Thunderbird 3.0 Release Candidate 1 beschikbaar

Vervanging van de nieuwspagina van MozBrowser.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Thunderbird 3.0 Release Candidate 1 beschikbaar

Bericht door moZes »

Sinds vandaag is de eerste Release Candidate van Thunderbird 3.0 beschikbaar.
Release Candidates zijn bedoeld om de nieuwe onderdelen en wijzigingen van Thunderbird 3.0 te testen.
Nieuwe onderdelen zijn o.a.:
  • nieuwe zoekmethode (Gloda Search)
    e-mail in tabbladen
    berichtarchivering
    nieuwe account instelwizard
De verbeteringen voor ontwikkelaars kunt u hier nalezen (Engels).

Mensen die graag willen testen kunnen de Release Candidate downloaden vanaf Mozillamessaging in 49 verschillende talen waaronder het Nederlands en het Frysk welke 1 van de nieuwe talen is. Alhoewel ik zelf al enige tijd met succes Thunderbird 3.0 gebruik, raad ik een ieder aan om te testen met een nieuw profiel, zodat uw huidige e-mail niet verloren kan gaan. Doet u dat wel, maak dan een back-up van uw profiel en houd er rekening mee dat verschillende add-ons nog niet compatibel zijn.
De bijbehorende Lightning add-on voor agenda's en taken kunt u downloaden vanaf Mozilla's FTP.
Peter Jense
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 september 2009, 14:07
    Windows Vista Firefox

Re: Thunderbird 3.0 Release Candidate 1 beschikbaar

Bericht door Peter Jense »

Na vier Beta's had ik verwacht dat de definitieve versie zou uitkomen, maar dit is, met een andere naam, weer een Beta.
Is er al inzicht wanneer "gewone gebruikers" nou eens tot downloaden kunnen overgaan?
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: Thunderbird 3.0 Release Candidate 1 beschikbaar

Bericht door moZes »

Zeker zijn we nooit, maar het ziet er positief uit. De enige blockers nog zijn website gerelateerd, dus verwacht ik zelf half december.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: Thunderbird 3.0 Release Candidate 1 beschikbaar

Bericht door nirwana »

Peter Jense schreef:Na vier Beta's had ik verwacht dat de definitieve versie zou uitkomen, maar dit is, met een andere naam, weer een Beta.
Is er al inzicht wanneer "gewone gebruikers" nou eens tot downloaden kunnen overgaan?
Volgens mij is een RC toch wel iets anders dan een beta. Een ontwikkel-cyclus begint doorgaans met een of meerdere alpha-versies, dan een of meerdere beta-versies en uiteindelijk komen er een of meerdere RC-versies. Ik vind een RC-versie dan ook een stuk beter klinken dan een beta-versie, want RC suggereert dat de ontwikkelaars Thunderbird 3 bijna klaar vinden voor de grote massa. Een Release Candidate is in mijn ogen een versie die uitgebracht zou kunnen worden als er geen showstoppers meer gevonden worden.

Wel heb je uiteraard gelijk dat dit nog niet de definitieve versie is, dus dat we daar nog even op zullen moeten wachten. Echter heb ik liever dat Mozilla Messaging er wat langer aan ontwikkeld en dan vindt dat iedereen het mag gebruiken dan dat men het te snel vrijgeeft en vervolgens blijkt dat er nog wel wat extra bugjes uit gehaald hadden mogen worden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: Thunderbird 3.0 Release Candidate 1 beschikbaar

Bericht door moZes »

Als je overigens de laatste versie gaat gebruiken in combinatie met Enigmail, download dan wel de laatste versie van Enigmail, want oudere versies doen Thunderbird 3 crashen.
Plaats reactie