Howto: Firefox nl-NL 1.0 Installeren (Windows)

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Firefox-vertaling kwijt.
Plaats reactie
mark
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 september 2004, 14:40
Locatie: Roosendaal
    unknown unknown
Contacteer:

Howto: Firefox nl-NL 1.0 Installeren (Windows)

Bericht door mark »

1. Download Firefox nl-NL:Installer (exe) voor Windows (let er op dat dit _niet_ de 1.0 release is)
2. Installeer Firefox, met de installer wil dit zeggen dat dubbelklikken en op 'Volgende' klikken genoeg is.
3. Dat was het, language packs (.xpi) zijn alleen nodig als iemand een andere taal wil installeren (bv. nl op een engelse firefox).

Hierna kan Firefox als standaardbrowser worden ingesteld (vraagt Firefox zelf), en in Windows XP via "Programmatoegang en -instellingen" (Configuratiescherm > Software) Internet Explorer ontoegankelijk worden gemaakt. Daarna wordt voor surfen gewoon Firefox gebruikt, en is Internet Explorer nergens meer te vinden.

Deze korte howto zal niet meer werken wanneer de v1.0 nl-NL echt uitgegeven is, er moet dan nl. een ander bestand worden gedownload. Ik zal proberen deze post up-to-date te houden.
Gebruikt Gentoo Linux
Gebruikersavatar
sammeke
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 november 2004, 19:58
    unknown unknown

firefox nl

Bericht door sammeke »

hallo allemaal
Ik heb via de link in dit topic firefox 1.0 geinstalleerd over de engelstalige heen
en nu doet die extra balk wat ik had met de fxfeeds het niet meer
hij blijft aangeven :"bezig live bladwijzers te laden"
hoe krijg ik dat weer voor elkaar dat het weer werkt
groetjes Sammeke :lol:
Gebruikersavatar
sammeke
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 november 2004, 19:58
    unknown unknown

firefox nl

Bericht door sammeke »

hoi allemaal

Ik heb de engelstalige weer geinstalleerd maar daar werkt dat ook niet meer
zal wel ergens iets down zijn
ligt dus niet aan de nl vertaling :oops:

groetjes sammeke
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Het is altijd goed om:
- geen verschillende taalversies over elkaar heen te installeren
- voor een versie in een andere taal met een nieuw profiel te beginnen
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
mark
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 september 2004, 14:40
Locatie: Roosendaal
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door mark »

Je kan je Firefox profile verwijderen door de map Firefox uit %AppData%\Mozilla te halen (ga naar start -> uitvoeren, typ "%AppData%\Mozilla", verwijder de map Firefox). Als je dan de volgende keer Firefox start word een nieuw profiel aangemaakt. Het is ook slim om de "%ProgramFiles%\Mozilla Firefox" map te verwijderen (tenminste, als Firefox daar geïnstalleerd is).
Als je wilt kun je in de Firefox map (en submappen) zoeken naar het bestand bookmarks.html, dit ergens anders zetten en het later weer terugplaatsen (let op, alleen als Firefox niet is opgestart) als een nieuw profiel is aangemaakt, zodat je je bladwijzers niet verliest.
Gebruikt Gentoo Linux
Gebruikersavatar
henri
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 oktober 2004, 2:41
    unknown unknown

Goed initiatief, voor dummies

Bericht door henri »

Proficiat MARK :idea:

Goed initiatief, voor dummies zoals ik,... ook andere twijfelaars zullen ervan meegenieten.

En hou het simpel, stap voor stap, en, begrijpelijk voor Nederlands Vlaamstalige beginnelingen :wink: .
Ik snap bijna geen engels bvb, en ik ben niet alleen ook.

Henri
Romke
    unknown unknown

firefox 1.0 NL language pack

Bericht door Romke »

Ik had de firefox-1.0.nl-NL.win32.installer.exe gedownload van http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/ ... 0.11-l10n/ en geinstalleerd maar toen kreeg ik een firefox die een foutmelding gaf en verder niet opstartte.
Toen heb ik die maar weggehaald en de engelse 1.0 gedownload. Vervolgens de NL language pack geïnstalleerd maar vreemd genoeg blijft mijn firefox engels.
Hij staat gewoon bij extensions als geïnstalleerd, wat moet ik nog doen om hem goed te laten werken?
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Het makkelijkste is het installeren van de Switch Locales extensie waarmee je in het Tools/Extra menu de taal kunt selecteren.

