Firefox 5 jaar!

Vervanging van de nieuwspagina van MozBrowser.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Firefox 5 jaar!

Bericht door moZes »

Vandaag is het zover: Firefox is 5 jaar geworden.
Geheel in Mozilla (marketing) stijl is er een speciale website geopend om dit te vieren, uiteraard in verschillende talen waaronder Nederlands en Frysk. Op de website is een mooi voorbeeld van het canvas-element, te zien aan de ondertiteling van de video.

Verder wordt gevraagd om de wereld in het licht te zetten op wat voor wijze dan ook. Dit kan met een kaarsje of door bijvoorbeeld met een zoeklicht het Firefox-logo op een bezienswaardigheid te projecteren. Dus, doe je best en maak er iets leuks van en upload je foto's naar bijv. Flickr met het label '#Firefox5'.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Koen_92
Berichten: 758
Lid geworden op: 17 oktober 2006, 19:28
Locatie: Betuwe
    Windows XP Firefox

Re: Firefox 5 jaar!

Bericht door Koen_92 »

Ik gebruik hem pas sinds versie 1.5, dat is dus nog zeker geen 5 jaar.
Maar in ieder geval:

Gefeliciteerd!
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Slackware Firefox

Re: Firefox 5 jaar!

Bericht door adri »

Ik nog net geen vijf jaar, maar het zal weinig schelen.
Toen ik me aanmeldde op dit forum gebruikte ik het al een tijdje.
FF (en ook dit forum) was toen nog behoorlijk geeky, dat is toch flink veranderd in die tijd. :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
joept
Berichten: 270
Lid geworden op: 9 maart 2008, 13:45
    Windows Vista Firefox
Contacteer:

Re: Firefox 5 jaar!

Bericht door joept »

Daar kunnen we trots op zijn!
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: Firefox 5 jaar!

Bericht door nirwana »

Hier kun je de historie van MozBrowser bekijken: http://web.archive.org/web/*/http://www.mozbrowser.nl

De eerste versie (in het najaar van 2003) was zelfs zonder content management systeem. Het duurde niet lang voordat we Drupal inzetten als CMS.
Daar is vervolgens phpBB2 als forum bij gekomen en later werd de Wiki toegevoegd.

In de tussentijd is ook OpenMagazine opgezet. Dat groeide groter en werd opgevolgd door Livre.
Inmiddels zijn de oprichters van Livre er helaas weer mee gestopt.

MozBrowser heeft Drupal afgestoten (onze versie was toen danig verouderd) en uiteindelijk is het forum ge-upgrade naar phpBB3.
Onlangs is daar weer portal-functionaliteit aan toegevoegd, zodat we toch weer een voorpagina op MozBrowser hebben.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie