phpbb update

Hier vind je nieuws over updates met betrekking tot de website. Ook kun je hier suggesties plaatsen.
mark
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 september 2004, 14:40
Locatie: Roosendaal
    unknown unknown
Contacteer:

phpbb update

Bericht door mark »

Het is misschien slim om phpbb te upgraden, zodat mozbrowser.nl niet gehacked kan worden e.d.
Gebruikt Gentoo Linux
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

idd mometeel zitten ze al 0.0.5 versies nieuwer met vele veiligheidsupdates

gebruik je firefox wordt je favoriete forum gehacked :( :wink:
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
mark
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 september 2004, 14:40
Locatie: Roosendaal
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door mark »

Zoiets ja ;-)

Ik kreeg vanochtend een email van mijn ISP om te vragen of iedereen die phpbb gebruikt het zou willen updaten.. lijkt me dus niet echt overbodig.
Gebruikt Gentoo Linux
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Dit is misschien een mooi moment om eens andere forumsoftware aan te raden. Ik weet niet hoe de rest denk over phpBB, maar volgens mij zien alle fora gemaakt met phpBB er hetzelfde uit. Nooit eens afwisseling.

Kijk eens naar Blackboard. Dat is er nu al een tijdje en het werkt zeer goed. Het is bevat verschillende plusplunten ten opzichte van phpBB en varianten.

Om enkele pluspunten te noemen:
- native Jabber ondersteuning (mijn favoriet ;-) ).
- goede én duidelijke ACL's
- volledige ondersteuning voor unicode
- bestaande uit div's in plaats van tables (XHTML en CSS compliant)
- goede importmethode voor alle grote forumsoftwarepakketten (phpBB, Invision Powerboard, etc)

't Is maar een tip. Je kan het altijd eens uitproberen. Gewoon je oude phpBB board importeren bij de installatie in een testinstallatie van Blackboard...

Het kan wel zijn dat ik een heel klein beetje reclame maak (aangezien ik de vertaler ben)... ;-)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

mark schreef:Ik kreeg vanochtend een email van mijn ISP om te vragen of iedereen die phpbb gebruikt het zou willen updaten.. lijkt me dus niet echt overbodig.
Zo'n mail hebben wij ook gehad en de belangrijkste phpBB-fix hebben we inmiddels doorgevoerd. Een volledige upgrade naar phpBB2.0.11 willen we ook binnenkort uitvoeren.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

ByteWarrior schreef:Dit is misschien een mooi moment om eens andere forumsoftware aan te raden. Ik weet niet hoe de rest denk over phpBB, maar volgens mij zien alle fora gemaakt met phpBB er hetzelfde uit. Nooit eens afwisseling.
Ik heb ooit eens geleerd "if it ain't broke then don't fix it".

Al moet ik zeggen dat je met jouw reclameboodschap Blackboard wel op de kaart hebt gezet. Als ik ooit eens ergens een nieuw forum nodig heb dan zal ik het zeker overwegen, want jouw (ongetwijfeld incomplete) featurelijst klinkt al veelbelovend. En wie weet gaan we hier ook nog eens over naar Blackboard.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
mark
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 september 2004, 14:40
Locatie: Roosendaal
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door mark »

ByteWarrior schreef:Dit is misschien een mooi moment om eens andere forumsoftware aan te raden. Ik weet niet hoe de rest denk over phpBB, maar volgens mij zien alle fora gemaakt met phpBB er hetzelfde uit. Nooit eens afwisseling.

Kijk eens naar Blackboard. Dat is er nu al een tijdje en het werkt zeer goed. Het is bevat verschillende plusplunten ten opzichte van phpBB en varianten.

Om enkele pluspunten te noemen:
- native Jabber ondersteuning (mijn favoriet ;-) ).
- goede én duidelijke ACL's
- volledige ondersteuning voor unicode
- bestaande uit div's in plaats van tables (XHTML en CSS compliant)
- goede importmethode voor alle grote forumsoftwarepakketten (phpBB, Invision Powerboard, etc)

't Is maar een tip. Je kan het altijd eens uitproberen. Gewoon je oude phpBB board importeren bij de installatie in een testinstallatie van Blackboard...

Het kan wel zijn dat ik een heel klein beetje reclame maak (aangezien ik de vertaler ben)... ;-)
Bedankt voor die site!!
Gebruikt Gentoo Linux
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

nirwana schreef:Ik heb ooit eens geleerd "if it ain't broke then don't fix it".
Dat principe ken ik maar al te goed! :-)
Het was meer als tip bedoelt. Ik snap ook wel dat je een forum als dit niet op 1-2-3 kunt omzetten naar Blackboard.
Al moet ik zeggen dat je met jouw reclameboodschap Blackboard wel op de kaart hebt gezet. Als ik ooit eens ergens een nieuw forum nodig heb dan zal ik het zeker overwegen, want jouw (ongetwijfeld incomplete) featurelijst klinkt al veelbelovend. En wie weet gaan we hier ook nog eens over naar Blackboard.
Ik ben benieuwd.

Versta me trouwens niet verkeerd. phpBB werkt goed genoeg, maar soms ben ik al die phpBB-fora moegezien en dan is afwisseling wel wat op z'n plaats...
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

je kan het thema helemaal aanpassen bij phpBB, zo zo ieder forum op het net er niet meer hetzelfde uitzien

ik vind het niet erg dat de layout altijd hetzelfde is, het is een handige layout dus waarom veranderen
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

FFuser schreef:je kan het thema helemaal aanpassen bij phpBB, zo zo ieder forum op het net er niet meer hetzelfde uitzien
Ach ja, daar komen ze altijd mee aanzetten... ;-)
Vergelijk dit forum eens met dit forum en zoek de verschillen...
ik vind het niet erg dat de layout altijd hetzelfde is, het is een handige layout dus waarom veranderen
Daar valt over te discussiëren. De layout is handig vanuit estetisch standpunt. Als je echter de informatie bekijkt die in een post staat (niet de inhoud, maar de informatie), blijkt dat phpBB slecht scoort. IMHO maakt phpBB dus slecht gebruik van plaats.

Nog een voordeel van Blackboard dat me te binnen schiet. Indien gewenst kan Blackboard automatisch bij het openen van een bestaande discussie naar de nieuwe posts gaan. Dat lijkt overkill, maar als je een discussie hebt van meerdere pagina's, is dat gewoon een must. Geen gescroll meer, je leest enkel de nieuwe posts...

Ik zeg niet dat phpBB fout is. Het is een prachtpakket! Maar dat mag je niet tegenhouden om andere horizonten te verkennen...
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

klopt, maar om ineens over te schakelen...

er zijn kleine verschillen tussen de 2 fora, (nedlinux ziet er volgens mij beter uit)
maar er zijn grotere verschillen mogelijk, overigens als iedereen BB gaat gebruiken ziet alles er weer hetzelfde uit (of vergis ik mij daarin)

en waar gebruikt phpBB teveel plaats?
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

klopt, maar om ineens over te schakelen...
Dat zei ik ook nergens geloof ik... Ik stelde het enkel voor als alternatief voor phpBB. MozBrowser is goed bezig en hoeft niet om te schakelen, voor andere projecten is Blackboard misschien meer geschikt als phpBB...
FFuser schreef:en waar gebruikt phpBB teveel plaats?
Maak eens een minimale post van 1 regel en vergelijk de gebruikte ruimte. Nu kan je zeggen: "één regel, dat gebeurt bijna niet", maar dat gebeurt eigenlijk vrij frequent. Ik heb het dus over 'schermplaats', geen databasegrootte of zo. ;-)
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

ByteWarrior schreef:
FFuser schreef:en waar gebruikt phpBB teveel plaats?
Maak eens een minimale post van 1 regel en vergelijk de gebruikte ruimte. Nu kan je zeggen: "één regel, dat gebeurt bijna niet", maar dat gebeurt eigenlijk vrij frequent. Ik heb het dus over 'schermplaats', geen databasegrootte of zo. ;-)
weet ik, en daar heb ik het ook al moeilijk mee gehad
maar je zou er volgens mij in je phpBB thema ervoor kunnen zorgen dat de userinformatie onderaan het bericht komt (neem aan dat je het hierover had)
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

voor iedereen die niet weet wat er gebeurt als er maar één lijn is
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

FFuser schreef:weet ik, en daar heb ik het ook al moeilijk mee gehad
maar je zou er volgens mij in je phpBB thema ervoor kunnen zorgen dat de userinformatie onderaan het bericht komt (neem aan dat je het hierover had)
't Is niet enkel dat hoor. ;-)
Blackboard heeft ook native Jabber ondersteuning, goede ACL's (uit ervaring weet ik dat die van phpBB niet erg intuïtief zijn) etc...
Plaats reactie