Het uiterlijk van Firefox 4

Vervanging van de nieuwspagina van MozBrowser.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Het uiterlijk van Firefox 4

Bericht door nirwana »

Stephen Horlander, ontwerper van Mozilla, heeft op zijn weblog alvast een vooruitblik geplaatst van hoe Firefox 4 er uit kan komen te zien. Een van de opvallendste veranderingen is dat het menu is ondergebracht onder een - op dit moment oranje - knop. Dit doet enigszins denken aan de Office-knop van Microsoft Office 2007. Mozilla-veteranen denken misschien terug aan de CompactMenu-extensie die ook iets soortgelijks deed. De opbouw van dit menu kan er ongeveer zo uit komen te zien.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Berend Jansen
Berichten: 272
Lid geworden op: 1 september 2004, 15:36
Locatie: Assen
    Windows XP Firefox

Re: Het uiterlijk van Firefox 4

Bericht door Berend Jansen »

Het heeft qua uiterlijk wel wat weg van Google Chrome.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: Het uiterlijk van Firefox 4

Bericht door nirwana »

Berend Jansen schreef:Het heeft qua uiterlijk wel wat weg van Google Chrome.
In de basis gaan alle browsers volgens mij steeds meer op elkaar lijken. Wat bij de ene werkt probeert de ander ook over te nemen (en indien mogelijk verder te verbeteren). De vorige screenshots van Firefox 4 deden mij zelfs wat aan het uiterlijk van Internet Explorer denken. Dat vond ik eerlijk gezegd niet zo'n goed idee, want zoals Internet Explorer de tabbladen heeft toegevoegd vind ik niet echt een goed idee. Daarom ben ik blij om in deze screenshots te zien dat Mozilla nu wat dat betreft meer richting Google Chrome dan richting Internet Explorer gaat. Ook ben ik benieuwd wat je daar uiteindelijk als gebruiker aan kunt aanpassen. Volgens mij is dat bij de Chrome-browser op dit moment beperkt, terwijl Firefox vooral bekend staat om de vergaande aanpasbaarheid.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
m@tje
Berichten: 310
Lid geworden op: 24 september 2008, 21:55
Locatie: Nijmegen
    Windows Vista Firefox

Re: Het uiterlijk van Firefox 4

Bericht door m@tje »

Stiekem hoop ik dat FF qua uiterlijk nooit veranderd ( gewoon omdat ik tevreden ben met hoe het is)

Ik ben altijd een beetje bang dat ze de boel verpesten omdat ze het te mooi willen maken ,maar het voorbeeld ziet er toch erg mooi uit :mrgreen:
Vooral die groene balk ( loading page ) boven het tabblad ziet er echt gaaf uit 8)

Met Tb had ik dat ook ! maar het was een kwestie van wennen , wat mij betreft wel een verbetering :)
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Slackware Firefox

Re: Het uiterlijk van Firefox 4

Bericht door adri »

Je kunt nog wat langer van je vertrouwde FF uiterlijk genieten, want op cnet is te lezen dat niet alleen de release van FF 3.6 uitgesteld wordt (was eigenlijk gepand voor dit jaar, maar wordt waarschijnlijk eerste kwartaal 2010), maar ook FF 4 zal verlaat zijn. Was die nog gepland voor 2010, nu wordt dat op zijn vroegst eind 2010, of begin 2011.
Afbeelding
Dorus
Berichten: 2547
Lid geworden op: 9 oktober 2004, 12:11
    Windows Vista Firefox

Re: Het uiterlijk van Firefox 4

Bericht door Dorus »

Ik moet zeggen dat dat ik de schetsen voor Firefox 4.0 tot nu toe erg mooi vind. Daar moet ik aan toevoegen dat ik het standaard thema al sinds Firefox 1.0 foeilelijk vind. Ik gebruik dan ook al tijden mijn favoriete thema noia extreme. Sinds Firefox 3.0/3.5 merk ik dat ik niet meer binnen 15 seconden het standaard thema aangezien te hebben de neiging krijg noia te downloaden, echter na 10 minuten bekruipt dat gevoel mij nog steeds. Hopelijk gaat er snel iets zichtbaar worden van deze nieuw ideeën nu 3.6 uit is :D
Plaats reactie