MozBrowser beschikt weer over een portal-pagina

Hier vind je nieuws over updates met betrekking tot de website. Ook kun je hier suggesties plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows XP Firefox
Contacteer:

MozBrowser beschikt weer over een portal-pagina

Bericht door nirwana »

Hallo,

In den beginne beschikte MozBrowser over een voorpagina waarop nieuwsberichten werden geplaatst. Dat ging een hele tijd goed totdat een cracker besloot dat het mooi was geweest. Vervolgens hebben we besloten om de voorpagina te laten voor wat het was en dan maar met het forum verder te gaan.

Wel bleef de wens bestaan om er op termijn weer een voorpagina aan toe te voegen. Ook was de wens om dit te integreren in het phpbb3-forum zodat we er geen apart systeem bij hoefden te onderhouden. Dat is inmiddels gelukt.

Als je nu naar www.mozbrowser.nl of www.mozbrowser.be gaat dan wordt je verwelkomt met een beginpagina met recente forumberichten, nieuwsberichten en statistieken.

Op dit moment kunnen de moderators nieuwe berichten plaatsen in het forum Nieuws & Downloads waarmee deze op de voorpagina worden geplaatst.
Ook is er een news-submit forum aangemaakt waarin andere forum-gebruikers interessante nieuwsberichten kunnen plaatsen. Deze kunnen vervolgens door onze moderators worden bewerkt en naar het Nieuws-forum worden verplaatst.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
artolux
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 januari 2006, 20:59
    Windows Firefox
Contacteer:

Re: MozBrowser beschikt weer over een portal-pagina

Bericht door artolux »

nirwana schreef:Hallo,

In den beginne beschikte MozBrowser over een voorpagina waarop nieuwsberichten werden geplaatst. Dat ging een hele tijd goed totdat een cracker besloot dat het mooi was geweest. Vervolgens hebben we besloten om de voorpagina te laten voor wat het was en dan maar met het forum verder te gaan.

Wel bleef de wens bestaan om er op termijn weer een voorpagina aan toe te voegen. Ook was de wens om dit te integreren in het phpbb3-forum zodat we er geen apart systeem bij hoefden te onderhouden. Dat is inmiddels gelukt.

Als je nu naar http://www.mozbrowser.nl of http://www.mozbrowser.be gaat dan wordt je verwelkomt met een beginpagina met recente forumberichten, nieuwsberichten en statistieken.

Op dit moment kunnen de moderators nieuwe berichten plaatsen in het forum Nieuws & Downloads waarmee deze op de voorpagina worden geplaatst.
Ook is er een news-submit forum aangemaakt waarin andere forum-gebruikers interessante nieuwsberichten kunnen plaatsen. Deze kunnen vervolgens door onze moderators worden bewerkt en naar het Nieuws-forum worden verplaatst.
Ziet er heel goed uit, wordt voor mij weer de startpagina van FF. :D

Groet,
Artolux
Gebruikersavatar
Koen_92
Berichten: 758
Lid geworden op: 17 oktober 2006, 19:28
Locatie: Betuwe
    Debian Iceweasel

Re: MozBrowser beschikt weer over een portal-pagina

Bericht door Koen_92 »

Yippie :)
Ik heb het altijd jammer gevonden dat die portal weg was.
Gelukkig is hij nu dus weer terug.
Alleen kan ik het news-submit forum nog niet bekijken.
Ik krijg dit als ik er heen ga:
Je beschikt niet over de nodige permissies om de berichten in dit forum te kunnen lezen.
Klopt dit?

Edit:
Ik kom er net ook achter dat het nog niet mogelijk is om een reactie op een nieuwsbericht te plaatsen:
Je kan niet antwoorden op berichten in dit forum.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Firefox

Re: MozBrowser beschikt weer over een portal-pagina

Bericht door adri »

Was je wel ingelogd toen je die meldingen kreeg?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Koen_92
Berichten: 758
Lid geworden op: 17 oktober 2006, 19:28
Locatie: Betuwe
    Debian Iceweasel

Re: MozBrowser beschikt weer over een portal-pagina

Bericht door Koen_92 »

Ja, ik was toen ingelogd.
Echter zie ik dat het nu weer wel werkt :)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: MozBrowser beschikt weer over een portal-pagina

Bericht door nirwana »

Koen_92 schreef:Ja, ik was toen ingelogd.
Echter zie ik dat het nu weer wel werkt :)
Tja, soms kom ik even langs en doe ik hier iets goeds ;-)

Ik heb eerst de rechten in het Nieuws & Downloads-forum bekeken (en dus goed gezet).

Vervolgens heb ik een test-gebruiker aangemaakt en ben ik daarmee ingelogd om te zien of ik dan dezelfde melding zou krijgen als die jij meldde.
Dat was inderdaad het geval en dus heb ik daar ook eens naar de forum-rechten gekeken. Die heb ik vervolgens zo ingesteld dat geregistreerde gebruikers daar nu een bericht kunnen plaatsen. Echter kunnen in dat forum geen reacties worden geplaatst. Maar volgens mij is dat daar ook niet nodig (en misschien zelfs ongewenst, want uiteindelijk wil je dat bericht in zijn geheel naar Nieuws & Downloads kunnen verplaatsen).

Volgens mij staat jou nu niets meer in de weg om reacties op nieuwsberichten te plaatsen (in Nieuws & Downloads) en om ook zelf nieuwsberichten te gaan plaatsen (in Nieuwsberichten toevoegen). In elk geval bedankt voor jouw melding, want daardoor heb ik het op kunnen lossen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    Ubuntu Firefox
Contacteer:

Re: MozBrowser beschikt weer over een portal-pagina

Bericht door Mad Maks »

Heel mooi dat het er weer is, alleen mis ik een link naar mozilla-nl.org :wink:
Gebruikersavatar
Koen_92
Berichten: 758
Lid geworden op: 17 oktober 2006, 19:28
Locatie: Betuwe
    Debian Iceweasel

Re: MozBrowser beschikt weer over een portal-pagina

Bericht door Koen_92 »

nirwana schreef: Volgens mij staat jou nu niets meer in de weg om reacties op nieuwsberichten te plaatsen (in Nieuws & Downloads) en om ook zelf nieuwsberichten te gaan plaatsen (in Nieuwsberichten toevoegen). In elk geval bedankt voor jouw melding, want daardoor heb ik het op kunnen lossen.
Ja, geweldig, het werkt weer :)
Ik heb dan ook maar meteen een reactie op een nieuws-bericht verplaatst.
Ik stond er daar wel van te kijken dat deze reactie eerst goedgekeurd moest worden door een moderator, dat is namelijk nog nooit geweest.
Maar het zal wel zo zijn.

Zo te zien werkt het nu weer als een zonnetje :)
Plaats reactie