Thunderbird 3.0 Release Candidate 2 beschikbaar

Vervanging van de nieuwspagina van MozBrowser.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Thunderbird 3.0 Release Candidate 2 beschikbaar

Bericht door moZes »

Sinds vandaag is de tweede Release Candidate van Thunderbird 3.0 beschikbaar. Deze versie bevat verschillende oplossingen gebaseerd op de feedback vanuit de vorige release candidate.
Release Candidates zijn bedoeld om de nieuwe onderdelen en wijzigingen van Thunderbird 3.0 te testen.
Nieuwe onderdelen zijn o.a.:
  • nieuwe zoekmethode (Gloda Search)
    e-mail in tabbladen
    berichtarchivering
    nieuwe account instelwizard
De verbeteringen voor ontwikkelaars kunt u hier nalezen (Engels).

Mensen die graag willen testen kunnen de Release Candidate downloaden vanaf Mozillamessaging in 49 verschillende talen waaronder het Nederlands en het Frysk welke 1 van de nieuwe talen is. Heb je RC1 al geïnstalleerd, dan kun je ook updaten via Help :arrow: Controleren op updates... . Alhoewel ik zelf al enige tijd met succes Thunderbird 3.0 gebruik, raad ik een ieder aan om te testen met een nieuw profiel, zodat uw huidige e-mail niet verloren kan gaan. Doet u dat wel, maak dan een back-up van uw profiel en houd er rekening mee dat verschillende add-ons nog niet compatibel zijn.
De bijbehorende Lightning add-on voor agenda's en taken kunt u downloaden vanaf Mozilla's FTP.
Ron2
Berichten: 34
Lid geworden op: 7 november 2004, 15:52
    Windows 7 Firefox

Re: Thunderbird 3.0 Release Candidate 2 beschikbaar

Bericht door Ron2 »

Is deze te testen naast versie 2 of vervangt hij deze compleet?
Ik wil hem best al proberen, maar liever voor de andere familieleden nog even de oude laten staan.
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: Thunderbird 3.0 Release Candidate 2 beschikbaar

Bericht door moZes »

Uiteraard kun je hem er naast installeren, gewoon de standaard installatiemap wijzigen.
Start Thunderbird na het installeren niet direct op, maar maak een nieuw profiel aan voor je testversie.
Ron2
Berichten: 34
Lid geworden op: 7 november 2004, 15:52
    Windows 7 Firefox

Re: Thunderbird 3.0 Release Candidate 2 beschikbaar

Bericht door Ron2 »

moZes schreef:Uiteraard kun je hem er naast installeren, gewoon de standaard installatiemap wijzigen.
Start Thunderbird na het installeren niet direct op, maar maak een nieuw profiel aan voor je testversie.
Bedankt, dit werkt (perfekt)

Nu ben ik aan het experimenteren om mails uit Live Mail (gebruikt een van onze kinderen i.v.m. Hotmail) te importeren naar TB3, met de importwizard kan ik mappen selecteren wat ik wil, maar er wordt niets geimporteerd.
Hoe krijg ik nu op een simpele wijze de e-mails van Live Mail naar TB? Ik had eigenlijk hoop dat deze nieuwe versie ook LM mails zou herkennen en ik dat LiveMail af kon schaffen, maar bij de import-opties staan van microsoft alleen Outlook en Outlook expres.

Edit: de grijze celletjes bleven door ratelen, en ik heb een tussenstap bedacht, ik heb Outlook geïnstalleerd, daarin de berichten en contactpersonen vanuit Live Mail geïmporteerd. Vervolgens in TB3 weer alles geïmporteerd vanuit Outlook.
Jammer dat TB3 dit nog niet rechtstreeks kan, de optie importeren uit outlook expres is enigszins achterhaald. Live Mail bestaat al een poosje.


Ik laat bericht maar zo staan met deze edit erbij, misschien heeft een ander er iets aan.
Ron2
Berichten: 34
Lid geworden op: 7 november 2004, 15:52
    Windows 7 Firefox

Re: Thunderbird 3.0 Release Candidate 2 beschikbaar

Bericht door Ron2 »

Inmiddels zijn we een paar dagen verder.
TB3.0 werkt prima, alleen maakte ik (denk ik) de fout om hem de profielmappen van 2.0 te laten gebruiken, iets wat volgens mij wel gebeurt als iedereen op een gegeven moment deze versie aangeboden gaat krijgen?
Dit gaf nl. wat problemen met het aanmaken van een nieuw e-mail account en het wijzigen van een bestaande naar IMAP, ik bleef b.v. boodschappen krijgen dat een bepaald account al bestond, hetgeen dus echt niet zo was.
Pas toen ik de profielmappen verwijderd had en opnieuw begon werkte alles en kon ik de accounts aanmaken zoals ik wilde. Daarna de mappen met e-mails e.d. er weer in terug gezet.
Als dit straks gebeurt met iedereen die TB3 als update krijgt aangeboden en deze gewoon over 2.0 heen installeert zullen er veel meer gebruikers problemen mee krijgen.
Een schone installatie werkt beter.

Wat me net pas opviel is dat er door TB een nieuwe map "Documenten en settings" is aangemaakt op de D schijf (daar heb ik TB ook op geinstalleerd) met daarin alleen een paar bestanden voor "smart mailboxes".
Deze map wordt door windows 7 niet meer gebruikt, (natuurlijk nog wel op XP computers), maar de systeembestanden en gebruikers-mappen van W7 staan bij mij gewoon op de C partitie, W7 heeft daarin een soort doorverwijzing voor de "documents en settings" naar de nieuwe W7 structuur, kennelijk heeft TB daar helemaal niet gekeken en deze map maar gewoon aangemaakt op dezelfde partitie als waar het programma staat. :(
Plaats reactie