Datum weergave

Thunderbird-tips voor het handig lezen van e-mails, nieuwsgroepen en RSS-feeds.
Plaats reactie
cnossen
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 november 2004, 11:56
    unknown unknown

Datum weergave

Bericht door cnossen »

Hello, als datumweergave heb ik nu alleen de tijd staan waarop iemand een mail aan mij heeft verstuurd.

Ik kan niet echt vinden waar ik dat kan aapassen, want ik wil ook de dag zien waarop de betreffende mail aan mij is verstuurd.

Wie heeft een tip :)
frits
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 september 2003, 9:29
    unknown unknown

Bericht door frits »

Ik heb wel een tip: wacht een dag en zie morgenochtend nog eens.
Alleen de mailtjes van de huidige dag worden in Thunderbird aangegeven met de tijd, de rest die volgt met volledige datum. Nog een nachtje geduld dus.
cnossen
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 november 2004, 11:56
    unknown unknown

Ah

Bericht door cnossen »

Aha, kijk :) das een goeie. Bedankt :!:
Gebruikersavatar
Mozquito
Berichten: 56
Lid geworden op: 8 november 2003, 16:20
Locatie: Rotterdam
    unknown unknown

Bericht door Mozquito »

Als je er niet voor terugschrikt om configuratiebestanden te openen :P :

Open de prefs.js in je profiel-map onder Thunderbird, zoek de onderstaande regel op, en wijzig de waarde aan het einde in 2. Dan worden de mailtjes van vandaag ook met de datum weergegeven!

user_pref("mail.ui.display.dateformat.today", 2);
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Dit is geen bug; dit is een feature :) Althans, volgens de ontwikkelaars van Thunderbird (zit dit ook in Mozilla Mail ?).

Maar in eerste instantie dacht ik ook dat het een bug was. Ik zou de waarde standaard op 2 zetten en voor wie het anders wil de pref houden zodat het aangepast kan worden. Maar wie ben ik ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Mozquito
Berichten: 56
Lid geworden op: 8 november 2003, 16:20
Locatie: Rotterdam
    unknown unknown

Bericht door Mozquito »

Het is in elk geval -vreemd genoeg- niet iets wat je kan instellen via de interface van TB. :?
Maar dat heb je wel met meer 'verborgen features' :twisted:

Ik had een hele tijd terug toevallig over deze pref gelezen op een mozillazine-forum. En dat kwam goed uit, want ik vond deze datumweergave al een beetje irritant.
nirwana schreef:Maar in eerste instantie dacht ik ook dat het een bug was. Ik zou de waarde standaard op 2 zetten en voor wie het anders wil de pref houden zodat het aangepast kan worden. Maar wie ben ik ?
Ben ik helemaal met je eens :)
Gebruikersavatar
gerardb
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 november 2004, 12:29
Locatie: Apeldoorn
    unknown unknown

Bericht door gerardb »

Ik wilde de aanpassing doen zoals door Mozquito beschreven maar in prefs.js kom ik genoemde regel niet tegen. Bij mij ziet het er als volgt uit, hoewel dit de enige file met die naam is die ik op mijn PC kan vinden.
Wat doe ik fout?
Meteen nog een nieuw vraagje. Ik OE kon je instellen om hoeveel minuten op de server naar nieuwe post gekeken moest worden. Deze optie zie ik niet in Thunderbird. Weet iemand om hoeveel minuten gekeken wordt? Of wordt de post (als je online bent) gelijk gestuurd?

Afbeelding
Er gaat meer boven mijn pet dan er onder.
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

gerardb schreef:Meteen nog een nieuw vraagje. Ik OE kon je instellen om hoeveel minuten op de server naar nieuwe post gekeken moest worden. Deze optie zie ik niet in Thunderbird. Weet iemand om hoeveel minuten gekeken wordt? Of wordt de post (als je online bent) gelijk gestuurd?
Extra » Accountinstellingen » Jouw account » Server instellingen » Controleer op nieuwe berichten elke ... minuten
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

gerardb schreef:Ik wilde de aanpassing doen zoals door Mozquito beschreven maar in prefs.js kom ik genoemde regel niet tegen. Bij mij ziet het er als volgt uit, hoewel dit de enige file met die naam is die ik op mijn PC kan vinden.
Wat doe ik fout?
Je doet helemaal niets fout. In prefs.js staan alleen de instellingen die gewijzigd zijn.
Je moet de regel user_pref("mail.ui.display.dateformat.today", 2); dus toevoegen onder de 3e regel terwijl Thunderbird niet open staat. Als je daarna Thunderbird weer opstart moet het goed zijn.
Gebruikersavatar
gerardb
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 november 2004, 12:29
Locatie: Apeldoorn
    unknown unknown

Bericht door gerardb »

Beide heren hartelijk dank voor de duidelijke uitleg.
Gr. Gerard.
Er gaat meer boven mijn pet dan er onder.
Gebruikersavatar
gerardb
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 november 2004, 12:29
Locatie: Apeldoorn
    unknown unknown

Bericht door gerardb »

Hoi,

Ik heb de regel via knippen en plakken (dus geen tikfouten) aangebracht onder de bestaande derde regel. Resultaat: geen. De datum wordt pas de volgende dag weergegeven.
Er gaat meer boven mijn pet dan er onder.
apm
Berichten: 18
Lid geworden op: 5 oktober 2004, 18:03
    unknown unknown

Bericht door apm »

Hoe kan je trouwens in de Engelse versie instellen dat de tijd/datum van de berichten in dd/mm/yyyy 24:00:00 formaat worden weer gegeven i.p.v. mm/dd/yy 12 A/PM
Gebruikersavatar
Mozquito
Berichten: 56
Lid geworden op: 8 november 2003, 16:20
Locatie: Rotterdam
    unknown unknown

Bericht door Mozquito »

Zie ook onderstaande URL voor meer info

http://kb-upgrade.mozillazine.org/index ... ate_Format
Gebruikersavatar
gerardb
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 november 2004, 12:29
Locatie: Apeldoorn
    unknown unknown

Bericht door gerardb »

Is er niemand die weet waarom de tijd/datum perikelen bij mij niet zijn opgelost ondanks de toegevoegde regel? (Ned. versie).
Ik zit trouwens nog met twee probleempjes waar ik geen instellingsmogelijkheid voor kan vinden.
In OE kon je instellen of je het gezonden bericht bij het antwoord wilde invoegen. Om deze optie aan of uit te zetten kan ik in TB niet vinden. Is die mogelijkheid er niet?
Als ik een mailtje ontvang, en ik wil die doorsturen haalde ik in het verleden de namen die in het 'cc' waren ingevuld weg. Met TB worden deze echter meegestuurd. Kan ik dit wijzigen? Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Er gaat meer boven mijn pet dan er onder.
Gebruikersavatar
Mozquito
Berichten: 56
Lid geworden op: 8 november 2003, 16:20
Locatie: Rotterdam
    unknown unknown

Bericht door Mozquito »

gerardb schreef:Is er niemand die weet waarom de tijd/datum perikelen bij mij niet zijn opgelost ondanks de toegevoegde regel? (Ned. versie).
Heb je misschien ook een user.js? Kan zijn dat de regel daarin moet.
In OE kon je instellen of je het gezonden bericht bij het antwoord wilde invoegen. Om deze optie aan of uit te zetten kan ik in TB niet vinden. Is die mogelijkheid er niet?
Jawel, onder Tools > Account Settings > Composition & Adressing > Vinkje aan/uitzetten bij 'Automatically quote original message when replying'. Sorry, weet even niet hoe dit heet in de NL-versie ;-)
Als ik een mailtje ontvang, en ik wil die doorsturen haalde ik in het verleden de namen die in het 'cc' waren ingevuld weg. Met TB worden deze echter meegestuurd. Kan ik dit wijzigen? Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Bij Tools > Options > Composition (3e van boven) > Forwarding Messages (bovenste optie) kan je instellen dat de mail 'inline' moet worden verstuurd en dus niet als bijlage. Dan wordt de header van de mail met de adressen zichtbaar in de tekst, en kan je die selecteren en weghalen.

Hopelijk kan je hier wat mee!
Plaats reactie