Groepsadressen in Thunderbird

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Gesloten
Ploeff
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 mei 2007, 1:08
    Windows 7 Firefox

Groepsadressen in Thunderbird

Bericht door Ploeff »

Nog een vraag: nu over groepsadressen .
Ik heb enkele groepsadressen aangemaakt en er 6 resp. 10 adressen in gezet.
Als ik vervolgens dat adres wil opnemen in een mail-adres (als BCC, en mijn adres in het Aan-veld) krijg ik de foutmelding dat het geen geldig adres is, dat niet voldoet aan het formaat naam@domain.nl (of iets dergelijks)
Wat doe ik fout - hoe moet ik het wèl doen?
Leven, dat is: eten wat je lekker vindt, en jouw maag het daar binnen laten uitzoeken.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 7 Firefox

Re: Groepsadressen in Thunderbird

Bericht door Pettic »

Je bedoelt een mailinglijst, via Adresboek > Nieuw > Mailinglijst.
De naam van de lijst kun je vrij kiezen zoals lijst1, vrienden. Als je de naam zó maakt dat hij op een e-mailadres lijkt heb je een probleem.
Ook de afzonderlijke e-mailadressen uit die lijst moeten het juiste formaat hebben. Dus geen spaties, komma's en dergelijke.
Normaliter sleep je de adressen vanuit je adresboek naar zo'n lijst. Heb je ze handmatig ingetikt, dan heb je een tikfout gemaakt.
Windows; Firefox; Thunderbird
Ploeff
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 mei 2007, 1:08
    Windows 7 Firefox

Re: Groepsadressen in Thunderbird

Bericht door Ploeff »

Dank, @Pettic, voor jouw reactie.

Zoals jij het beschrijft heb ik het ook gedaan (denk ik). Ik krijg de melding:
Zweeds 2 - 2010-2011 <"Zweeds 2 - 2010-2011"> is geen geldig e-mailadres omdat het niet de vorm gebruiker@host heeft. U moet dit corrigeren voordat u de e-mail verzendt.

Dat "<"Zweeds 2 - 2010-2011">" is er door Tb zèlf aan toegevoegd maar of ik het nu laat staan of weghaal - het maakt niets uit. Zoals je ziet zit er geen "email-adres-structuur" in de adreslijst-naam - er staat geen @ in en geen .nl of zo.

Alle adressen in de lijst zijn correct: gesleept en daar staat telkens het formaat "Wim Bos" <wim.bos@domain.nl> per lid van de lijst. Als ik probeer in de lijst alleen het e-mail-adres te typen dan vult Tb dat aan zoals hierboven getoond, of ik wil of niet.

Ik zou ècht niet weten wat ik verkeerd doe - maar duidelijk is dàt ik iets verkeerd doe!
Voor alle duidelijkheid: Tb is v. 3.1.7 en ik werk met Windows 7
Leven, dat is: eten wat je lekker vindt, en jouw maag het daar binnen laten uitzoeken.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 7 Firefox

Re: Groepsadressen in Thunderbird

Bericht door Pettic »

Ik vind het erg vreemd dat je zo'n Zweeds-blabla naam krijgt.
Je maakt een mailinglijst aan via Adresboek > Nieuw > Mailinglijst. Je kunt daar een eigen naam aan geven. Naar mijn ervaring voegt TB daar nooit een eigen tekst aan toe.
Misschien is je profiel beschadigd, loop daarom eens de standaard diagnose door.
Vergeet niet eerst een back-up te maken!
Windows; Firefox; Thunderbird
Gesloten