Zonder extensie is het ook mogelijk om about:config in je locatiebalk in te typen en naar general.useragent.locale te zoeken en de waarde te veranderen in nl-NL.
Dat eerste is echter veel gebruiksvriendelijker en voor beginnende gebruikers veel makkelijker.
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

Kunnen dit soort dingen niet beter in de wiki gezet worden?
Het is misschien trouwens handig om aan te geven dat het om de MS Windows versie gaat in de topic.
Gebruikersavatar
henri
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 oktober 2004, 2:41
    unknown unknown

Bericht door henri »

Voila,.. Firefox is aktief op mijn computer.

Ik zit wel met 2 probleemkes nu om op mijn site alles te zien en te horen zoals met I Ex
1) Ik kan bvb geen naam meer intypen in het vakje om te chatten (knopje Chatkamer) , ik zie geen flikkerende cursor meer, ik moet klikken met R muis nu en ik kreeg nogmaals,... Java vraag welke ik reeds al geinstaleerd had, moet het maar aanduiden op site dan, toch raar !?
2) Muziek vanop mijn site beluisteren gaat niet meer, (zie onderaan elk blad na de index,... muziekkeuze) ik krijg onderstaande.
Firefox heeft de installatie van de missende plugins beindigd
Apple Quicktime 6.5.1 niet beschikbaar
Ben ik nu verplicht Apple Quicktime 6.5.1 te downloaden, ik werkte steeds met Winamp, en wil dit blijven doen, ook Media Player staat er op.
Of kan ik dit ergens instellen ?

Henri
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Z_God schreef:Kunnen dit soort dingen niet beter in de wiki gezet worden?
Het is misschien trouwens handig om aan te geven dat het om de MS Windows versie gaat in de topic.
Mee eens en heb de titel van de post aangevuld met "(Windows)"...
Gebruikersavatar
henri
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 oktober 2004, 2:41
    unknown unknown

Terug naar af.

Bericht door henri »

Oei, oke,

Ik heb nu ganse nacht zitten prutsen om alles goed te laten werken, maar pech.
Een geluk dat ik onderstaande terug ongedaan heb kunnen maken.
Hierna kan Firefox als standaardbrowser worden ingesteld (vraagt Firefox zelf), en in Windows XP via "Programmatoegang en -instellingen" (Configuratiescherm > Software) Internet Explorer ontoegankelijk worden gemaakt. Daarna wordt voor surfen gewoon Firefox gebruikt, en is Internet Explorer nergens meer te vinden.
Sorry, maar het zal (nog) niets voor mij zijn denk ik, ook een .exe bestandje bekijken was niet alles,.. ik wil die niet steeds op mijn computer opslaan, en vond (nog) niet hoe dit uit te schakelen. volgens mij is Firefox (nog) niet voor dummie's zoals ik.
Ene, ik weet ook niet wat hiermee bedoelt wordt.
Kunnen dit soort dingen niet beter in de wiki gezet worden?
Ik zal (misshien) later,... nog eens proberen, en/of kat uit de boom kijken.
De Bladwijzers,.. zijn weer, Favorieten geworden, ik kan dat ook gemakkelijker exporteren en opslaan naar mijn andere computers.

Groetjes
Henri
mark
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 september 2004, 14:40
Locatie: Roosendaal
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door mark »

henri schreef:
Firefox heeft de installatie van de missende plugins beindigdApple Quicktime 6.5.1 niet beschikbaar
.. is dat een spellingsfout in Firefox of is het verkeerd overgetypt?
  • De chatkamer (en ook andere delen van de site) lijkt alleen-IE-code te gebruiken.
  • .exe bestanden moet je eerst opslaan voor veiligheid.
  • Ik heb zelf ook problemen met QuickTime, Firefox zegt altijd dat het niet geïnstalleerd staat.
Gebruikt Gentoo Linux
meeuw
Berichten: 10
Lid geworden op: 4 november 2004, 20:42
    unknown unknown

Bericht door meeuw »

super bedankt voor de link!
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Off-topic

Bericht door nirwana »

Ter info: de discussie over Hypnose.be is verhuisd naar http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?p=12110
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie