Uitnodiging accepteren

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
jalex_h
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 december 2009, 9:46
    Windows Vista Firefox

Uitnodiging accepteren

Bericht door jalex_h »

Hoe kan ik een uitnodging voor een afspraak accepteren in TB zelf?
Als ik een uitnodiging krijg, zie ik wel een link naar mijn google apps-agenda, waar ik dan de uitnodiging kan accepteren of niet. Maar ik zou het graag in TB zelf doen.

Ik heb al de add-on "Show hidden calendar events" geïnstalleerd. Ik zie nu onderaan de mail wel drie bijlagen staan (Gedeelte 1.1.1, invite.cvs en calendar.vcs), waarvan alleen invite.cvs te openen is met, jawel, Outlook. Als ik deze bijlage met TB probeer te openen, zie ik heel even een schermpje in beeld flitsen, maar dat is het dan ook wel.

Kan dat niet anders?
Gegroet,

Alex
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows Vista Firefox

Re: Uitnodiging accepteren

Bericht door Pettic »

Installeer zowel de Lightning als de Provider for Google agenda extensies in TB. Zet in L de koppeling zoals bij Google beschreven is en beide agenda's lopen synchroon. Ook het accepteren van een uitnodiging is nu mogelijk. Het maken van een uitnodiging hoort daar dan ook bij. Werkt in 2 richtingen.
Windows; Firefox; Thunderbird
jalex_h
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 december 2009, 9:46
    Windows Vista Firefox

Re: Uitnodiging accepteren

Bericht door jalex_h »

Dat had ik al gedaan en de kalenders liepen mooi synchroon. Ik zat alleen nog met de uitnodigingen.
Maar bijna onderin in de wiki(https://wiki.mozilla.org/Calendar:GDATA ... r_Calendar) heb ik het antwoord gevonden, het ligt aan Google.
Het kan wel aangepast worden, maar daar zitten wat haken en ogen aan. Maar eens nakijken wat die zijn...

Toch vreemd dat het met Outlook wel zonder problemen lukt.
Gegroet,

Alex
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: Uitnodiging accepteren

Bericht door nirwana »

jalex_h schreef:Toch vreemd dat het met Outlook wel zonder problemen lukt.
Bedoel je dan Outlook in combinatie met Microsoft Exchange (op een bedrijfsnetwerk) of ook in combinatie met Google ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
jalex_h
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 december 2009, 9:46
    Windows Vista Firefox

Re: Uitnodiging accepteren

Bericht door jalex_h »

Outlook in combinatie met Google.
Gegroet,

Alex
jalex_h
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 december 2009, 9:46
    Windows Vista Firefox

Re: Uitnodiging accepteren

Bericht door jalex_h »

Hmm, weer een stapje dichterbij gekomen!
Bij de agenda-eigenschappen (ga op de desbetreffende kalender staan, rechter muisknop en dan eigenschappen) staat de optie E-mail en daarbij een lijst met de e-amilaccounts die in Thunderbird staan.
Deze stond bij mij op "Geen". Als ik nu het Google-account selecteer dat bij de agenda hoort, verschijnen in TB soms wel knoppen om de uitnodiging te accepteren (of niet). Dit helaas nog steeds alleen voor uitnodigingen die vanaf TB via Google verzonden zijn, maar goed, het is weer een stapje.
So far so good.

Maar als ik de uitnodiging wil accepteren, krijg ik vervolgens de melding dat het niet gelukt is om de agenda bij te werken (Foutcode: MODIFICATION_FAILED,). In de blauwe balk boven het leesscherm (waar eerst nog de knoppen stonden) staat nu "Verwerken van bericht mislukt. Status: 80004005".
Wat nu?
Gegroet,

Alex
JL
Berichten: 228
Lid geworden op: 28 februari 2008, 19:40
    Windows Vista Firefox

Re: Uitnodiging accepteren

Bericht door JL »

Ikzelf gebruik uitnodigingen en accepteer deze in Lightning. Maar ik werk met CalDav en niet met de Provider voor GCal.

http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopi ... 77&start=0

Inderdaad staat er een emailadres in de kalender-eigenschappen gedefinieerd.

Ik ben benieuwd of deze aanpak een beter resultaat zou opleveren?

Edit: zitten we niet op het verkeerde forum? Volgens mij hoort dit in Lightning!?
jalex_h
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 december 2009, 9:46
    Windows Vista Firefox

Re: Uitnodiging accepteren

Bericht door jalex_h »

JL schreef:Edit: zitten we niet op het verkeerde forum? Volgens mij hoort dit in Lightning!?
Inmiddels eigenlijk wel.
In eerste instantie dacht ik dat het probleem in Thunderbird zelf zat, dus vandaar dat ik hier ooit eens ben begonnen. Inmiddels weet ik beter :?
ik zal op het Lightning-forum wel een nieuw draadje beginnen.
Gegroet,

Alex
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Uitnodiging accepteren

Bericht door nirwana »

jalex_h schreef:
JL schreef:Edit: zitten we niet op het verkeerde forum? Volgens mij hoort dit in Lightning!?
Inmiddels eigenlijk wel. In eerste instantie dacht ik dat het probleem in Thunderbird zelf zat, dus vandaar dat ik hier ooit eens ben begonnen. Inmiddels weet ik beter :?
ik zal op het Lightning-forum wel een nieuw draadje beginnen.
Ik heb het onderwerp ook maar naar het Lightning-forum verplaatst.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie