Thunderbird syncen met Adroid-gsm (als een zonnetje)

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
asterix
Berichten: 194
Lid geworden op: 10 januari 2005, 19:36
    Windows 7 Firefox

Thunderbird syncen met Adroid-gsm (als een zonnetje)

Bericht door asterix »

Mogelijk al bekend bij forumlezers die een gsm gebruiken met het Android-besturingssysteem, maar toch maar even gemeld.

Ik heb vandaag een Samsung Galaxy Apollo i5800 gekocht. Op mijn pc heb ik het freeware-programma MyPhoneExplorer geinstalleerd. Bij de synchronisatie-instellingen aangegeven welke Thunderbird-adresboeken en Thunderbird-agenda's moeten worden gesynchroniseerd en onder welke voorwaarden.
USB-kabeltje aangesloten en vervolgens probleemloos gesynchroniseerd. Het kan ook nog via WiFi, maar dan moet er een appletje worden geïnstalleerd op de gsm.

Mocht de software je gsm niet herkennen dan moet je op je gsm instellen " USB-fouten opsporen" ( of evt.
"USB-debug"). Bij mij staat dat onder: Instellingen--Toepassingen--Ontwikkeling".

Het progje kun je downloaden op: http://www.fjsoft.at/en/
Ik draai Thunderbird 3.1.7 onder Windows 7 Home Premium en MyPhoneExplorer versie 1.8.

De download is met 4,5 Mb relatief klein. Installeer 'm eens als je ook een android-gsm-systeem hebt.
Dan kun je gelijk zien (onder Samples) welke merken / typen gsm gedekt worden met deze software.

Succes / Asterix.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Thunderbird syncen met Adroid-gsm (als een zonnetje)

Bericht door nirwana »

Bedankt voor de tip. Ik zal hem ook vermelden op de Mozilla-startpagina met de vermelding dat dit voor Android en SonyEricsson-mobieltjes geschikt is.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
55marathon
Berichten: 238
Lid geworden op: 14 februari 2006, 16:24
Locatie: Hattem
    Windows 7 Firefox

Re: Thunderbird syncen met Adroid-gsm (als een zonnetje)

Bericht door 55marathon »

Is dit een handiger app dan om het adresboek uit Gmail te gebruiken?

Heb een HTC Wildfire, simpel maar fijn toestel. Maar voordat ik alle mailinstellingen zo had staan dat alles binnen kwam en niet verdween, poe he...
Patrick, niet echt computer-nerd, maar je probeert wel eens wat...
Dayenne
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 februari 2011, 9:56
    Windows 7 Firefox

Re: Thunderbird syncen met Adroid-gsm (als een zonnetje)

Bericht door Dayenne »

Hier werkt het ook als een zonnetje op de i5800.

Mijn agenda's zijn gemaakt in gmail. Lightning heeft 8 agenda's in gebruik en op mn Samsung kan ik die via de agendafunctie ook allemaal bekijken. Een aantal heb ik niet zichtbaar gemarkeerd omdat ik die niet dagelijks wil zien (trainingen van het sporten). Zodra ik contact heb met internet, synchroniseert ie de agenda.
Gebruikersavatar
Millman
Berichten: 413
Lid geworden op: 3 augustus 2006, 19:21
Locatie: Zaandam
    Windows 7 Firefox

Re: Thunderbird syncen met Adroid-gsm (als een zonnetje)

Bericht door Millman »

Zou iemand die dit programma gebruikt, wat tips kunnen geven omtrent instellingen. Het gaat om een LG Optimus gt450. Ik gebruik hem zelf niet, en al zeker geen Android toestel. Maar dan kan ik wat tips geven aan mijn nichtje. Die wil haar Google agenda laten synchroniseren met die van Thunderbird. Zelf gebruik ik een Nokia E75 en Goosync, dus die van mij loopt perfect. Maar ik kan dus ff niets uitproberen om haar de juiste instellingen te kunnen geven.

Ik hoor het wel ff. Alvast bedankt.

Groet,
Millman
ThunderFox- en FireBird-gebruiker!
Plaats reactie