vier extensions mappen.

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
Jan_Kol
Berichten: 143
Lid geworden op: 28 februari 2007, 8:07
Locatie: Steenwijkerwold
    Windows 7 Firefox

vier extensions mappen.

Bericht door Jan_Kol »

Lightning weigerde dienst (kom helaas een paar keer per jaar voor). Mijn gebruikelijke procedure met programma's die niet werken is de-installeren en daarna opnieuw installeren. Dat heb ik ook met Lightning gedaan. Alleen toen was ik wel mijn agenda kwijt, zeer irritant want ik kon nergens gewaar worden hoe ik die gegevens aan de hernieuwde Lightning kan koppelen. Ik ga er van uit dat die gegevens nog op de computer stonden. MozBackup kon ik niet gebruiken want ik had al een paar dagen geen backup gemaakt en zou dan een paar afspraken kwijt raken. Via mijn Google agenda kon ik de zaak weer up-to-date herstellen maar het blijft knagen: hoe kan ik bewerkstelligen dat de op de harde schijf aanwezige agenda gegevens weer in Lightning te voorschijn komen. Daarvoor heb ik nog geen oplossing gevonden helaas.

Wel ben ik wat in het profiel gaan rondkijken en trof daar een aantal zaken die mijns inziens voor een deel overbodig zijn, zie de schermafdrukken hieronder met als eerste de profielinhoud en daarna de geopende mappen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zijn er bij die ik zonder bezwaar kan verwijderen?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: vier extensions mappen.

Bericht door nirwana »

Dit zijn slechts extensies, oftewel uitbreidingen voor Thunderbird.
In Thunderbird kun je via het menu Extra > Add-ons zien welke extensies dit zoal zijn.
Een van deze mappen zal ongetwijfeld de Lightning-extensie bevatten.

Wel denk ik dat je enkele van de woordenboeken kunt verwijderen, want je hebt nu woordenboeken voor Engels, Duits, Frans en Nederlands.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Jan_Kol
Berichten: 143
Lid geworden op: 28 februari 2007, 8:07
Locatie: Steenwijkerwold
    Windows 7 Firefox

Re: vier extensions mappen.

Bericht door Jan_Kol »

Nou, nee ik maak gebruik van alle vier talen; dat leerde je nu eenmaal op de 'middelbare school' in de jaren 50 en 60 van de vorige eeuw en ik behoor tot die generatie met mijn nu 70 jaar.

Maar heb ik nog een tweede vraag over Lightning. Kan Lightning maar op één computer synchroniseren met Google agenda? Ik heb twee computers waarop ik mijn agenda (voor off-line gebruik!) wil bijhouden. Op de éne computer lukt het wel en op de andere niet, althans op de éne computer (die aanleiding was voor mijn eerste vraag) is steeds de bijgewerkte Google agenda aanwezig en op de andere -laatst ingerichte computer- blijft de agenda leeg. Vergelijking van de instellingen van Thunderbird + Lightning op beide computers is voor zover ik kan nagaan exact hetzelfde, ook de plek waar ze de Google agenda kunnen vinden. Ik bedoel daarmee of Lightning zich min of meer als een IMAP-mail account kan gedragen; enkele accounts heb ik nl. op IMAP gezet om ze op beide computers off-line te kunnen lezen etc. maar ook de synchronisatie van de verzonden items, die ik met POP alleen op de hoofdcomputer heb/had staan, is dan erg handig. Zoiets streef ik dus ook na met mijn agenda (die ondanks bovenstaande leeftijd nog steeds behoorlijk gevuld is).

Jan
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: vier extensions mappen.

Bericht door nirwana »

Jan_Kol schreef:Nou, nee ik maak gebruik van alle vier talen; dat leerde je nu eenmaal op de 'middelbare school' in de jaren 50 en 60 van de vorige eeuw en ik behoor tot die generatie met mijn nu 70 jaar.
Ok, dan heb ik niets gezegd ;-)
Ik mag dan een stukje jonger zijn (enkele jaren de 30 gepasseerd), maar ook ik heb deze 4 talen nog wel gehad. Ik ben het gymnasium met 6 talen begonnen, maar met het examen had ik alleen nog de verplichte talen (Nederlands en Engels als vreemde taal) over.

Helaas heb ik van Lightning weinig kennis, dus ik hoop dat iemand anders je daar een geschikt antwoord op kan geven.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Jan_Kol
Berichten: 143
Lid geworden op: 28 februari 2007, 8:07
Locatie: Steenwijkerwold
    Windows 7 Firefox

Re: vier extensions mappen.

Bericht door Jan_Kol »

nirwana schreef:Ik mag dan een stukje jonger zijn (enkele jaren de 30 gepasseerd), maar ook ik heb deze 4 talen nog wel gehad.
En je zult soms ervaren dat het toch wel handig is denk ik.

Bovendien houdt dit computer 'puzzelen' mij jong van geest want over de rest (fysiek) zullen wij het maar niet hebben :( . Ik ben nu technisch beheerder bij SeniorWeb in mijn woonplaats en merk dat juist dit mij op de (geestelijke) been houdt. Maar ja, soms loop je tegen iets aan waar je niet weet en dan is een forum als dit echt ideaal.

Jan
Plaats reactie