Thema's gebruiken

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BlackDog42
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 april 2009, 11:18
    Windows Vista Firefox

Thema's gebruiken

Bericht door BlackDog42 »

Ik heb Sunbird, tot alle tevredenheid en heb ook leuke thema's gevonden.
Wil ik deze echter installeren, dan komt op het scherm de JVM launcher met de melding van een 'invalid or corrupt jar file'
Al tijdens het downloaden verschijnt er óók een scherm dat men aan de 'Licence Agreement' (o.i.d.) moet voldoen (tevens een wit vlak met 'GPL' links-boven).
Ik heb alles wat Java betreft in mijn plug-ins staan!
Kan het zijn dat er misschien nog een andere plug-in moet worden geinstalleerd ?
Of hebben meerdere mensen hier problemen mee?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: Thema's gebruiken

Bericht door nirwana »

Heb je het thema dan gestart door erop te dubbelklikken of zoiets ? Dat is namelijk de voornaamste manier die ik me kan voorstellen dat je dergelijke meldingen krijgt.

Probeer het eens op de volgende manier:
- start Sunbird
- ga naar het menu Extra > Addons
- ga dan naar Thema's
- sleep het gedownloade jar-bestand naar dit venster en dan moet Sunbird je vragen of je het thema wilt installeren

Zie ook http://forums.mozillazine.org/viewtopic ... 6&t=882475 over Sunbird en thema's.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
BlackDog42
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 april 2009, 11:18
    Windows Vista Firefox

Re: Thema's gebruiken

Bericht door BlackDog42 »

Bedankt voor je tip, maar ik kom tot aan het downloaden en niet verder.
Ik zie dat het dan op een vaste plek staat in een map op de vaste schijf, maar niet als gedownload ad-on in SB zélf.
Wat ik ook doe (heb jar exe. programmaatje ge-installeerd), ik hou nog steeds dezelfde meldingen.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: Thema's gebruiken

Bericht door nirwana »

Ok, laat ik het op een andere manier proberen uit te leggen.

Daarom heb ik Sunbird ook maar eens geïnstalleerd. Vervolgens heb ik Sunbird gestart en ben ik via het menu Extra > Add-ons in de Add-ons beheer terecht gekomen. Daar heb ik op Thema's geklikt en dan onderaan op Thema's verkrijgen.

Zo heb ik het OxyBird-thema gedownload, maar voor elk ander thema geldt hetzelfde.
Ik denk dat jij ook tot zover bent gekomen. Daarom ga ik vanaf daar verder:
- als je Sunbird nog niet hebt gestart, doe dat dan alsnog.
- vervolgens ga je naar het menu Extra > Add-ons.
- dan klik je op Thema's
- vervolgens klik je op de knop Installeren...
- nu ga je naar de locatie waar het .jar-bestand is gedownload
- die selecteer je en dan klik je op Openen
- dan krijg je een nieuw scherm die vraagt of je het thema wilt installeren
- na 3 seconden kun je op de knop Nu installeren klikken
- dan klik je op de knop Sunbird herstarten

Na herstarten zie ik het nieuwe thema nog niet, dus daarom ga ik weer naar het menu Extra > Add-ons.
Daar zie ik dan onder Thema's het geïnstalleerde thema's weer terug.
Vervolgens klik ik op het zojuist geïnstalleerde thema en dan op de knop Thema gebruiken.
Dan zegt Sunbird "Herstart Sunbird om ze te gebruiken."
Na een herstart van Sunbird is het zojuist geïnstalleerde thema ook daadwerkelijk zichtbaar.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie