Van Mozilla 1.6a naar Firefox 0.8 en Thunderbird 0.5?

Mozilla Suite is de huidige Mozilla met alles erop en eraan, dus inclusief MailNews, Composer, etc. De ontwikkeling van Mozilla Suite wordt op den duur stopgezet en vandaar dat het project SeaMonkey is gestart. Qua mogelijkheden en functies komt het sterk overeen met Mozilla Suite.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zico
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 februari 2004, 19:43
Locatie: Hasselt
    unknown unknown

Van Mozilla 1.6a naar Firefox 0.8 en Thunderbird 0.5?

Bericht door Zico »

Kan me iemand de beste manier geven om van Mozilla 1.6a naar Firefox 0.8 en Thunderbird 0.5 over te schakelen zonder mijn gegevens te verliezen.
Ik heb nog maar weinig ervaring met Mozilla, maar ben al veel meer content over dan IE6.

Groetjes
Weinig Mozilla ervaring
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Van Mozilla 1.6a naar Firefox 0.8 en Thunderbird 0.5?

Bericht door nirwana »

Zico schreef:Kan me iemand de beste manier geven om van Mozilla 1.6a naar Firefox 0.8 en Thunderbird 0.5 over te schakelen zonder mijn gegevens te verliezen.
Ik zou het eens voorzichtig met Mozilla Backup proberen. Vandaag stond er net op onze site een bericht dat van dit programma een nieuwe versie is uitgekomen. Zie http://www.mozbrowser.nl/?q=node/view/313
Hiermee kun je backups maken van Mozilla-profielen. Nu is dat leuk, maar dat is lang niet het enige. Je kunt deze backups namelijk selectief terugzetten. Je kunt dus Firefox en Thunderbird installeren en starten (waarbij beide programma's een eigen profiel aanmaken). Vervolgens moet je in staat zijn om de backup die je met Mozilla Backup van je Mozilla-profiel hebt gemaakt terug te zetten. Je zet dan net datgene terug waarbij je belang hebt voor het programma (dus de browser-zaken naar Firefox en de mail-zaken naar Thunderbird). Ik zou tenminste denken dat het zo zou moeten kunnen werken.
Maar zorg er in elk geval voor dat je ook een kopie maakt van je Mozilla-profiel zodat je, mocht er onderweg ergens iets fout lopen, die altijd terug kunt zetten en het opnieuw kunt proberen.
Zico schreef:Ik heb nog maar weinig ervaring met Mozilla, maar ben al veel meer content over dan IE6.
Hmm, dat laatste heb ik meer gehoord (en zou ik graag nog van veel meer mensen horen).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Irmen
Moderator
Berichten: 315
Lid geworden op: 3 november 2003, 23:09
Locatie: Woerden
    unknown unknown
Contacteer:

Ik ben over!

Bericht door Irmen »

Sinds Firefox uit is heb ik Mozilla suite aan de kant geschoven en ben nu overgeschakeld op FireFox als browser en Thunderbird als mail/news client. Ik heb inderdaad d.m.v. Mozilla Backup mijn mail etc overgezet naar Thunderbird. Bookmarks moesten toch nodig opgeschoond dus dat heb ik met de hand gedaan (kwestie van bookmark file editen).

Ik ben een blij mens :P
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

En binnenkort komt in Firefox nieuwe code om migraties eenvoudiger te maken... So stay tuned...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie