Http accept language

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Firefox-vertaling kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ron ter Burg
Berichten: 171
Lid geworden op: 1 maart 2004, 20:31
Locatie: Nietap
    unknown unknown
Contacteer:

Http accept language

Bericht door Ron ter Burg »

In de Firefox 1.0 RC2 NL versie is de http accept language nog geprogrammeerd als de engelse versie (en-us,en;q=0.5). Je krijgt dan, bij website die de taal van de site op browsertaal selecteren (bijvoorbeeld mijn site www.terburg.net ), de engelse taal te zien, terwijl je wel een Nederlandse browser gebruikt. Gaat dit in de definitieve versie van FF NL aangepast worden?

M.vr.gr.

Ron
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Http accept language

Bericht door Gert-Paul »

Ron ter Burg schreef:In de Firefox 1.0 RC2 NL versie is de http accept language nog geprogrammeerd als de engelse versie (en-us,en;q=0.5). Je krijgt dan, bij website die de taal van de site op browsertaal selecteren (bijvoorbeeld mijn site www.terburg.net ), de engelse taal te zien, terwijl je wel een Nederlandse browser gebruikt. Gaat dit in de definitieve versie van FF NL aangepast worden?

M.vr.gr.

Ron
Ja dit is aangepast.

Op dit moment is het dit:
intl.accept_languages=nl-NL, nl, en
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

Mee eens dat er met Firefox PR wat mis was, maar met uw website loopt het ook niet helemaal soepel. In principe zou het mogelijk moeten zijn een link te geven naar een pagina, die aan iemand anders door te geven en die zou dezelfde pagina moeten krijgen ongeacht de browser.
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Http accept language

Bericht door ByteWarrior »

Gert-Paul schreef:Op dit moment is het dit:
intl.accept_languages=nl-NL, nl, en
Kan deze nog op nl-BE ingesteld worden (standaard) zodat het "nl-NL, nl-BE, nl, en" wordt?

Kwestie van de Belgen onder ons niet te vergeten ;-)
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

Ik gok van niet. Beter zou trouwens 'nl,en' geweest zijn. 'nl-BE' valt trouwens ook gewoon onder 'nl' dus opzich is het niet zo'n groot probleem.
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Anne schreef:Ik gok van niet. Beter zou trouwens 'nl,en' geweest zijn. 'nl-BE' valt trouwens ook gewoon onder 'nl' dus opzich is het niet zo'n groot probleem.
Ok dan. Zo lang Vlamingen ook Nederlands voorgeschoteld krijgen is het geen probleem... :-)
Gebruikersavatar
Ron ter Burg
Berichten: 171
Lid geworden op: 1 maart 2004, 20:31
Locatie: Nietap
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Ron ter Burg »

Anne schreef:Mee eens dat er met Firefox PR wat mis was, maar met uw website loopt het ook niet helemaal soepel. In principe zou het mogelijk moeten zijn een link te geven naar een pagina, die aan iemand anders door te geven en die zou dezelfde pagina moeten krijgen ongeacht de browser.
Is deze opmerking voor mijn website bedoeld? Ik begrijp namelijk niet wat er mee bedoeld wordt.
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

Ron ter Burg schreef:Is deze opmerking voor mijn website bedoeld? Ik begrijp namelijk niet wat er mee bedoeld wordt.
Hij is bedoelt voor uw website ja.

(Het komt geloof ik ook door de frames dat je geen deeplinks e.d. kunt maken, maar dat terzijde.)

Het is natuurlijk wel mooi dat er "language negotiation" wordt toegepast het probleem is alleen dat wanneer ik met mijn "Accept-Language" header van "en" op de site kom, ik geef aan dat ik NL wil en naar een volgende pagina ga ik vervolgens weer gewoon EN als taal krijg.
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Plaats reactie