IRC channel

Bericht door Scaniaboyy8 »

Ja, maar niet iedereen zit ook op die kletsforums.
Gebruikersavatar
m@tje
Berichten: 310
Lid geworden op: 24 september 2008, 21:55
Locatie: Nijmegen
    Windows Vista Firefox

Re: IRC channel

Bericht door m@tje »

Scaniaboyy8 schreef:Ja, maar niet iedereen zit ook op die kletsforums.
Ik denk dat de meeste mensen dat hier ook zo willen houden , anders zoeken ze zelf wel iets op als lycos chat etc...

Dit is een forum en niet voor kletspraat ( vind ik dan :wink: )

Ik denk dat jij zelf zoiets moet gaan zoeken en niet hier :?
Scaniaboyy8
Berichten: 173
Lid geworden op: 17 juli 2009, 19:55
    Windows XP Firefox

Re: IRC channel

Bericht door Scaniaboyy8 »

Het is toch een voorstel joh! Ik vind het wel gezellig, maar jullie blijkbaar niet.

Slotje graag. Pfff...
Dorus
Berichten: 2547
Lid geworden op: 9 oktober 2004, 12:11
    Windows Vista Firefox

Re: IRC channel

Bericht door Dorus »

Als jij graag een chat opent, moet je dat vooral doen. Ik geef aan dat ik er niet zo'n behoefte aan heb, maar dat hoeft jou er niet van te weerhouden er een te openen.

Gewoon simpel naar een irc server (via een irc client) en typ /join #mozbrowser
En post natuurlijk hier je de server+kanaal.
¿ʇı̣ əsnqɐ ʇ,uɐɔ noʎ ɟı̣ əpoɔı̣un sı̣ pooɓ ʇɐɥʍ
Scaniaboyy8
Berichten: 173
Lid geworden op: 17 juli 2009, 19:55
    Windows XP Firefox

Re: IRC channel

Bericht door Scaniaboyy8 »

Ja, maar niemand wil, dus waarom die moeite doen? :)
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows XP Firefox

Re: IRC channel

Bericht door Frederik »

Scaniaboyy8 schreef:Het is toch een voorstel joh! Ik vind het wel gezellig, maar jullie blijkbaar niet.

Slotje graag. Pfff...

Bij deze.
Gesloten