slideshow in plaats van één afbeelding

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
knorretje
Berichten: 204
Lid geworden op: 8 augustus 2010, 11:37
    Windows Vista Firefox

Re: slideshow in plaats van één afbeelding

Bericht door knorretje »

Pastebin regel 53 / 80 : hergebruik variabele niet toegestaan (door makers van script):
First and foremost, note the "mygallery" variable in bold red- this should be an arbitrary but unique variable that identifies this instance of the Gallery on your page. For multiple instances, use a different variable name each time.
Pastebin regel 47 / 74 : onnodige herhaling van code
Wesso
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 januari 2011, 17:01
    Windows 7 Firefox

Re: slideshow in plaats van één afbeelding

Bericht door Wesso »

Een slideshow in Javascript is dus een optie. Maar om van die irritante waarschuwingsbalk af te zijn, wil ik het eens met een XML SWF-slideshow proberen.

Het gaat om deze applicatie van Maani.us.
Ik heb twee bestanden in de map C:\Website staan: sample.xml ("place it on your server") en slideshow.swf (gedownload van de website).
Verder heb ik de instellingen gezet op XHTML1, Strict. Ik hoop dat het de juiste doctype oplevert, namelijk:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
Als ik de tutorial volg en onderstaande code invul in een nieuw bestand, krijg ik een foutmelding van Kompozer omdat de BODY-tags ongeldig zijn.

Code: Selecteer alles

<HTML>
<BODY bgcolor="#FFFFFF">

<OBJECT classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
        codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0" 
        WIDTH="320" 
        HEIGHT="240" 
        id="slideshow">
<PARAM NAME="movie" VALUE="slideshow.swf?xml_source=sample.xml"/>
<PARAM NAME="quality" VALUE="high" />
<PARAM NAME="bgcolor" VALUE="#000000" />
<param name="allowScriptAccess" value="sameDomain" />

<EMBED src="slideshow.swf?xml_source=sample.xml" 
	quality="high" 
	bgcolor="#000000" 
	WIDTH="320" 
	HEIGHT="240" 
	NAME="slideshow" 
	allowScriptAccess="sameDomain" 
	swLiveConnect="true" 
	TYPE="application/x-shockwave-flash"  
	PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer">
</EMBED>
</OBJECT>

</BODY>
</HTML>
In de tutorial staat wel "create a web page on the same server" bij stap 2. Betekent dit dat er een server bijhoort, of kan ik gewoon mijn computermap gebruiken als bron? Ik heb nu trouwens een hostingpakket, dus ik kan eventueel zaken uploaden.
En kan ik de bovenstaande code invoeren in NVU of Kompozer met resultaat?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: slideshow in plaats van één afbeelding

Bericht door nirwana »

Wat is dan de foutmelding die Kompozer geeft ?

Sowieso past de HTML-code niet bij de doctype die je nu kiest. XHTML kent geen HTML- of BODY-tags. html is wel bekend en body ook. Oftewel: XHTML is gevoelig voor hoofdletters, dus houd daar rekening mee. Sowieso is het handig om HTML-tags met kleine letters te schrijven.

Tip: met de validator van W3C kun je via Direct Input de HTML-code invoeren en laten valideren: http://validator.w3.org/
Als je als eerste regel direct een doctype meegeeft, dan wordt die gebruikt voor de validatie. Doe je dat niet, dan kun je op de volgende pagina alsnog de gewenste doctype selecteren en klikken op Revalidate.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Wesso
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 januari 2011, 17:01
    Windows 7 Firefox

Re: slideshow in plaats van één afbeelding

Bericht door Wesso »

nirwana schreef:Wat is dan de foutmelding die Kompozer geeft ?
"The HTML source could not be converted back into this document because the required <body> tag is missing. Please add it."

Ik heb wat aanwijzingen van de validator van W3C opgevolgd en de body-tag met background veranderd in <body>.
Er blijven dan nog 12 fouten staan. Vaak wordt het doctype als oorzaak aangewezen (het moet Transitional of Frameset zijn, maar het doctype is al Transitional). Ik heb ook de website over Flash Satay gelezen maar dat is hogere wiskunde voor mij.
Saven in NVU levert het volgende op: Pastebin

Edit: als ik het probeer in <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"> krijg ik wel een zwart plaatje te zien in IE.
Plaats reactie