probleem met installatie

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Truijentink
    unknown unknown

probleem met installatie

Bericht door Truijentink »

Thuis lukt installatie van Firefox prima (windows XP), mar op m'n werk (windows 98 SE) helemaal niet. Ik heb het een paar keer geprobeerd maar tijdens de procedure krijg ik steeds het gevreesde blauwe scherm met windowsmeldingen. O.a. fouten op 0028:dd 455c24 en DD 734D24. En dan wordt na een aantal malen een toets te hebben ingedrukt het installatieprogramma afgesloten. Doe ik iets fout of doet Windows iets fout. Misschien dat iemand mij helpen kan?

:cry:
Erik
Moderator
Berichten: 244
Lid geworden op: 4 februari 2004, 15:33
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Erik »

Weet je zeker dat het installatiebestand niet corrupt is?

Probeer Firefox eens opnieuw te downloaden.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ik draai hier ook nog Win98 SE en heb toch geen problemen :?

Misschien ligt het zoals Erik zegt inderdaad wel aan een slecht gedownload bestand. Dat gebeurt soms, en zeker nu de belangstelling voor Firefox zo groot is, is het niet uit te sluiten dat een verbinding plotseling afgebroken wordt.

Gewoon opnieuw downloaden en nog eens proberen! :)
truijentink
    unknown unknown

Bericht door truijentink »

Bedankt. Dat heb ik maandag inderdaad gedaan en werkte niet. Maar wie weet dat het morgen wel werkt. Dan is het woensdag, misschien ligt het daaraan.

:D
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Als het installatie-programma toch onverhoopt problemen blijft veroorzaken, probeer dan eens een zip-versie. Die kun je met elk zip-programma uitpakken en kan tijdens het installeren niet voor problemen zorgen. Als je daarna bij het uitvoeren van Mozilla nog tegen blauwe schermen aanloopt, dan gaat er toch iets anders fout (maar het installatie-proces is het eerste dat moet lukken). Enkele gratis zip-programma's vind je op deze startpagina: http://freeware.pagina.nl

Meer informatie over zip-versies vindt je via dit onderwerp op ons forum:
http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?p=1203
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie