Zonder installer

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Gast
    unknown unknown

Zonder installer

Bericht door Gast »

Is de zipversie die hier staat : http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopi ... =1184#1184
volwaardig?
Ik wou de setup-versie niet, heb deze dus geïnstalleerd maar nu doet het stylesheet het meestal niet en ook een extensie External application buttons doet raar, ik zie alles 2x dus dat wordt druk.
Heb 2x een nieuw profiel gemaakt en nieuwe extensies geinstalleerd maar dat maakt geen verschil.
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Zonder installer

Bericht door moZes »

Anonymous schreef:nu doet het stylesheet het meestal niet en ook een extensie External application buttons doet raar
Dan toch maar de installer uitproberen zou ik zo zeggen, die werkt prima.
Het kan overigens zo zijn dat `oudere` extensies het in de nieuwe versie niet meer doen. Kijk daarvoor op de betreffende site.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

De volgende truc zou kunnen werken:
1) start het setup-programma op
2) open nu je temp-directory (laat setup lekker op beginscherm staan)
3) in die temp-dir zie je een nieuwe directory met de map ns_temp
Daarin staan de onderdelen van de installatie.
Daaruit heb ik het grootste onderdeel (browser.xpi) gekozen. Dat heb ik hernoemd naar browser.xpi (want het is gewoon een zip-bestand). Dat kun je vervolgens in elk zip-programma openen en uitpakken.

Let wel: als je handmatig installeert met het ZIP-bestand, dan heb je dus niet de voordelen die de installer wel biedt, zoals de register-instellingen voor Java en Flash. Mochten die dus vervelend gaan doen, dan weet je waar je dat in moet zoeken. Met deze installer heb je dus in feite nog steeds beide mogelijkheden.

PS: misschien moet je voor een goede werking van het geheel nog meer xpi-bestanden naar .zip hernoemen en uitpakken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Je bent blijkbaar niet de enige die vraagt naar een gewone zipje. Ben Goodger, de hoofdontwikkelaar van Firefox, heeft een antwoord op deze vraag gepost op http://www.mozillazine.org/talkback.htm ... le=4278#23.

Een beetje onder Ben's reactie vind je een paar links waar je zip-builds kunt downloaden.
Mara
    unknown unknown

Bericht door Mara »

Hoi,
3) in die temp-dir zie je een nieuwe directory met de map ns_temp
Helaas heb ik geen enkele Temp-map kunnen vinden waar meer in zat dan 75 kb. :?:
Dus ik heb de installer maar ingezet, maar het wil maar niet vlotten. Ik snap geen hout van die extensie-installer. En vaak als ik op een schermpje klik zit ik ineens op mijn bureaublad.
Nou morgen nog maar eens proberen met de zipfile van ByteWarrior.
De reden van mijn vraag was dat programma's die in zgn. Program Files staan onderhevig zijn aan systeemherstel en dat is niet handig in dit geval. Een zip-browser kan je in Mijn documenten parkeren en daar blijft hij zoals hij is.

Groet,
Mara
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Mara schreef:Helaas heb ik geen enkele Temp-map kunnen vinden waar meer in zat dan 75 kb.
Je hebt daarbij toch wel het installatie-programma opgestart en laten draaien terwijl je op zoek ging ? Doe je dat namelijk niet dan wordt deze map weer netjes opgeruimd en dan zoek je voor niets.

Trouwens, met de installer kun je zelf kiezen waar Mozilla moet worden geinstalleerd. Standaard zal dat in Program Files zijn, maar er is niets dat je tegenhoudt om dat in C:\Internet\Browsers\Mozilla te doen.

De temp-map die door Windows wordt gebruikt is degene die je opent als je bij Start > Uitvoeren... (of Start > Run... in het Engels) %TEMP% invoert. Die variabele verwijst namelijk naar de temp-map, zoals die onder Windows is ingesteld. Windows vult daarvoor intern dan de map-naam in en opent deze. Dat scheelt een hoop gezoek naar de juiste map of instelling.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

...als je bij Start > Uitvoeren... (of Start > Run... in het Engels) %TEMP% invoert
Gevonden.
met de installer kun je zelf kiezen waar Mozilla moet worden geinstalleerd
Ik heb nog eens goed gekeken, maar bij de installer die ik heb niet (meestal staat er een knop 'browse' bij). Eergisterochtend gedownload. Of kijk ik nou met m'n neus? :?

De nieuwste zipversie heeft trouwens precies dezelfde kwalen als die laatste nighly: het stylesheet werkt niet en de extensie External application buttons zorgt ervoor dat ik alle toegevoegde ikonen 2x zie.

Ik probeer nog wel wat.

Groet,
Mara
roel
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 december 2003, 21:01
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door roel »

FYI, hier kun je ook een 0.8 zip vnden:
http://mozillanews.org/builds/firefox-0.8-win32.zip
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Anonymous schreef:(meestal staat er een knop 'browse' bij). Eergisterochtend gedownload. Of kijk ik nou met m'n neus?
Als ik in de Installer voor een Custom installatie kiest, dan kom ik een Browse-knop tegen.
Anonymous schreef: De nieuwste zipversie heeft trouwens precies dezelfde kwalen als die laatste nighly: het stylesheet werkt niet en de extensie External application buttons zorgt ervoor dat ik alle toegevoegde ikonen 2x zie.
Volgens mij is dit eerder een foutje in die External App-extension. Ik kan me datzelfde gedrag van een vorige versie ook wel herinneren. En inderdaad is dat best irritant... Het is trouwens ook al gemeld bij de reacties onderaan http://extensionroom.mozdev.org/more-info/externalapp

En welke niet-werkende stylesheet bedoel je ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Mara
    unknown unknown

Bericht door Mara »

FYI, hier kun je ook een 0.8 zip vnden:
http://mozillanews.org/builds/firefox-0.8-win32.zip
Hartelijk dank, de laatste werkt het beste.
De stylesheets werken weer.
Ik ben er inmiddels achter dat de extensie External Application Buttons botst met Adblock, zodat ik één van de 2 moet afzetten.
Ik had/heb problemen met de extensie downloader, die wil alleen maar iets downloaden als ik na elke download de browser herstart.
Dat blijkt op elke computer zo te zijn.

Groet,
Mara
Mara
    unknown unknown

Bericht door Mara »

En welke niet-werkende stylesheet bedoel je ?
Sorry Martijn, ik had je posting nog niet gezien. Ik had het over userContent.css en userCrome.css.
Ik heb toch uit nieuwsgierigheid bekeken of ik uit al die componenten in ns_temp een werkende browser in één map zou kunnen samenstellen, dus ik heb een halfuurtje zitten (leg)puzzelen en het bleek te hangen op 3 bestandjes die niet aanwezig waren nl Chrome > overlayinfo en chrome.rdf, en Components > compreg.dat. Maar nadat ik ze uit het zipbestandje van Roel had geplukt startte hij normaal op.
Ook deze raakt overigens verschrikkelijk in de war als hij meer dan 1 download per sessie moet installeren. Dat kan hij niet en alle installatievenstertjes raken in een loop, krijg ze haast niet weggeklikt.
Het record staat op 28x klikken op een serie vensters voordat ze eindelijk verdwenen, terwijl hij niks bleek te hebben geïnstalleerd.

Groet,
Mara
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Grrrrrrrrr, nou heb ik nog maar 2 Mozilla's F. waarop een werkende versie van Adblock staat. Op 1 daarvan werken Adblock en Ext.Appl.Buttons keurig samen.
4 andere doen niks, ook niet meer op F. 0.7 (vroeger altijd probleemloos). De lijst met "Blockable Elements" blijft helemaal leeg.
Kan alleen nog maar d.m.v. userContent.css bepaalde advertentieservers uitschakelen. :cry:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik heb net AdBlock geinstalleerd. En vervolgens ook maar de Extenal Application Buttons er achteraan. Ik krijg niet eens de dubbele knoppen bij de ExtApp-extensie. En AdBlock krijg ik linksonder in het venster. Klik ik daarop dan zie ik een hele lijst met afbeeldingen die ik kan blokkeren. Geen enkel probleem.

Ik weet dat je er niets aan hebt dat het bij mij wel werkt. Maar ik vermeld dit puur om aan te geven dat het wel kan werken op FF 0.8 (maar ook dat wist je al, want je geeft aan dat je er 1 hebt waar het wel samenwerkt).

Ik zou toch eens overal een nieuw profiel aanmaken en de meest recente versies van de extensies daarmee installeren. Als dat goed werkt, dan kun je daaraan extra gewenste extensies gaan toevoegen.

Heb je ook al geprobeerd om selectief extensies via het Opties-scherm tijdelijk uit te schakelen ? Zodat je kunt bepalen of het de combinatie van bepaalde extensies is die niet lekker samenwerkt ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

nirwana schreef:Ik krijg niet eens de dubbele knoppen bij de ExtApp-extensie.
Ehrm, dit moet ik even herroepen; na het herstarten van Firefox krijg ik nu ook dubbele knoppen. Kortom, die extensie schakel ik maar weer uit. Oh, ik zie dat die extensie een nette Uninstall heeft. Dan dat maar eens doen...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie