Zou het menu niet te druk zijn?

Hier vind je nieuws over updates met betrekking tot de website. Ook kun je hier suggesties plaatsen.
Plaats reactie
cobnet
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 december 2003, 9:45
    unknown unknown
Contacteer:

Zou het menu niet te druk zijn?

Bericht door cobnet »

Ik weet niet hoe jullie erover denken, maar zou het horizontale, bovenste menu niet te druk zijn (vooral voor iemand die de eerste maal mozbrowser.nl bezoekt)? Vandaar vroeg ik me af of "Nieuwsbrief", "Nieuws insturen", "Nieuws in Sidebar" en "Nieuws-feeds" niet beter in 1 onderdeel zou ondergebracht worden? Bv. een uitklapmenuutje via Javascript? Javascript is helaas wel mijn specialiteit niet :-s.

Mvg,
cobnet
Jabber, IM the world!
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Het menu bovenaan de site is sinds het openen van de site organisch gegroeid. Er kan inderdaad wel wat aan geoptimaliseerd worden, zodat je bijvoorbeeld het volgende overhoudt:

- Home
- Voordelen
- Forum
- Nieuws/Nieuwsbrief
- Over ons

En voor de andere onderdelen moet dan een geschikt plaatsje gevonden worden. Een uitklapmenu in Javascript kan dan een goede optie zijn. Voor de site Breekpunt.nl hebben we met de nieuwe site ook zoiets gemaakt (cross-browser compatible natuurlijk), dus misschien kan dat nu weer lukken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
cobnet
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 december 2003, 9:45
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door cobnet »

Ik denk dat je idd zo een overzichtelijk(er) menu zou bekomen.
Jabber, IM the world!
Erik
Moderator
Berichten: 244
Lid geworden op: 4 februari 2004, 15:33
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Erik »

Even graven in mijn bookmarks levert het volgende op:

PHPLayersMenu
Layers-based menus require JavaScript and work at least on the following browsers:

*
Mozilla 0.6+ (versions 0.9.1+ are suggested)
*
Netscape 6.0+ and other browsers based on Mozilla, e.g. Epiphany and Galeon
*
Konqueror 2.2+ and browsers based on it, e.g. Safari
*
Opera 6.x and 7.x
*
Internet Explorer 5, 5.5, 6.

If old-style templates are used instead of the default ones, layers-based menus work also on the following browsers:

*
Netscape 4.07+
*
Opera 5.x
*
Internet Explorer 4
Ik zou zeggen; kijk er eens naar, misschien is het wel wat! Bovendien is alle code XHTML 1.0 compliant, dus dat zit wel goed :)
~ Erik
- Mede-Beheerder MozBrowser.nl (inclusief Forum)
- Redacteur Livre Magazine
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik was zelf al aan het kijken naar diverse opties op de Drupal-website. Drupal is ons content-beheer-systeem en het zou handig zijn als we met een module voor dat systeem een menu zouden kunnen toevoegen. Het enige probleem is nu de versie van Drupal. Er zijn modules geschreven voor 4.0.0 en voor 4.3.0. En MozBrowser zit nog op 4.2 (als ik me niet vergis). De 4.0.0-module werkt niet direct.

Ik denk dat we, als we de site overzetten naar 4.3.2, ook het 4.3.0-menu kunnen gaan installeren. Zo hebben we allicht een reden om te upgraden naar 4.3.x.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik ben toch maar met het door Erik aangeraden PHPLayers aan de slag gegaan. Alleen zal het je zijn opgevallen dat het me nog niet geheel is gelukt.

Nou ja, het werkt netjes op http://www.mozbrowser.nl/index2.php
Maar zodra ik het integreer in de eigenlijke site, dan klapt het menu niet meer uit. Een probleempje met de overige code en stylesheets in de pagina ?
Ik baal er in elk geval wel stevig van. Het zag er zo leuk uit.

De Javascript Console geeft me nu ook geen foutmeldingen meer. Dat vind ik ook minder leuk, want er gaat toch ergens nog wel iets fout (zou ik zo denken). Enkele menu's (die met een pijltje ernaast) moeten namelijk uitklappen. Het is natuurlijk denkbaar dat de Javascript wel goed wordt uitgevoerd, maar dat daarvan om de een of andere reden niets zichtbaar is.

Ik begin weer te begrijpen waarom ik liever geen clientside scripts gebruik. :cry:
Suggesties over wat er mogelijk fout zou kunnen gaan zijn uiteraard welkom...

Tip: voor hen die het oude menu beter vonden dan wat er op dit moment bovenaan staat: het oude menu staat nog onderaan de pagina.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

Zou je er ook een downloads menu bij kunnen maken dat direct naar alles packages voor alle platformen wijst?
Het zou mooi zijn als deze site een soort centrale plek was, waar je vrij snel alle Nederlandse versies van alle Mozilla.org produkten zou kunnen downloaden.
Het downloads gedeelte aan de linkerkant vind ik op dit moment een beetje onduidelijk.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Z_God schreef:Zou je er ook een downloads menu bij kunnen maken dat direct naar alles packages voor alle platformen wijst?
Het zou mooi zijn als deze site een soort centrale plek was, waar je vrij snel alle Nederlandse versies van alle Mozilla.org produkten zou kunnen downloaden.
Het downloads gedeelte aan de linkerkant vind ik op dit moment een beetje onduidelijk.
Eigenlijk wil je dus een soort build-bar zoals die bovenaan MozillaZine staat (maar dan wat duidelijker vermeld om welke programma het gaat) ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Goed, ik heb het helemaal over een andere boeg gegooid:
we hebben nu een menu aan de linkerkant. Nog altijd met PHPLayers-menu (best wel flexibel dus dat spul), maar even geen Javascript-gedoe hierin.

Het lijkt me wel duidelijk zo. Ik hoop dat jullie het op deze manier ook acceptabel vinden. Suggesties blijven natuurlijk welkom...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
cobnet
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 december 2003, 9:45
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door cobnet »

Die index2.php zag er inderdaad wel knap uit, maar het is natuurlijk vervelend als je niet direct zou weten waar de fout zit (been there, done that :-s).

Maar het menu zoals het er nu uitziet vind ik toch al een stuk beter en voor mensen die het oude menu missen, met een <end> bereik dat menu, dus "er is vr elk wat wils" :).
Jabber, IM the world!
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

nirwana schreef:Eigenlijk wil je dus een soort build-bar zoals die bovenaan MozillaZine staat (maar dan wat duidelijker vermeld om welke programma het gaat) ?
Zoiets ja. Misschien zou je zoiets kunnen doen als:
Mozilla 1.6
- Windows
- Linux
- Mac OS X
- enz.
Mozilla Firefox 0.8
- Windows
- enz.
Mozilla Thunderbird 0.5
- enz.
En alles direct naar de Nederlandse packages linken.
Plaats reactie