kalender en taken kwijt

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
lindsay
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 maart 2010, 11:45
    Windows 7 Firefox

kalender en taken kwijt

Bericht door lindsay »

Help, ik vind mijn kalender en taken niet meer terug in de nieuwe Thunderbird. Lightning geïnstalleerd maar lukt niet. Agenda verschijnt wel maar ik kan hem niet aanvinken. Problematisch voor mij! Geen backup :oops:
Er verschijnt kader met foutmelding of tekst 'provider van deze agenda kon niet worden gevonden ...'
Ik werk niet met een google-kalender.
PS Nieuwe kalender aanmaken lukt ook niet.

Eeuwige dankbaarheid voor wie mij uit de nood helpt!
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Slackware Firefox

Re: kalender en taken kwijt

Bericht door adri »

Waarschijnlijk heb je baat bij de aanwijzingen in deze topic.
Zo niet, laat even weten.
Afbeelding
lindsay
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 maart 2010, 11:45
    Windows 7 Firefox

Re: kalender en taken kwijt

Bericht door lindsay »

Neen, lukt jammer genoeg niet. Ik had die topic al gezien maar ik werk niet met agenda van gmail en ik heb een aantal zaken van naam gewijzigd maar allicht niet de juiste. Ik vind geen 'storage.sdb' terug. Kan het ook anders noemen. ik werk met Windows 7.

MVG
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Slackware Firefox

Re: kalender en taken kwijt

Bericht door adri »

Er MOET een bestand storage.sdb aanwezig zijn.
Het kan zijn dat je het niet kunt vinden omdat het in je profielmap staat (wat een verborgen directory is).
Hoe je die zichtbaar maakt in W7 lees je hier.
Afbeelding
lindsay
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 maart 2010, 11:45
    Windows 7 Firefox

Re: kalender en taken kwijt

Bericht door lindsay »

Gelukt, na lang zoeken want bestand bleef in eerste instantie niet toegankelijk. 'k Heb een aantal zaken niet terug (laatst toegevoegde items) waarschijnlijk doordat ik aantal keren systeemherstel gedaan heb omdat ik eerst dacht dat dat soelaas zou brengen.
Ben al blij dat ik grootste deel terug heb maar ziet er toch niet zo praktisch uit ofwel is het wat aanpassen. Ik zal nog wat moeten oefenen.
Iets verschuiven binnen de agenda lukt mij bvb niet (toch niet naar waar ik het wil). En een mail verschuiven in kopie naar de agenda lukt mij ook niet, ging vroeger wel. Mijn 2e mailwerkbalk wil ik weg maar telkens opnieuw (na sluiten en opnieuw openen van Thunderbird) komt hij weer tevoorschijn.
Afin, ik zoek er nog wat op. Alvast bedankt! 't Is een hele opluchting dat ik nu mijn agenda enzo terug heb.

Lindsay
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows Vista Firefox

Re: kalender en taken kwijt

Bericht door Pettic »

Het verschuiven van een gebeurtenis kun je in de agenda met de muis doen. Knop ingedrukt houden en maar slepen. Bij grote verplaatsingen de gebeurtenis bewerken en de datum aanpassen.
Als je van een e-mail een gebeurtenis of taak wilt maken, klik je erop met de rechter muisknop en kies je voor Converteren naar > Gebeurtenis of Taak.
Kun je aangeven wat je bedoelt met de "tweede e-mailwerkbalk"?
Windows; Firefox; Thunderbird
lindsay
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 maart 2010, 11:45
    Windows 7 Firefox

Re: kalender en taken kwijt

Bericht door lindsay »

Verschuiven dat zou in principe met de muis moeten lukken maar dat lukt nu niet meer. Het gegeven dat ik wil verschuiven verspringt naar een totaal andere plaats dan waar ik het wil. Als ik het verschuif van 11u naar 18u bvb dan springt het naar bvb de dag erna. Heel vervelend.
Als ik bvb klik op 11u in de agenda om een nieuwe gebeurtenis in te geven dan komt het uur ook niet overeen met dat waarop ik klikte.

Met de 2e mailwerkbalk bedoel ik: Beeld -Werkbalken - Emailwerkbalk/Mail/Mail. Als ik mijn werkbalk wil aanpassen (bvb de 2e 'Mail' uitvinken) dan blijft dit niet. Als ik de volgende keer Thunderbird terug open staat alles weer als voorheen.

MVG,
Lindsay
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows Vista Firefox

Re: kalender en taken kwijt

Bericht door Pettic »

Je zou eens een nieuw profiel kunnen aanmaken.
Om het ingewikkelde gedoe met het aanroepen van de profielmanager te omzeilen zou je de extensie profile switcher in beide profielen kunnen installeren. Omschakelen werkt dan een stuk eenvoudiger.
Zet nadat je een kopie met Mozbackup hebt gemaakt alleen de accountinstellingen, de e-mails en het adresboek terug.
Daarna als alles werkt de extensies nieuw installeren.
Windows; Firefox; Thunderbird
Plaats reactie