Ik gebruik Mozilla omdat

We zitten met z'n allen dit forum wel mooi vol te schrijven over Mozilla (Firefox, Sunbird, Suite, Thunderbird, etc.), maar wat is eigenlijk de reden dat we een van deze (of alle) Mozilla-producten gebruiken?
Gebruikersavatar
wellemieke
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 september 2004, 17:59
Locatie: Antwerpen
    unknown unknown

Bericht door wellemieke »

Jawel, ik heb ze beide geprobeerd. FFx staat op mijn desktop in 2 delen,
1: de tar
en
2: de map genaamd firefox-installer.
Als ik die map open kom ik een ikoon met de naam firefox tegen, als ik dat aanklik opent FFx.
Dit is voorlopig voldoende, ik zal mijn pa nog eens uitnodigen dit weekend. Die helpt me dan wel verder.
Toch nog eens bedankt hoor. :wink:
Groetjes,

Wellemieke.
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Ook deze ouwe dummy heeft veel aan deze discussie gehad.
Jullie werden nooit, vervelend, zoals je soms mee maakt .
Ook bedankt,

Wil :D
Gebruikersavatar
wellemieke
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 september 2004, 17:59
Locatie: Antwerpen
    unknown unknown

Bericht door wellemieke »

Het is me gelukt hoor.
Ik heb nu netjes het ikoon in m'n paneel staan en hoef het maar aan te klikken om FFx te starten.
Jullie zijn allemaal bedankt voor de hulp. :wink:
Groetjes,

Wellemieke.
f1sven
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 november 2004, 19:27
    unknown unknown

Bericht door f1sven »

Ik heb gebruik FireFox omdat....ik geen spyware en Ad-aware wil. :wink:
Gebruikersavatar
Patrick
Berichten: 2
Lid geworden op: 3 december 2004, 10:40
Locatie: het mooie Berg en Terblijt, Limburg
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Patrick »

Ik gebruik Mozilla al bijna 2 jaar nu. Mijn reden was in eerste instantie nieuwsgierigheid. Ik probeerde regelmatig nieuwe releases uit, soms met gemengde gevoelens omdat er nog een groot aantal bugs in zaten. Maar sinds release 1.0 van Mozilla ben ik echt een full-time gebruiker geworden.

Ik gebruik de Mozilla suite. Voor browsen en email.

Op mijn werk heb ik ook diverse collega's weten te bekeren tot Mozilla.Onder het motto: Het is anders, dus je moet wennen, maar na een week wil je niet meer terug.

Persoonlijk vind ik tabbed browsing (Opera had dit al eerder), popup blocking, snelle pagina rendering, spamfilter van de mail, gebruik/aanmaken van eigen keywords (een bookmark functie) en het simpel zoeken (bij mij ingesteld op Google) zeer grote voordelen.

Ook het zelf aanpassen van de applicatie is eenvoudig. Er zijn tal van thema's, language packs en addons te vinden (adblock is een aanrader).

Ik blijf nog wel even mij Mozilla.

Groetjes
Patrick
In use: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7.3) Gecko/20040910
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Ik heb gebruik FireFox omdat....ik geen spyware en Ad-aware wil
Keep on dreaming! Ook met FF kan je last krijgen van spyware als je onveilig over het Net surft.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

aasgier schreef:
Ik heb gebruik FireFox omdat....ik geen spyware en Ad-aware wil
Keep on dreaming! Ook met FF kan je last krijgen van spyware als je onveilig over het Net surft.
Dat hangt enkel van jezelf af. Firefox maakt het al heel wat moeilijker op spyware te installeren.

Een vergelijking:

IE is een open deur. Spyware kan ongevraagd binnenkomen en je systeem 'vervuilen'.

Firefox is een gesloten deur. Spyware kan niet zomaar geïnstalleerd worden. Als de gebruiker echter de deur openzet (door ergens te snel op OK te klikken zonder te lezen, of door één of andere obscuur programma te installeren waarbij adware/spyware zit), dan kan er alsnog Firefox geïnstalleerd worden.


Dus ja, het is niet omdat je met Firefox surft dat er geen spyware op je pc kan staan. Maar deze spyware zal dan alleszins niet de schuld zijn van een slechte browser. Met Firefox heb JIJ dus de touwtjes in handen (de deur in dit geval), niet de browser... ;-)
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Als de gebruiker echter de deur openzet (door ergens te snel op OK te klikken zonder te lezen, of door één of andere obscuur programma te installeren waarbij adware/spyware zit), dan kan er alsnog Firefox geïnstalleerd worden.
Het is juist de bedoeling dat ze firefox installeren. Ik denk dat je bedoelt spyware. Verders geef je precies weer wat ik bedoel. Firefox maakt het wel veiliger maar let op je eigen surf gedrag!

welterusten
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
rodeo
    unknown unknown

Bericht door rodeo »

ik gebruik FF omdat:

*) ik dat eenvoudigweg op een USB-stickje kan zetten, en zo niet telkens moet inloggen op vreemde pc''s

*) die tabs leuk zijn, en ik niet meer zonder kan (oa bij het zoeken met google)

*) om wat anders te hebben dan IE :wink:

*) om niet telkens na een week surfen te moeten scannen met Ad-Aware, om dan 10 proggies en keys te moeten verwijderen

voila[/b]
Henriz
    unknown unknown

Ik gebruik Firefox omdat

Bericht door Henriz »

Een tijdje terug las ik op nu.nl (in Internet Explorer) over de Firefox advertentie in de Times. Toen heb ik het gewoon maar eens geprobeerd, kijken waar ze het over hadden.
En het bevalt wel, daarom dus. Eigenlijk geen hoogdravende redenen.

En nu lees ik op nu.nl (ook in IE, want op mijn werk) dat jullie hier in Nederland hetzelfde van plan zijn, dus kom ik eens op dit forum kijken. :D

Succes!
Plaats reactie